Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco Flytec ontsteking V32


sidvespa

Aanbevolen berichten

Na lang twijfelen en na de laatste rit met ontstekings problemen met de V32 ( gelukkig op 1 km van thuis ) vandaag  toch maar de pinasco Flytec ontsteking geplaatst , bobijn en gelijkrichter onder de benzinetank kunnen wegsteken ( hopelijk blijven ze hangen met de dubbelzijdige tape well allés eerst goed ontvet ) de kabels een beetje aangepast naar bestaande kabelboom 

OT opgezocht en dan volgens de Flytech voorschriften de timing op 27 ° gemarkeerd , en dan met een bang hartje toch maar eens geprobeerd te starten , en driewerf hoera de Vespa draaid weer , nu heb ik hem nog niet correct kunnen afstellen wegens het ontbreken van een stroboscooplamp deze hoop ik van de week te hebben 

lichten werken , killswitch werkt , 

nu toch een vraagje in de bijlage staat voorontsteking op 27° maar dit gaat over de modellen VM , VL enz waarvan de voorontsteking origineel volgens mijn boek op 28° moet staan en bij mijn V32 moet de voorontsteking volgens mijn boek op 34° staaniemand ervaring hiermee ?

 

foto is van het opzoeken van OT 

 

grtz sidvespa

IMG_2663.JPG

Link naar reactie

Vandaag met stroboscoop ontsteking juist gezet op 27° :D

duikt het volgende probleem op bij het testen 2 vliegwiel spietjes erdoor :angry:

het probleem is volgens mij dat de draad van de krukas stopt gelijk met het vliegwiel :wacko:

nu komt daar wel een roddel tussen, maar deze schuift naar beneden en zit dus niet echt centraal in het vliegwiel en dus tussen de moer en de kleine platte zijde achter aan de schroefdraad van de krukasj , kan het zijn dat ik het vliegwiel daarom niet 100 % vast kan zetten ? 

Grtz sidvespa

Link naar reactie

Kan zijn, maar controleer toch ook de hoogte van de spie. Mogelijk komt die te hoog waardoor het vliegwiel niet mooi centraal staat. 1à 1.5mm uitsteken zou voldoende moeten zijn. 

Je kan ook wat kleurstof aanbrengen op de krukas en het vliegwiel er los over draaien om te zien of de conisch ongeveer hetzelfde is. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Spie had volgens mij de perfecte  afmeting 

dat met die kleurstof kan ik idd eens proberen maar wat voor soort kleurstof zou dat dan moeten zijn ? 

Alvast bedankt en grtz sidvespa

 

Link naar reactie

Vandaag even de nodige info ingewonnen , dus blijkbaar is er een reeks waarbij een verkeerde rondel in het pakje zit waardoor het vliegwiel inderdaad niet vast komt te zitten :wacko:

Dus op het werk aangepast rondel laten draaien :D voor de zekerheid ook eens geïnformeerd naar iets om idd de conische kant na te zien , uitgekomen bij pasverf in spuitbus ( gelukkig hadden de paswerkers dit ook in huis :)

thuis gekomen de proef genomen met de pasverf en blijkt dat de conische kant goed aansluit :P

rondellen even geplaatst voor de foto en dan zie je inderdaad het verschil dat de bijgeleverde rondel inderdaad niet in het center zit en daardoor dus het vliegwiel niet genoeg op de krukas duwt of trekt 

andere rondel geplaatst en alles vast gezet en de Vespa draaid weer als een Zwitserse klok , even getest in de straat en voelt goed aan Vespa trilt blijkbaar ook minder :wub:

hoop van de week met het goede weer een deftige testrit te kunnen maken

Mmm wou nog een paar foto's toevoegen omdat foto's soms meer,zeggen dan 1000 woorden maar,dit blijkt niet te lukken :(

grtz sidvespa

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...