sidvespa Geplaatst: 1 mei 2018 Delen Geplaatst: 1 mei 2018 Na lang twijfelen en na de laatste rit met ontstekings problemen met de V32 ( gelukkig op 1 km van thuis ) vandaag toch maar de pinasco Flytec ontsteking geplaatst , bobijn en gelijkrichter onder de benzinetank kunnen wegsteken ( hopelijk blijven ze hangen met de dubbelzijdige tape well allés eerst goed ontvet ) de kabels een beetje aangepast naar bestaande kabelboom OT opgezocht en dan volgens de Flytech voorschriften de timing op 27 ° gemarkeerd , en dan met een bang hartje toch maar eens geprobeerd te starten , en driewerf hoera de Vespa draaid weer , nu heb ik hem nog niet correct kunnen afstellen wegens het ontbreken van een stroboscooplamp deze hoop ik van de week te hebben lichten werken , killswitch werkt , nu toch een vraagje in de bijlage staat voorontsteking op 27° maar dit gaat over de modellen VM , VL enz waarvan de voorontsteking origineel volgens mijn boek op 28° moet staan en bij mijn V32 moet de voorontsteking volgens mijn boek op 34° staaniemand ervaring hiermee ? foto is van het opzoeken van OT grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 mei 2018 Delen Geplaatst: 1 mei 2018 Volgens mij is het beter om het schema van Flytec te volgen daar dit (vermoed ik) een variabele ontsteking is (ontstekingstijd verandert naargelang het toerental zoals bij Vespatronic). Groetjes, nero. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 1 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2018 Hey Nero , is inderdaad een variabele ontsteking in hun bijlage staat dat ze op 27° moet staan bij een 2500Toeren grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 mei 2018 Delen Geplaatst: 1 mei 2018 Dan zou ik dat zeker aanhouden, als je teveel voorontsteking geeft heb je een grote kans op een vastloper. Grotje, nero. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 1 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2018 Ok , Thanks voor de hulp Grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 3 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2018 Vandaag met stroboscoop ontsteking juist gezet op 27° duikt het volgende probleem op bij het testen 2 vliegwiel spietjes erdoor het probleem is volgens mij dat de draad van de krukas stopt gelijk met het vliegwiel nu komt daar wel een roddel tussen, maar deze schuift naar beneden en zit dus niet echt centraal in het vliegwiel en dus tussen de moer en de kleine platte zijde achter aan de schroefdraad van de krukasj , kan het zijn dat ik het vliegwiel daarom niet 100 % vast kan zetten ? Grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 mei 2018 Delen Geplaatst: 3 mei 2018 Kan zijn, maar controleer toch ook de hoogte van de spie. Mogelijk komt die te hoog waardoor het vliegwiel niet mooi centraal staat. 1à 1.5mm uitsteken zou voldoende moeten zijn. Je kan ook wat kleurstof aanbrengen op de krukas en het vliegwiel er los over draaien om te zien of de conisch ongeveer hetzelfde is. Groetjes, nero. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 3 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2018 Spie had volgens mij de perfecte afmeting dat met die kleurstof kan ik idd eens proberen maar wat voor soort kleurstof zou dat dan moeten zijn ? Alvast bedankt en grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 mei 2018 Delen Geplaatst: 4 mei 2018 Alles wat kleurt: stift, verf, schuurpoeder,... Groetjes, nero. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 4 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2018 Vandaag even de nodige info ingewonnen , dus blijkbaar is er een reeks waarbij een verkeerde rondel in het pakje zit waardoor het vliegwiel inderdaad niet vast komt te zitten Dus op het werk aangepast rondel laten draaien voor de zekerheid ook eens geïnformeerd naar iets om idd de conische kant na te zien , uitgekomen bij pasverf in spuitbus ( gelukkig hadden de paswerkers dit ook in huis ) thuis gekomen de proef genomen met de pasverf en blijkt dat de conische kant goed aansluit rondellen even geplaatst voor de foto en dan zie je inderdaad het verschil dat de bijgeleverde rondel inderdaad niet in het center zit en daardoor dus het vliegwiel niet genoeg op de krukas duwt of trekt andere rondel geplaatst en alles vast gezet en de Vespa draaid weer als een Zwitserse klok , even getest in de straat en voelt goed aan Vespa trilt blijkbaar ook minder hoop van de week met het goede weer een deftige testrit te kunnen maken Mmm wou nog een paar foto's toevoegen omdat foto's soms meer,zeggen dan 1000 woorden maar,dit blijkt niet te lukken grtz sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.