Ga naar inhoud
Vespaforum.be

abs/asr foutmelding


scrambler

Aanbevolen berichten

idd, kan aan de lage bandenspanning liggen.
Banden weer op spanning brengen , motor starten en even stationair laten draaien en vervolgens even wat straatjes in rijden op normale snelheid. dan moet het weer weggaan.

Dit precies had ik vorig week, lag aan de zachte banden.
Gr.Jim

Link naar reactie

Er zijn een aantal zaken die je eventueel zelf nog kan controleren voordat je naar de dealer gaat.

Als de ASR uit zichzelf uitschakeld kan dat wijzen op een kapotte accu, deze dus controleren en goed doorladen.

Dan de "tone wheel" (A) voor en achter controleren, zijn deze schoon en niet beschadigd. Dat geldt ook voor de "speedsensor" (B). De afstand tussen beide moet tussen de 0,5 en 1,5 mm liggen.

image.thumb.jpeg.66f22ac19e15617c19b36e964d4ef93e.jpeg

Zit er genoeg remolie in de voor en achterrem (1 en 2)? en is er recent de remolievervangen? 

image.thumb.jpeg.f6d53e9a21ebd166e9a5a030c3df5df0.jpeg

Achter de neus zit de ABS "modulator" (5), bij het contact "aan" hoor de de pomp dan lopen en zo ja stopt deze? en als je de Vespa start en deze stationair loopt?

Bandendruk (koude banden) voor 1,8 bar en achter 2,0 bar (2,2 bar met passagier)

Als dit allemaal in orde is dan kan je nog een ASR-ABS reset doen:

ASR SYSTEM CALIBRATION PROCEDURE. In order to maintain the effectiveness of the ASR system following the replacement of one or both tyres a calibration procedure of the system must be performed as follows on a straight flat stretch of road. Please note that the request for activation of the procedure (steps 1 to 4) must be completed within 60 sec from ignition on the engine.

• It is necessary that the diagnostic phase of the ASR systems and ABS is complete: for this purpose, after the key ON, ride a short distance above 5 km/h and wait for the flashing of the ABS warning light and EFI/ASR to stop.

• Turn the ASR system off by pressing the button on the handlebar and check that the ASR disabling warning light on.

• Allow the engine to idle for at least 3 seconds.

• Press the ASR on/off button and one of the two brake levers simultaneously for at least 4 seconds. The activation of the procedure will be confirmed by turning on the EFI/ASR warning light with a frequency of 2 flashes per second.

• Accelerate to a constant speed of 30 to 40 km/h and maintain it for at least 7 to 8 seconds.

• The end of the procedure will be indicated by the flashing EFI/ASR warning light .

• Once the procedure is complete it is necessary to turn off the vehicle panel (key off) and wait 30 seconds before turning the panel on (key on).

• In case of failure to complete the procedure within 2 minutes the EFI/ASR warning light will stay on steady and the ASR will remain off until the panel is turned off (key off).

• To restart the ASR it is necessary to turn on vehicle panel (key on). It is however necessary to repeat the process until it succeeds.

Link naar reactie

Zo... accu is goed (12,85V) en een nachtje afgekoppeld. Afstanden sensoren/tonewheels meer dan voldoende, alles ziet er onbeschadigd en als nieuw uit. ASR reset uitgevoerd.banden hebben ook op de voorgeschreven druk.Ik vrees dat ik toch eens bij een dealer moet langsgaan om te laten uitlezen. (Particulier gekocht)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Eindelijk hersteld:D. Ik heb met opzet wat gewacht omdat  ik toch nog een onderhoud  plande (olie, filter,bougie). Intussen toch enkele 1000 km gereden. Remde perfect,  zonder abs maardaar kon ik mee leven.Vorige week zag ik dat de abs wel bij  momenten (eerste 50 km) werkte en daarna niet meer. Bij mijn eerste melding op dit forum bleef het ABS continu uit.Dus alles nog maar een nagekeken en  losgemaakt. Het sensorwiel ('tonewheel') vertoonde kleine krasjes en er zat en kleine deuk in. Gisteren een nieuw besteld  en vandaag gemonteerd en ASR gekalibreerd. Testrit van een een klein uurtje : alles werkt weer(abs controlelampje uit, remt met abs, asr schakelt zich niet meer vanzelf uit.) .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...