Thomassker Geplaatst: 29 april 2018 Delen Geplaatst: 29 april 2018 Hi! De restauratie van m'n PK80S loopt stilaan ten einde... Bij de revisie van de kabelboom stoot ik op een dilemma: de connectie met de statorplaat wordt gemaakt via een "plug" connectie (zie http://www.scooter-center.com/de/product/7671802/Stecker+fuer+Kabel+Zuendgrundplatte+PIAGGIO+Vespa+PK+6+Pin+Stecker?meta=7671802*scd_ALL_de*s20573342033952*pk stator plug*2*2*1*16). Vanuit de kabelboom dien ik zelf nog de aftakking te maken naar dergelijke plug. Echter, vanuit de statorplaat vertrekken 3 draden (groen/blauw/zwart) naar de plug, maar ik kan niet zien in welke volgorde deze in de plug gaan. Bij de zelf te maken aftakking is 't me dus niet duidelijk in welke "volgorde" de draden in deze plug moeten, om blauw-blauw, groen-groen en zwart-zwart correct met elkaar te verbinden. Basically, hoe weet ik in bijgevoegde afbeelding welke pin hoort bij welke kabel? Iemand enig advies? Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is... Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 29 april 2018 Delen Geplaatst: 29 april 2018 Andere kant van de kabel zoeken en meten is weten. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 29 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2018 Meten hoe? Link naar reactie
propliner Geplaatst: 29 april 2018 Delen Geplaatst: 29 april 2018 met een multitester bijvoorbeeld...en de weerstandmeetfunctie Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 29 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2018 Zover was ik al maar hoe en wat meet ik? Waarop plaats ik de elektrodes? En hoe weet ik dan het verschil tussen de draden? Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 april 2018 Delen Geplaatst: 29 april 2018 Vanop de statorplate of junctionbox eerst de oude stekker uitmeten en dezelfde volgorde aanhouden op de nieuwe stekker? Als je de oude stekker niet meer hebt de motor doen draaien en uitmeten? Groetjes, nero. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 29 april 2018 Delen Geplaatst: 29 april 2018 Aan de andere kant van de kabel zal je toch wel kleurtjes zien. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 29 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2018 De kabels gaan vanop de statorplaat in een rubberen omhulsel naar de plug. Omdat de kabels in dit omhulsel gedraaid kunnen zitten, is er dus geen zekerheid dat ze ook in die volgorde in de plug zitten Uitmeten is een ding, maar hoe weet ik welke draad welke weerstandswaarde geeft? En hoe meet ik precies vanuit "stilstand"? De motor doen draaien is momenteel nog geen optie Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 1 mei 2018 Delen Geplaatst: 1 mei 2018 Je kan met de multimeter op continuïteit meten. Je ene sonde op het pinnetje in de plug, en de andere op de stator. wanneer je meter piept heb je de correcte draad. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 9 mei 2018 Delen Geplaatst: 9 mei 2018 je kan volgens mij het rubber wat omhoog trekken en zit waat ze in verdwijnen. Zelf zou ik (als je nog een plug moet maken) de plug afknippen en met een junction box werken, zelfde principe. Wordt alleen bij een v50/50 special gebruikt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.