Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Springen/schokken in 3e versnelling


Boeij

Aanbevolen berichten

Heb een probleem met vespa special:

Draait goed, rijd goed, schakelt goed, enkel in 3e versnelling schokt/springt hij en geraakt er niet door, en als je dan doorschakelt naar 4e rijd hij terug als een bom...

Iemand een idee ?

Bij een px-model kan je dit ook hebben, maar dan eerder in 2e versnelling, en dan is het primair tandwiel aan een revisie toe... veertjes gebroken...

Maar ik weet niet of dit bij een smalframe ook zo is...

Link naar reactie

Hmmm... intrigerend gevalletje. Wat bedoel je met "geraakt er niet door"? Komt de Vespa niet op toeren of heb je't gevoel dat hij uit versnelling springt? Anyhow vrees ik dat je de werkelijke reden wellicht pas binnenin kan zien... (juij, sleutelweekendjeeuh).

Link naar reactie

het schokken en springen heb ik ook wel eens gehad, bij mij was dit omdat er een stroomkabel gebroken was vanaf de cdi (die willen) die liep in bepaalde toerentallen door de trillingen te rammelen waardoor er gewoon geen goede vonk was en de boel liep te horten en te stoten. Echter ook ik had ook eerst de carburateur uit elkaar gehaald, bougie gecheckt eer ik er achter was... de bougie was goed maar kreeg gewoon geen goede vonk. De draden aan een cdi die van de ontsteking af komen zijn origineel nou niet echt goed te noemen (en bij mij was er een stekkertje afgebroken) 

Hier dus even kijken (in mijn geval heb ik aan de 2e groen draad van rechts (de eerste is vervangen door een zwarte) een stuk blauwe draad ertussen geknoopt.

Ehjy1V3.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...