Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat is een goed slot voor een Vespa?


Vespa-60

Aanbevolen berichten

Ik gooi een slot van 180cm lengte rondom de voetplaat en bevestig deze aan een lantaarnpaal of iets dergelijks.

Link naar reactie

Ik heb een half oog aan mijn zijstandaard laten lassen. Naast een paal parkeren en je kunt 'm vastzetten. 

om44Uom.jpg

Link naar reactie

Ik heb van "horen zeggen" dat als je een "Cosa" hebt. je eigenlijk "geen slot" nodig hebt..omdat het geen "gezocht model is door zijn "bonkige vormgeving".

Maar van horen zeggen. hoor je veel liegen :D. en daarom is het toch aan te raden. om je "Cosa" toch te beveiligen voor "mensen met slechte bedoelingen".

Link naar reactie

Zet mijn Vespa's vast door een slot om de treeplank te leggen en dan om een paal.

Gebruik voor mijn GTS een Luma Escudo h-plus 170cm

Voor mijn LX en GS een Kryptonite NY forgetaboutit 1415 150cm

Wel zijn beide sloten aan de prijs (en wegen ook flink wat).

Als extra heb ik bij mijn GTS, 1 voor- en 1 achterwielbout vervangen voor een anti diefstalbout, alsook 1 bout van de de Akrapovic.

image.jpeg.8e146ba8323e459523d782a1a0d98c12.jpeg

In het verleden heb ik mijn Vespa's (met deel velgen) voorzien van 1 anti diefstal moer aan het voor- en achterwiel. Uit de velgen had ik een stukje weg geslepen zodat ik het wiel met een U-Lock kon vastzetten aan paal.

image.jpeg.b6e112e4bc350ea0c7dccdab4b88c470.jpeg

Noem het overkill of paranoïde maar er is bij mij nog nooit een Vespa gejat en is er ook nog nooit geprobeerd een te jatten, en dat is voor het wonen in en om Amsterdam al een hele kunst.

Link naar reactie
34 minuten geleden, Pilaf zei:

 

 

Noem het overkill of paranoïde maar er is bij mij nog nooit een Vespa gejat en is er ook nog nooit geprobeerd een te jatten, en dat is voor het wonen in en om Amsterdam al een hele kunst.

Je kan beter goed voorbereid zijn op "stelen en inbraken. dan achteraf te liggen "janken". en dan moet je nadien toch nog "goede beveiligingsmaatregelen" nemen en installeren.

Mensen bij wie iets gestolen is. of bij wie er eens ingebroken is. en bij wie "waardevolle of emotionele spullen" ontvreemd zijn. zeggen altijd : hadden we ons maar beter beveiligd !

Mensen zeggen wel eens tegen mij : "waarom moet jij zo nodig "gepantserde deuren" in je woning plaatsen ?". " je leeft precies als een "gezochte onderwereldfiguur".

Die mensen zullen wel van mening veranderen en bijsturen, als er bij hun "onverwachts wordt ingebroken" en hun "speculazen deuren" er met een koevoet worden "uitgetrokken" :D

 

Link naar reactie
Op 21-4-2018 om 22:23, MpW zei:

Gelijk je hele kofferbak vol met ketting haha :-)

Klopt B)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...