Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
NatanQ

Ervaringen cilinderkop?

Recommended Posts

ik zou eerder voor een polini of malossi kit gaan dan een standaard cilinder van een mmw kop te voorzien.

 

Share this post


Link to post

 't vermogenverschil zal vooral afhangen van het verschil in squish (kopspeling) die deze cilinderkop geeft tov de standaard cilinderkop.

Voor een goede verbranding wil je de squish ergens tussen de 1.2 en 1.5mm houden, maar met een standaard cilinderkop zit je daar altijd over.

Dit zal resulteren in een iets hogere compressie en een vlottere, efficiëntere voortzettng van de verbranding doorheen de cilinder.

Maar dat zal waarschijnlijk geen 2pk verschil maken...

De dichtingsring daarentegen is een mooie verbetering maar dat gezegd heb ik met een standaard PX200 cilinder/cilinderkop nooit een lek gehad aan de kop als de cilinderkop mooi gevlakt is en de studs correct op koppel getrokken zijn...

 

6 hours ago, arti-bella said:

ik zou eerder voor een polini of malossi kit gaan dan een standaard cilinder van een mmw kop te voorzien.

 

deze is eigenlijk niet combineerbaaar met een Malossi/Polini cilinder/piston omdat de kromming van de kroon van deze pistons anders is dan van een standaard piston...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Toevallig gisteren tot dezelfde conclusie gekomen...

setup is een standaard 200 met lange slag 60mm krukas ... tijdens de bouw zogezegd op koppel gebouwd en een extra kopdichting van 1,5 mm bijgezet, en geen voetdichting.

3 jaar mee gereden, rijdt perfect volgens mijn bescheiden mening...

ondertussen téén en tander aan cylinderkoppen verzameld en meet mn huidige squish met soldeertin op 2 plaatsen :... 3,9mm

Machien!

Kopdichting weggehaald en op 1,9 geëindigd... 

nog testen

 

Share this post


Link to post

IMG_6278.JPG

Vlnr Malossi, Pinasco, Usa kop en Mmw 

Edited by designo
  • Like 1

Share this post


Link to post
7 uren geleden, Speedracer zei:

 't vermogenverschil zal vooral afhangen van het verschil in squish (kopspeling) die deze cilinderkop geeft tov de standaard cilinderkop.

Voor een goede verbranding wil je de squish ergens tussen de 1.2 en 1.5mm houden, maar met een standaard cilinderkop zit je daar altijd over.

Dit zal resulteren in een iets hogere compressie en een vlottere, efficiëntere voortzettng van de verbranding doorheen de cilinder.

Maar dat zal waarschijnlijk geen 2pk verschil maken...

De dichtingsring daarentegen is een mooie verbetering maar dat gezegd heb ik met een standaard PX200 cilinder/cilinderkop nooit een lek gehad aan de kop als de cilinderkop mooi gevlakt is en de studs correct op koppel getrokken zijn...

 

deze is eigenlijk niet combineerbaaar met een Malossi/Polini cilinder/piston omdat de kromming van de kroon van deze pistons anders is dan van een standaard piston...

Neen inderdaad , ik spreek dan ook over een.volledige kit. De meerwaarde die meer squish ga geven aan.een.sstandaard cilinder lijkt mij te weinig om daarvoor een mmw.kop voor te kopen

Share this post


Link to post
7 hours ago, designo said:

IMG_6278.JPG

Vlnr Malossi, Pinasco, Usa kop en Mmw 

Er zijn trouwens ook 2 versies van de standaard Piaggio 200-cilinderkop, een versie van de vroege Femsatronic Rally 200 en dan die van al de latere 200 cc motors met iets minder compressie.

Share this post


Link to post
1 uur terug, Speedracer zei:

Er zijn trouwens ook 2 versies van de standaard Piaggio 200-cilinderkop, een versie van de vroege Femsatronic Rally 200 en dan die van al de latere 200 cc motors met iets minder compressie.

Kan kloppen.

Mijn huidige kop heeft een quetchkant van 1,2mm en de reserve usa kop heeft 2mm. Dus de verzinking die de brandruimte dieper ligt in de kop...

pinasco heeft 1,4 en malossi 0,9. Terwijl de mmw 2,8mm dieper ligt.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...