Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK(S) stator plaat: volgorde elektriciteitskabels?


Thomassker

Aanbevolen berichten

Hi!

De restauratie van m'n PK80S loopt stilaan ten einde... Bij de revisie van de kabelboom stoot ik op een dilemma: de connectie met de statorplaat wordt gemaakt via een "plug" connectie (zie http://www.scooter-center.com/de/product/7671802/Stecker+fuer+Kabel+Zuendgrundplatte+PIAGGIO+Vespa+PK+6+Pin+Stecker?meta=7671802*scd_ALL_de*s20573342033952*pk stator plug*2*2*1*16). Vanuit de kabelboom dien ik zelf nog de aftakking te maken naar dergelijke plug. Echter, vanuit de statorplaat vertrekken 3 draden (groen/blauw/zwart) naar de plug, maar ik kan niet zien in welke volgorde deze in de plug gaan. Bij de zelf te maken aftakking is 't me dus niet duidelijk in welke "volgorde" de draden in deze plug moeten, om blauw-blauw, groen-groen en zwart-zwart correct met elkaar te verbinden.

Basically, hoe weet ik in bijgevoegde afbeelding welke pin hoort bij welke kabel? Iemand enig advies? Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is...

 

IMG_20180429_105044.jpg

Link naar reactie

De kabels gaan vanop de statorplaat in een rubberen omhulsel naar de plug. Omdat de kabels in dit omhulsel gedraaid kunnen zitten, is er dus geen zekerheid dat ze ook in die volgorde in de plug zitten :)

Uitmeten is een ding, maar hoe weet ik welke draad welke weerstandswaarde geeft? En hoe meet ik precies vanuit "stilstand"? De motor doen draaien is momenteel nog geen optie

Link naar reactie

Je kan met de multimeter op continuïteit meten. Je ene sonde op het pinnetje in de plug, en de andere op de stator.

wanneer je meter piept heb je de correcte draad. 

 

Link naar reactie

je kan volgens mij het rubber wat omhoog trekken en zit waat ze in verdwijnen. Zelf zou ik (als je nog een plug moet maken) de plug afknippen en met een junction box werken, zelfde principe. Wordt alleen bij een v50/50 special gebruikt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...