Ga naar inhoud
Vespaforum.be

inlaatpoort carter beschadigd


Gio

Aanbevolen berichten

Beste , 

Met een simpele carburator reiniging , is iets in mijn carter gevallen met de gevolg dat mijn piston naar de vaantjes is . :(

Cilinder is ok geen krassen opgelopen .  Zie in de carter achterin ook krassen en in de inlaatpoort krassen  . Nieuwe piston geplaatst , maar weigert om ralentie te draaien en verliest power als je wilt vertrekken . Ook zonder luchtfilter blaast je de mengsel naar buiten . Geen flauw idee wat er in is gevallen , stukjes alu kwam ik tegen . 

Het blokje moet gesplitst worden om beter te zien wat er beschadigd is. 

Stel dat het nog meevalt , mijn volgende punt is : zonder aan je inlaatpoort te bewerken  , welk spruitstuk is het voor een standaard blok voorzien . Moet plug & play  zijn , bestaat er iets voor ?

Heb ook gelezen  met devcon of jb weld ook te doen is , iemand hier al ooit gedaan . 

Hopelijk een simpele aanpassing en niet te ingewikkeld :huh: 

Laat me maar iets weten aub .

Grt gio

 

Link naar reactie

Kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik nodig heb  bij sip en waar opletten met vrezen. Heb het nog nooit gedaan! Naar het schijnt ook lassen aan te pas !! Hopelijk nog tips en tricks omtrent reed valve of iets anders, zoals ik hiervoor zei opvullen met kneedbaar pasta alu. Graag jullie reactie. Grt 

Link naar reactie

Ik zou in eerste plaats proberen de compressieplaat te (laten) herstellen. Indien het niet lukt kan je later nog altijd over stappen op reed valve.

Zelf heb ik al een carter gerepareerd met : "Epoxyhars Loctite - Aluminium met hoge temperatuur Hysol 3479"

Bewerkt achteraf perfect als aluminium.  Maar ik vrees dat de compressieplaat te glad zal zijn om dit spul op te laten pakken.

 

 

Link naar reactie

Als het aan mij ligt,wil ik liever verder met compressieplaat verder rond rijden . Te laten herstellen ben er ook voor  bereid, maar waar en wat is het prijs voor zo'n reparatie. En te slotte idd reed valve, maar zelf ook geen ervaring.  Ben aan het Google geweest,  zijn verschillende manieren. Wil in principe niet de carter veranderen qua vrezen. 

Link naar reactie

@Fireball Bedankt voor deze info , heb een mail gestuurd . 

misschien een beetje ver maar hopelijk ook verholpen als alles naar wens is .

Is het bij u nog alles in orde  van je carters en wat wordt er precies gedaan en hoelang wacht je erop ? 

Wat was ongeveer het prijs daarvoor , om een idee te hebben natuurlijk .

Alvast bedankt  voor deze raad  .

grt gio

Link naar reactie

Een keertje de zitting van de borage vliegwielkant laten oplassen, nu net het stuur van mn gtr laten aanpassen voor schijfrempomp. beide keren rond de 100€ betaald.

Link naar reactie

Zal er werk van maken, hopelijk nog deze week binnen brengen. En hopelijk heeft hij nog niet te druk. Maar kan verder met de andere vespa deze mooie dagen :D

Laat het nog weten hoe de carters nu uitzien en daarna. 

Alvast bedankt voor het meedenken. 

Grt. 

Link naar reactie

Ik laat dit in duitsland herstellen. prijs is rond de 250-300eu. Is niet enkel oplassen maar ook frezen op juiste toleranties, best met nieuwe krukas of krukas die perfect is.

Link naar reactie

€300 om een om de carter op te lapen? Voor een beetje mee heb je’n splinternieuw Piaggio of Pinasco carter (goe zoeken welliswaar B)).

Link naar reactie

Heb vandaag met membraan getest, starten geen moeizaam, maar op ralentie draaide veel beter en kon preciezer afstellen . Nu bij vertrekken geen power, hou mijn gas langer open valt je stil.

Iemand iets bekend?

Link naar reactie

Hier een paar foto's zeg meer dan genoeg. Hoe komt het dat de krukas tegen de carter aanloopt ? Waardoor de oliekeerring eraan moest geloven. Toch langs de koppeling een extra spacer geplaatst. 

Wanneer de koppeling werd aangetrokken schoof de krukas tegen de wand toen met revisie . Maar blijkbaar niet dik genoeg geweest !  

Iemand nog tips voor me  !

Grt Gio 

20180418_102914.jpg

20180418_102810.jpg

20180418_102719.jpg

20180418_102750.jpg

20180418_102434.jpg

20180418_102404.jpg

20180418_102328.jpg

20180418_102600.jpg

20180418_102538.jpg

20180418_102621.jpg

20180418_102507.jpg

20180418_102448.jpg

Link naar reactie

Dit is hoogstwaarchijnlijk te wijten aan de slechte kwaliteit van de oliekeerring die tijdens 't rijden gebroken/gebarsten is.

Het stukje dat 'tekort' is in de dichting heeft enkele toertjes meegedraaid met de krukas in 't carterhuis en de zichtbare beschadigingen veroorzaakt.

Dit is een gekend probleem met sommige merkloze oliekeerringen die als origineel verkocht worden en ik probeer wanneer mogelijk enkel nog oliekeerringen van het merk 'Rolf' te monteren, deze zouden kwalitatief de beste zijn.

Ik vermoed dat je je carter nog kan redden door de bramen van het afsluitvlak vlak te schuren, de zone degelijk te reinigen met bijv remmenreiniger en het vlak effen te maken met vloeibaar metaalpasta.

Nadien carters samenbouwen met de krukas gemonteerd en voor 't inlaatgat, olie in het inlaatgat doen en kijken hoelang 't duurt voordat 't allemaal in't carter leegloopt. Dit zal al zeer representatief zijnvoor hoe goed de reparatie is.

Link naar reactie

Is simpel. Verkeerde oilseal gebruikt. Er zijn 2 types, metalen en rubberen. In het carter zie je duidelijk een groef op ongeveer 2mm diep waar het lager zit. Dit is een carter voor een rubberen oilseal.

Link naar reactie

Olieseals komen van een erkende vespaboer, vreemd had zelfs mijn carters meegenomen. 

@Speedracer dus carters vallen nog mee . Zal het gaan doen en hopelijk houdt die pasta het. Kan tegen benzine en dacht ergens tegen 300 of meer graden.  

Lekkage was ik ook van plan. Ga eerst zien zonder krukas.  

@Sara 1963 deze kon ik nog niet,  de puzzel krijgt het ontbrekend stukje. 

Snap ook nu dat ik veel moeite had om deze keering netjes te krijgen op zijn plaats. Ga ook het merk rolf bestellen. Als ze nog ergens te vinden zijn en volledig rubber in dit geval. 

Nu kan ik weer verder . 

Merci nog jullie allemaal voor me verder te helpen. 

Maar laat nog van me horen van het resultaat. 

Grt Gio 

Link naar reactie

Met die specifieke  Rolf keerring zelf , die ik aangaf heb ik nog geen ervaring in een vespa , maar ik heb wel ringen van Rolf in m'n lambretta zitten , die houden toch alles dicht tot nu toe ,

ik vind het toch het proberen waard . 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Ga ook voor corteco blu zonder metaal. Volledige rubber. Na schijnt zijn ze ook gemaakt voor de groene benzine, los daarvan ook begrepen dat ze nog de beste zijn .

Maar ook opletten met het jaartal van je blok , want de blokjes voor 86 komen in aanmerking van rubbers. 

Daarna die met het metaal. 

Nu dit wist ik ook niet, maar geloof het wel. Want de mijne is van 78 en 2x pech gehad met die metalen seals. 

Nu afwachten dat de rubberen het waar kan maken .  Maar zover ben ik er nog niet. 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...