Ga naar inhoud
Vespaforum.be

inlaatpoort carter beschadigd


Gio

Aanbevolen berichten

Ben intussen verder gegaan met het werk , moet zeggen dat je stilaan hard aan worden is maar nog tot vanavond zal je wel uitgehard zijn , dus 24u maximum wachttijd. In mijn geval gaat het voor maandag worden , dus meer als 24u :)

Heb wat foto's gemaakt , moet wel zeggen dat het nog niet klaar is ( lichtjes vrezen , schuren en polieren ) de intake vlak .Dit ga ik met de oudere krukas en lager de zelfde die ik erin ga steken passen tot dat er niets aansleept . Nu weet ik niet 100% meer de afstand tussen de carter en krukaswang  ,'k dacht iets van 0.10 of 0.15 opening . Mag iemand het weten , shoot maar.

De andere deel van de carter ga ik alleen het kleine gedeelte wegwerken waar de dichting opkomt . Binnenin heeft het niet veel zin . 

Ben zeer benieuwd , anders toch zelf mogen meemaken en ervaring rijker welke kant die maar ook gaat . Als het niet los komt dan lijkt me dan natuurlijk de ideale goed koper oplossing als je geen lastoestel bij de hand hebt voor alu of bij een bedrijf gaan .  

 

kneedbaar 1.jpg

kneedbaar pasta 2.jpg

kneedbaar pasta 3.jpg

kneedbaar pasta 4.jpg

kneedbaar pasta 5.jpg

kneedbaar pasta.jpg

kneedbare pasta alu jb-weld.jpg

Link naar reactie

Toch kon ik het niet laten tot maandag, heb ik verder gedaan.  Het is met de dremel geschuurd en gepolijst , is helemaal krasvrij . Bij het eerste foto waar het kleine stukje blinkt, is door het schuren iets te lang opgeweest en iets voelbaar.

Voor de rest lijkt me oke. 

20180428_183945.thumb.jpg.09fd61f9511836935b96d5bb16da5c55.jpg

20180428_184114.jpg

20180428_184148.jpg

20180428_184046.jpg

20180428_184009.jpg

20180428_184304.jpg

20180428_184241.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

In de weekend nog iets kunnen doen,  maar we komen er wel ... 

De keerring zijn allemaal van corteco bleu gummy, moet wel zeggen dat het beter in ging aan de kant van de  koppeling. 

Met de metalen was het nooit zo goed gekomen. 

Zie foto's 

De rest volg nog , deze week normaal gezien moet het klaar zijn  !!

 

20180507_114127.jpg

20180507_114104.jpg

20180507_113852.jpg

20180507_115006.jpg

20180507_113059.jpg

20180507_113130.jpg

20180508_114445.jpg

20180508_114409.jpg

20180508_114347.jpg

aangepast door Gio
Link naar reactie

En bij deze, is alles terug de "oude dame" geworden .Klinkt soepel en mooi . 

Nu nog weer een  paar 100 km roderen voor de zuigerveren en lagers . 

Heb nu een 35km gereden, wel in twee keren . En voorlopig hier en daar nog een kleine afstelling zoals koppeling versnelling bijspannen . 

Ben benieuwd  ! 

 

Mvg Gio 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Ben wel stap voor stap in de goede richting aan gaan, dankzij door jullie hulp uiteraard  ! 

Bij deze bedank ik jullie allemaal voor de nuttige tips/ tricks om gelukkig weer met een smile de baan op kan . 

Mille grazie amici. 

Saluti  Gio 

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Even ter info, heb nu 1500 km erop zitten. Er is niets meer gebeurd, alles werkt nog perfect. Haal de top zonder enige moeite.:D 

Op 1000 km olie ververst, geen olie verlies. En het belangrijkste is, geen benzine in olieboit aanwezig. 

Het is gelukt ga ik vanuit , als ik me zelf gerust mag stellen. 

Dit kan ik aanraden aan iedereen die met dit probleem zitten. Tot 1500 km gegarandeerd :ph34r:

Maar er mag hoop ik nog een 0 achter komen.:D

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
13 hours ago, Gio said:

 

Op 1000 km olie ververst, geen olie verlies. En het belangrijkste is, geen benzine in olieboit aanwezig. 

 

 

Dit staat volledig los van het inlaatvlak uiteraard, benzine in de versnelingsbakolie kan enkel door een defecte oliekeerring op de krukas kant koppeling of slechte carterdichting tussen de twee helften...

Link naar reactie

Klopt helemaal , wou alleen zeggen dat het me nog niet was overgekomen met deze blok door niet de juiste 2x de zelfde oliekeerring  was . Daarmee ook benzine in de versnellingsbak terecht kwam. Sloot niet goed af .

Alvast bedankt voor nog een  duidelijke punt neer te pennen. 

  • Like 1
Link naar reactie

Handig wel maar ik heb deze ook eens gemonteerd op een 200 blok die terug gaf langs de carbu en zonder aanpassingen te frezen onder de manifold werkt dit volgens mij niet perfect.

 

Link naar reactie

Bij mij werkte het wel. Maar alleen bij relantie op het moment dat mijn oliekeerring kapot was kunnen testen . Maar geen km mee gereden . Hierbij kan ik niet meer over zeggen of je in zijn top of lager het goed zou doen of verschil maakt ? Alleen het mengsel binnen houden en ook het geluid neemt wat af bij het luchtfilter. Dit was me wel opgevallen dat je stiller klonk bij opendraaien. 

 

 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Bij deze even een klein update,  

Nu 4000km verder en alles werkt nog steeds goed.  Start goed en rijd goed,  niets aan te merken.  

Haalt de top nog steeds zonder enige moeite. 

Alles gaat zeer soepel.  

Hopen op nog verder te kunnen genieten zoals het nu is. Gr 

 

  • Like 3
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...