Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even voorstellen vrouw 55, vespa 125cc


ola

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een vrouw van 55 jaar. Ik heb een vespa 125cc. Ik zou er graag wat meer ritjes mee maken maar ben nogal onzeker om ermee te rijden. Zijn er soms mensen die me kunnen vertellen of helpen bij het onder de knie krijgen om veilig met de vespa te rijden en me wat tips kunnen geven.  Ik rij meestal alleen en dan is het soms moeilijk om scooter, verkeer, en de juiste weg in de gaten te houden. Ben dus duidelijk een beginneling. Zijn er soms ritjes in de rupelstreek ?

 

Link naar reactie

Ola Pola ;). welkom. alle begin is moeilijk. dus oefenen en blijven oefenen is de boodschap. een automaat is iets makkelijker dan een "handgeschakelde".

Een "handgeschakelde" Vespa is ook 'snel' onder de knie te krijgen. als je op een "rustige plek met weinig verkeer" urenlang gaat oefenen.

Op de duur moet je er niet meer bij nadenken. en dan kan je je "volledig concentreren" op het "drukke verkeer".

Link naar reactie

Ik ben gaan oefenen op een industriepark.

Weinig verkeer maar toch echte weg. Dus niet enkel op een parking maar echt afremmen en afslaan (pinker) enz. Dat heb ik uren gedaan en dan een paar wegen extra genomen.

Zo steeds mijn gebied vergroot. Hierdoor rij ik nu steeds rond op behoorlijk goed gekend terrein en heb ik meer tijd en oog voor het verkeer. 

Succes! 

Link naar reactie

Ik heb een paar maanden terug een gts 250 gekocht. Ik ben ook 55, had nog nooit met een moto gereden, hoogstens met een snorfiets toen ik 16 was. 

Ik zou de goeie raad van Scrambler aanneme, ik heb zelf ook een paar uurtjes rijles gevolgd, en dat is echt wel nuttig om een aantal tips en tricks te leren.

groeten,

Gunther

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op ‎14‎-‎5‎-‎2018 om 19:00, TonyC zei:

het zou fijn zijn om te weten waar je woont zodat er eventueel mensen zijn van uit de buurt die mee willen rijden

 

Op ‎11‎-‎4‎-‎2018 om 15:20, ola zei:

 Zijn er soms ritjes in de rupelstreek ?

 

Denk van de kanten Boom,Niel en omstreken zeker

Link naar reactie

Rustig in de velden gaan toeren. En idd, eventueel een cursus motorvaardigheid volgen (Touring biedt er zo bijv. aan).

Voor de rest helpt het als je relaxed op je Vespa zit, want verkramping zorgt voor stroef rijden. Da's iets wat met de tijd komt natuurlijk. Op den duur en na wat km's let je er niet meer op. Een automatic is in het begin in ieder geval handig. Zo hoef je niet ook nog op schakelen te letten (al ben je daar ook snel mee weg).

Ik rijd nu ook met een automatic, maar zou binnenkort overschakelen op versnellingen. Kwestie van niet altijd full throttle te moeten draaien voor max. capaciteit.
 

Succes en veel plezier ermee!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...