JorisKE Geplaatst: 23 april 2018 Delen Geplaatst: 23 april 2018 Ik zit dus met het volgende probleem. Ik heb een nieuw opgebouwd blokje type VGLB. krukas nieuw. Alle lagering nieuw Carters zijn matching en in prima staat. Nieuwe olieseals en pakkingen. Nieuwe krukas. Nieuwe sip ontstekingsplaat. Nieuwe uitlaat. Ik krijg een mooie blauwe vonk. Het enigste wat ik niet vernieuwd heb waren kop en cilinder. Want deze waren krasvrij en zagen er nog goed uit. Compressie is aanwezig. Al heb ik geen compressiemeter dus ik weet niet welke waarde dit geeft. Nu start de motor redelijk goed. Pakt mooi aan. Ontsteking staat op 28° voorontsteking. Carburator 20/17 Sproeiers zijn +- std 150cc ( 42 en 100?) Maar ik krijg hem niet afgesteld op lage toeren. Hij valt gewoon dood. Ik dacht eerst aan een aardingprobleem? Maar dan zou ik ook slechte ontsteking hebben ? Zal het dan toch aan die cilinder liggen ? Want is ook precies een 58mm? Zou dit niet 57 moeten zijn ? Op de cilinderkop staat ook 150 en is voor lange bougieschacht. Klopt deze ? Wat zie ik nog over het hoofd want ik begin een beetje radeloos te worden en brommer moet morgen afgeleverd worden... Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 april 2018 Delen Geplaatst: 23 april 2018 Welke krukas heb je gestoken? Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 23 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2018 van bij maskes voor vgla/vglb. http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Krukas-VNB/VBA-B/GLA-B/GL-X Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 6 uren geleden, JorisKE zei: van bij maskes voor vgla/vglb. http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Krukas-VNB/VBA-B/GLA-B/GL-X Heb er nu heel de nacht over liggen denken. En die timing... Op scooterhelp vul ik in conrod length 105? En de slag is 57. Dan krijg ik 49 graden before tdc? Dat is precies wel way off mijn 28 of begin ik te flashen? Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Oei duidelijk aan het flashe want dat is vervroeging omzetten naar mm. Dat heb je zo vroeg e Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Dus na nog is diep na te denken. Verdeelkast staat mijn rode aan de bobijn. Is dit niet fout? Kabel bobijn moet aan zwart. En rood op rood want deze legt condensator aan de massa om blok af te zetten. Nu op dit moment doet mijn ontsteking het omgekeerde. En daarom valt hij steeds uit... Kast op blok is gewoon kleur op kleur dus rood rood, geel geel blauw blauw groen groen. En zwart aan bobine? Mocht dit het zijn dan... Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 april 2018 Delen Geplaatst: 24 april 2018 Indien je theorie klopt, de draden op de bobijn gewoon omwisselen? Volgens mij klopt dit niet helemaal, anders zou je scooter achteruit rijden ipv vooruit. Groetjes, nero. Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Ok dus weeral wat verder, mijn theorie klopte dus niet. Rood aan de bobine anders heb ik geen vonk. nu is er ook precies probleem bijgekomen want ik krijg em niet meer gestart. dus ik zit op 2 pistes. Ofwel cilinderkit versleten, wat ik hoop... ofwel zit er nog een lekje in de bourages, maar die kans acht ik chter miniem, daar ze gloednieuw zijn en er goed insteken. Blijven zoeken, wordt nog lange nacht... Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 Ok even snel nog vraagje. Compressie lijkt me toch aan de lage kant. Kan met mijn hand het vliegwiel ronddraaien, dus als de koelribben er af zijn . Twee vingers op vliegwiel en ik kan het met weinig moeite ronddraaien... Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 24 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2018 ok er is al wat beterschap. ik had nog een cilinderkitje liggen van een 150. Deze dan maar even geswapt. Voelde ineens veel meer compressie aan... ik monteer het en ik kick een keer en hij draaide. Dus morgenvroeg eens proberen om hem mooi te laten draaien want heb maar even proefgedraaid ivm de buren. Toch al bij al een redelijke dag en nu kan ik met een semi gerust hart slapen. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 25 april 2018 Delen Geplaatst: 25 april 2018 13 uren geleden, JorisKE zei: ok er is al wat beterschap. ik had nog een cilinderkitje liggen van een 150. Deze dan maar even geswapt. Voelde ineens veel meer compressie aan... ik monteer het en ik kick een keer en hij draaide. Dus morgenvroeg eens proberen om hem mooi te laten draaien want heb maar even proefgedraaid ivm de buren. Toch al bij al een redelijke dag en nu kan ik met een semi gerust hart slapen. Idem, halve nachtdienst . Maar wel heerlijk als je geen lawaai hoeft te maken, en rustig verder kan sleutelen. Gisteren kon ik niet de lagers uithalen, t'zal door de dag gebeuren. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.