Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Bruwz

Snelle slijtage batterij?

Recommended Posts

Dag iedereen

Zelf rijd ik al enkele jaren met een ET2, maar ik merk op dat de batterij toch wel ieder jaar aan vervanging toe is.
Is dat normaal of ligt dit eerder aan de kwaliteit van de batterijen die de mechanicien installeert? Soms staat de brommer wel eens een week stil, maar normaalgezien wordt hij toch wel om de twee dagen gebruikt voor korte ritten <10 kilometer.

Indien dit aan de kwaliteit van de batterij zou liggen, is er een bepaald merk dat jullie me kunnen aanraden? En zou het eventueel nuttig zijn om een druppellader aan te schaffen?

Vriendelijke groeten

Arnaud

Amai, ja, ofwel is er iets mis maar ik denk vooral dat je een best een druppellader koopt. Batterij ging bij mij 10 jaar mee. Vermoedelijk zijn of waren ze niet stuk maar gewoon diep ontladen. 

ge kunt er ook eens een metertje op steken en kijken hoeveel je hebt als hij draait , bij ralenti zou dit toch 13v moeten zijn of meer , bij gas geven toch een 13.5 of wat meer

De accu bleek een Yuasa YB4L-B zijn, en na wat opzoekwerk kwam ik te weten dat je die ook moet bijvullen met gedemineraliseerd water, etc.
Aangezien ik vrijwel een leek ben, heb ik dan maar een Yuasa YTX4L-BS besteld, die onderhoudsvrij is, in combinatie met een druppellader. Zo zit ik alvast weer in het "nieuw".

Vriendelijk bedankt voor de reacties!

Arnaud

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Vespa Reng Deng Deng Deng
      Tips gezocht!
      Aanwezige gereedschap:
      - graden schijf
      - flitspistool
      - vliegwieltrekker
      Gezien het feit dat de revisie van het blok bijna ten einde is en er een Polini cilinder kit gemonteerd gaat worden zou (mits ik het goed gelezen heb), verbeter mij als het niet klopt, het ontstekingstijdstip naar 17graden moet worden bijgesteld.
      Nu heb ik deze uitleg al gevonden;
      http://users.skynet.be/onisho/vespa/main/techniek/ontsteking.htm
      Maar heeft iemand nog tips voor mij hoe ik dit het beste kan doen en hoe ik dit moet doen? Zodat ik deze hindernis ook kan nemen?
    • By Vespa Reng Deng Deng Deng
      Tips gezocht!
      Aanwezige gereedschap:
      - graden schijf
      - flitspistool
      - vliegwieltrekker
      Gezien het feit dat de revisie van het blok bijna ten einde is en er een Polini cilinder kit gemonteerd gaat worden zou (mits ik het goed gelezen heb), verbeter mij als het niet klopt, het ontstekingstijdstip naar 17graden moet worden bijgesteld.
      Nu heb ik deze uitleg al gevonden;
      http://users.skynet.be/onisho/vespa/main/techniek/ontsteking.htm
      Maar heeft iemand nog tips voor mij zodat ik deze hindernis ook kan nemen?
    • By GuntherV
      Toen ik gisteren thuiskwam zag ik dat mijn dimlicht niet brandde. Grootlicht geprobeerd, en ook niks. Parkeerlicht brandt, achterlicht brandt, claxon werkt...
      Vandaag de lamp vervangen (en gezien dat met de oude lamp niks mis was) zonder resultaat. Zekeringen nagekeken, alles ok.
      Heeft er iemand een idee wat ik nog meer kan nakijken? Bekabeling? Contacten ergens? ...
      Alvast bedankt.
      groetjes,
      Gunther
    • By tisse
      Hej iedereen, wie kan me helpen met het volgende probleem:
      Ik heb pas een spaanse p200e met ducati ontsteking onder mijn glx geplaatst, de motor draait maar ik krijg de rest van de elektriciteit niet in orde.
      Op scooterhelp stond een schema om een P200e onder een glx te plaatsen dus heb ik deze gebruikt, klopt deze?

Als voltage regulator heb ik de volgende van sip gebruikt.

Hierbij heb ik de zwarte draad afkomstig van de ontsteking eerst aan de min van de batterij en dan aan de aardings ingang aangesloten en de blauwe draad aan de plus van de batterij en dan aan de B ingang.
      Nu ging ik er van uit dat ik dan van de A of de G verder kon gaan met de voeding voor mijn lichten en remlicht, maar als ik hier meet krijg ik op de A niets en op de G om en bij de 6V
      Wat doe ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd??

Vriendelijke groeten
      Thijs
    • By Kris-han Stessens-vangool
      hallo
      ik ben dus bezig met het opmaken van een vespa PK 50 S nu heb ik er een andere goed draaiende motor onder gestoken.
      maar nu blijkt dat de stekker van de motor 3 contacten heeft en de stekker van mijn kabelboom heeft er 5, is dit op de 1 of andere manier te koppelen zodat alles toch terug werkt 
  • Create New...