Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ervaringen cilinderkop?


NatanQ

Aanbevolen berichten

 't vermogenverschil zal vooral afhangen van het verschil in squish (kopspeling) die deze cilinderkop geeft tov de standaard cilinderkop.

Voor een goede verbranding wil je de squish ergens tussen de 1.2 en 1.5mm houden, maar met een standaard cilinderkop zit je daar altijd over.

Dit zal resulteren in een iets hogere compressie en een vlottere, efficiëntere voortzettng van de verbranding doorheen de cilinder.

Maar dat zal waarschijnlijk geen 2pk verschil maken...

De dichtingsring daarentegen is een mooie verbetering maar dat gezegd heb ik met een standaard PX200 cilinder/cilinderkop nooit een lek gehad aan de kop als de cilinderkop mooi gevlakt is en de studs correct op koppel getrokken zijn...

 

6 hours ago, arti-bella said:

ik zou eerder voor een polini of malossi kit gaan dan een standaard cilinder van een mmw kop te voorzien.

 

deze is eigenlijk niet combineerbaaar met een Malossi/Polini cilinder/piston omdat de kromming van de kroon van deze pistons anders is dan van een standaard piston...

Link naar reactie

Toevallig gisteren tot dezelfde conclusie gekomen...

setup is een standaard 200 met lange slag 60mm krukas ... tijdens de bouw zogezegd op koppel gebouwd en een extra kopdichting van 1,5 mm bijgezet, en geen voetdichting.

3 jaar mee gereden, rijdt perfect volgens mijn bescheiden mening...

ondertussen téén en tander aan cylinderkoppen verzameld en meet mn huidige squish met soldeertin op 2 plaatsen :... 3,9mm

Machien!

Kopdichting weggehaald en op 1,9 geëindigd... 

nog testen

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Speedracer zei:

 't vermogenverschil zal vooral afhangen van het verschil in squish (kopspeling) die deze cilinderkop geeft tov de standaard cilinderkop.

Voor een goede verbranding wil je de squish ergens tussen de 1.2 en 1.5mm houden, maar met een standaard cilinderkop zit je daar altijd over.

Dit zal resulteren in een iets hogere compressie en een vlottere, efficiëntere voortzettng van de verbranding doorheen de cilinder.

Maar dat zal waarschijnlijk geen 2pk verschil maken...

De dichtingsring daarentegen is een mooie verbetering maar dat gezegd heb ik met een standaard PX200 cilinder/cilinderkop nooit een lek gehad aan de kop als de cilinderkop mooi gevlakt is en de studs correct op koppel getrokken zijn...

 

deze is eigenlijk niet combineerbaaar met een Malossi/Polini cilinder/piston omdat de kromming van de kroon van deze pistons anders is dan van een standaard piston...

Neen inderdaad , ik spreek dan ook over een.volledige kit. De meerwaarde die meer squish ga geven aan.een.sstandaard cilinder lijkt mij te weinig om daarvoor een mmw.kop voor te kopen

Link naar reactie
7 hours ago, designo said:

IMG_6278.JPG

Vlnr Malossi, Pinasco, Usa kop en Mmw 

Er zijn trouwens ook 2 versies van de standaard Piaggio 200-cilinderkop, een versie van de vroege Femsatronic Rally 200 en dan die van al de latere 200 cc motors met iets minder compressie.

Link naar reactie
1 uur terug, Speedracer zei:

Er zijn trouwens ook 2 versies van de standaard Piaggio 200-cilinderkop, een versie van de vroege Femsatronic Rally 200 en dan die van al de latere 200 cc motors met iets minder compressie.

Kan kloppen.

Mijn huidige kop heeft een quetchkant van 1,2mm en de reserve usa kop heeft 2mm. Dus de verzinking die de brandruimte dieper ligt in de kop...

pinasco heeft 1,4 en malossi 0,9. Terwijl de mmw 2,8mm dieper ligt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...