Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Prijs Vespa GS 150 (1957)


Kristof E

Aanbevolen berichten

Beste Vespa liefhebbers

Een vriend van me heeft een Vespa GS 150 (1957) cadeau gekregen van de grootvader.
Het gaat over een restauratie, zowel koetswerk als motor. Hij vroeg me om advies m.b.t prijs etc. 

 

  • Heeft iemand een idee wat de prijs van zo'n model ongeveer is/zou kunnen zijn?


Op dit moment weet hij nog niet wat ermee te doen, zelf mee rijden of verkopen. Hij neemt zijn tijd. De foto is niet die vespa maar het model komt normaal gezien wel overeen (typerend voor zijn vespa is dat hij hemels/lichtblauw is, dubbel lederen zadel, geen white walls, naar eigen zeggen staat die origineel). Op het internet circuleren prijzen €3500-€4500, maarja op het internet staat zoveel hé. Ik kijk alvast uit naar jullie meningen. 


Groeten

Screen Shot 2018-04-22 at 22.53.44.png

Link naar reactie

Hij wil weten wat zijn cadeau waard is?  Van grootvader gekregen?  Onbetaalbaar he, als een Rodania horloge van 1982 dat je elk halfuur moet opdraaien :ph34r:

De GS150 is een speciaal beestje:  verschillende prijzen worden gevraagd en geheel andere worden betaald.

Ik heb zo wel een vermoeden dat de GS terug geliefder wordt, nu zeker met electronische ontstekingen, carbu vervangingen, compressie cilinderkoppen van Nagy en volledige kits van Bollag op komst.

Dat jij "zijn tijd" maar eens pakt om een foto te sturen...

 

N

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Lijkt me een Augsburg (Duits type).  Staat de carburator op de cilinder of onder het zadel? 

De zadelbevestiging lijkt niet te kloppen voor een GS150 en over het reservoirtype heb ik ook zo mijn twijfels, tenzij het Messersmith is? 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Excuses voor de late reply, heb ondertussen al lange tijd geleden eens gekeken naar het inschrijvingsbewijs, hetgeen ik er nog van weet is het volgende:

  • Bouwjaar: 1957
  • Type: GL
  • CC's: 150

 

Voor de rest staat daar bitterweinig op en was ook niet meer zo goed leesbaar (document van '57). Misschien heeft een kenner hier al behoorlijk wat meer informatie mee.

Alle hulp is welkom

Link naar reactie

Als je de juiste nrs hebt kan je die controleren op Scooterhelp.com, met die info zijn er hier genoeg mensen die je kunnen vertellen wat niet/wel klopt aan de Vespa.

 

Link naar reactie
Op 27-5-2018 om 18:30, nero zei:

Lijkt me een Augsburg (Duits type).  Staat de carburator op de cilinder of onder het zadel? 

De zadelbevestiging lijkt niet te kloppen voor een GS150 en over het reservoirtype heb ik ook zo mijn twijfels, tenzij het Messersmith is? 

Groetjes, nero. 

en die tree lijsten ,is dat niet van een acma

Link naar reactie
Op 26-12-2018 om 18:55, Wilby zei:

Als het een GL is zal hij zeker niet van 1957 zijn. Wat telt is chassis nr en motor nr.

Ohjawel :-) 

Oer GL wideframe (VGL1T 1956-1958) https://www.scooterhelp.com/scooters/VGL1T.gl.html

Een van de mooiste scoots ever, als je’t mij vraagt!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...