Fromyellow Geplaatst: 29 maart 2018 Delen Geplaatst: 29 maart 2018 Kan je ook de hoeveelheid olie die wordt toegevoegd door de olie-pomp regelen met de carburator of valt daar niets aan regelen? Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 maart 2018 Delen Geplaatst: 29 maart 2018 Meer of minder olie ? Groetjes, nero. Link naar reactie
Fromyellow Geplaatst: 29 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2018 ja meer of minder, gewoon int algemeen of dit regelbaaar is met een vijs aan de carburator of kan ik enkel stationaiar en lucht regelen? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 29 maart 2018 Delen Geplaatst: 29 maart 2018 1 uur geleden, Fromyellow zei: Kan je ook de hoeveelheid olie die wordt toegevoegd door de olie-pomp regelen met de carburator of valt daar niets aan regelen? Minder? Neen (tenzij een wasspeld op uw olieleidingske zetten?). Meer? Ja (ne extra kwak in uwe nafttank gieten?). Zonder gekheid: neen niet beïnvloedbaar met behoud van de oliepomp. Wél kan je de oliepomp verwijderen en zelf je 2-takt mengen . Link naar reactie
Fromyellow Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Dus niet regelbaar met vijzen op carburator. De éne vijs dient dan voor het stationair en die aan de zijkant van het carburatorhuis voor de luchtmengeling? Link naar reactie
Fromyellow Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Dan moet ik nog de juiste afstelling vinden. Iemand een truukje daar voor. De opstelling is Pinasco 177cc met Si 24/24 en sip road xl. Grtjs Jan Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 30 maart 2018 Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Sip Road XL is overload voor die setup hoor. De 2.0 had je meer koppel gegeven. Goed startpunt voor een Dellorto 24/24 E: - mengvijs 1,5 toeren uit (2,5 indien Spaco), - ralentievijs 1,5 toeren uit, - hoofdsproeier 160, BE3, 118 (-2, +2, uittesten), - ralentisproeier 50~55-160, - hartje van luchtfilter uitboren. - bougie warmtegraad 7 (8 in de winter). Persoonlijk zou’k er ook de oliepomp uithalen en zelfmengen op 3%. Link naar reactie
Fromyellow Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Heb ook nog sip road 2.0 liggen. Stond er voorheen op toen ik nog geen si 24/24 had. En staat momenteel ook nog polini luchtfilter met venturi op. Was ik vergeten te vermelden. Grtjs Jan Link naar reactie
Fromyellow Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Bedankt Frederik, Blijf ik dan ook met deze luchtfilter dezelfde uitgaanspositie houden die hiervoor genoemd Is? Grtjs Jan Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 30 maart 2018 Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Had zelfde setup buiten andere uitlaat ik kwam aan 125 be3\160\55 Link naar reactie
Fromyellow Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2018 26 minuten geleden, arti-bella zei: Had zelfde setup buiten andere uitlaat ik kwam aan 125 be3\160\55 160/BE3/125 ?? En 55 stationaire sproeier ? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 30 maart 2018 Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Zo'n venturi gimmick heeft totaal geen nut op deze setup hoor. Maar het kan ook geen kwaad (op voorwaarde dat je de filter regelmatig spoelt en inspuit met de juiste luchtfilterolie). Sproeiersetups zijn nooit zomaar te kopiëren. Elke motor is (een heel klein beetje) anders (zie bvb. de arti-bella's reactie, scheelt een paar dikke sproeiermaten). Het lijstje hierboven is dus slechts een goed beginpunt. De exact juiste hoofdsproeier vind je maar na een correct uitgevoerde "bougiestop" (motor half uutje warm rijden, 1 minuut VOLGAS in vierde, motor meteen uitleggen en onmiddellijk stoppen, en bougiekleur analyseren). Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 30 maart 2018 Delen Geplaatst: 30 maart 2018 53 minutes ago, Frederik9111 said: correct uitgevoerde "bougiestop" (motor half uutje warm rijden, 1 minuut VOLGAS in vierde, motor meteen uitleggen en onmiddellijk stoppen, en bougiekleur analyseren). Voor de goede verstaander: dit enkel als de motor reeds (gedeeltelijk) gerodeerd is wel te verstaan. Op een nieuwe vers gemonteerde niet-gerodeerde cilinder waarvan de afstelling ongecontroleerd is een volle minuut volgas rijden is vragen om een warm/vastlopen en eindigt garantie in traantjes. betreffende de oliepomp, deze is inderdaad niet regelbaar maar is wel 'beïnvloedbaar' in die zin dat deze standaard gemonteerd meer pompt bij hoge toeren dan bij lage toeren, wat logisch is. Als je echter de trekstang uit de carbu vervangt door één uit dezelfde carbu 'zonder' mengsmering kan je de gaskabel rechtstreeks hierop aansluiten en de oliepomp continue op 'hoog' debiet blokkeren. Dit is bijv handig als je vanuit volle gas remt op de motor bij 't vertragen omdat je op dit ogenblik uit hoge belasting komt met veel warmte in de cilinder en je door je gas dicht te draaien de mengseltoevoer en dus een groot deel van de smering beperkt. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 30 maart 2018 Delen Geplaatst: 30 maart 2018 2 uren geleden, Fromyellow zei: 160/BE3/125 ?? En 55 stationaire sproeier ? Kzou beginnen met 160/be3/125 en daarna zakken. De mijne was alu versie en carter aangepast, race krukas,.. Link naar reactie
Fromyellow Geplaatst: 30 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2018 Bedankt aan allen, ik kan weer even aan de slag. Als ik nog vragen heb zien jullie ze hier wel verschijnen. Grrjs Jan Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.