Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Cosa LX 200 '90 Slaat af tijdens rijden - Help!


Vespa-60

Aanbevolen berichten

Op 21-4-2018 om 22:30, Frederik9111 zei:

Luchtbel in de benzineleiding gechecked?

Ja klopt of lijkt of je een vacuum in de tank hebt.

Link naar reactie

Of een sluiting waar ik het in een ander topic ook al over had.. zelfde scooter??Of een sluiting waar ik het in een ander topic ook al over had.. zelfde scooter??

Link naar reactie
Zojuist, pdvd zei:

Of een sluiting waar ik het in een ander topic ook al over had.. zelfde scooter??Of een sluiting waar ik het in een ander topic ook al over had.. zelfde scooter??

In het andere topic gaat het om mijn scooter.

8246CD8B-5F75-40CA-A17E-A6AED9EAD237.thumb.jpeg.5c36b720569fa838978a100ea016aaac.jpeg

Link naar reactie
12 minuten geleden, MpW zei:

Ja, ik las het stuk over de gevreesde groene kabel. 

Dan moet je (van achter gezien) de meest rechter groene draad loshalen en als de scooter dan wel blijft lopen zit het probleem mogelijk in de kabelboom.

12 minuten geleden, MpW zei:

Ja de tank heb ik er uit gehad. De benzine leiding goed gecontroleerd. Geen vreemde lucht bellen gezien.

Hoe check ik dan of ik een vacuüm in de tank heb?

Je tank ontluchting controleren en/of door blazen.

De tank ontluchting zit bovenop de brandstoftank (daar waar het slangetje naar rechts wegloopt)

Link naar reactie
3 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Dan moet je (van achter gezien) de meest rechter groene draad loshalen en als de scooter dan wel blijft lopen zit het probleem mogelijk in de kabelboom.

Je tank ontluchting controleren en/of door blazen.

De tank ontluchting zit bovenop de brandstoftank (daar waar het slangetje naar rechts wegloopt)

Oke. Dus die slang die naar niets gaat (er bij hangt), daar een keer goed in blazen is ontluchten van de tank?

Link naar reactie
33 minuten geleden, MpW zei:

Oke. Dus die slang die naar niets gaat (er bij hangt), daar een keer goed in blazen is ontluchten van de tank?

Even met een compressor goed doorblazen bijvoorbeeld, maar wel even de tankdop losschroeven.

Om de theorie van een vacuüm in de tank te elimineren zou je bijvoorbeeld een test rondje kunnen maken met de tankdop een halve slag losgedraaid. Slaat ie dan na een paar meter niet af dan heb je inderdaad een ontluchtings probleem.

De Cosa start wel goed toch? Maar hij valt na enkele tientallen meters rijden uit toch? Als dat zo is dan doet mij dat erg denken aan het probleem wat mijn broertje had met zijn PX 200, die had dergelijk zelfde problemen en daar lag de benzineslang in een lus doordat de slang iets te lang was. Hierdoor schoot de benzine aanvoer naar de carburateur tekort waardoor tijdens het rijden de vlotterkamer van de carburateur droog kwam te staan, stationair liep de PX toen wel gewoon goed.

Link naar reactie
51 minuten geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Even met een compressor goed doorblazen bijvoorbeeld, maar wel even de tankdop losschroeven.

Om de theorie van een vacuüm in de tank te elimineren zou je bijvoorbeeld een test rondje kunnen maken met de tankdop een halve slag losgedraaid. Slaat ie dan na een paar meter niet af dan heb je inderdaad een ontluchtings probleem.

De Cosa start wel goed toch? Maar hij valt na enkele tientallen meters rijden uit toch? Als dat zo is dan doet mij dat erg denken aan het probleem wat mijn broertje had met zijn PX 200, die had dergelijk zelfde problemen en daar lag de benzineslang in een lus doordat de slang iets te lang was. Hierdoor schoot de benzine aanvoer naar de carburateur tekort waardoor tijdens het rijden de vlotterkamer van de carburateur droog kwam te staan, stationair liep de PX toen wel gewoon goed.

Bedankt voor de tips. Hij slaat af na ongeveer 10 tot 15 minuten rijden. Dan rijd hij vooraf prima, niets aan de hand, niet stotteren niets. En ineens.. dood. Alsof de benzine op is. Wacht ik dan ca 10 minuten, dan starten en loopt ie weer. Probeer ik het te snel, dan krijg ik hem niet aan. Als ik dus ca 10 min weer probeer, dan rijd het ca 2 minuten helemaal goed, en dan weer dood. Hoe langer ik wacht van de uitval tot het weer proberen, ,hoe langer hij blijft lopen na die tijd. Tot max 15 minuten. Ik heb de benzine slang gezien, die lijkt me niet te lang of ik een knik liggen. Meer een flauwe bocht maar ziet er wel goed uit.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...