Ciccio9804 Geplaatst: 13 maart 2018 Delen Geplaatst: 13 maart 2018 Hallo iedereen ben nieuw op het forum met een Vespa GTS 300 super sport van 2010 Vorige eigenaar heeft een malossi vario geplaatst maar vond het wat traag optrekken, ik heb dan dr Pulley rollen geplaatst in de vario trekt aanzienlijk beter op wat fantastisch is maar ik heb een verlies van olie dat ik vroeger niet had kan dit iets te maken hebben met de dr pulley want hiervoor bleef alles droog op de vloer thx voor de info Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 14 maart 2018 Delen Geplaatst: 14 maart 2018 Waar lekt de olie vandaan? Lijkt mij sterk dat het door het wisselen van de rollen komt. Ik zal toch even achter de plaat kijken waar de vario, riem en koppeling achter zit. Als daar olie in zit klopt er iets niet. Geen keering beschadigd met demonteren en monteren van de vario? Link naar reactie
Ciccio9804 Geplaatst: 14 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2018 Hallo, bedankt voor uw antwoord, ik vrees idd dt we iets beschadigd hebben met het demonteren van de vario. Zal hem binnen doen bij een dealer en zien wat er moet gebeuren Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 14 maart 2018 Delen Geplaatst: 14 maart 2018 Laat de uitslag wel even weten. Ben benieuwd wat de oorzaak is. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 14 maart 2018 Delen Geplaatst: 14 maart 2018 Als het bij je olievuldop vandaan komt toch even spoedig het carterdeksel verwijderen. Het kan zijn dat de v-snaar (i.c.m. Dr. Pulley) te hoog komt bij vol gas en de olie oliepakking dus aan de bovenzijde van de oliepan beschadigd (en te heet wordt). De hoogte is simpel te beperken door minimaal een 1 mm ring te plaatsen over je variobus, dit gaat wel ten koste van je topsnelheid maar dat is beter dan een oliepan die leegloopt. Een topic over dit probleem: http://modernvespa.com/forum/topic103148 En een foto van mijn GTS300 carter vorige week, heb dus zelfs met een 1 mm ring een aanlopende snaar bij topsnelheid. Link naar reactie
#DutchWesp Geplaatst: 18 maart 2018 Delen Geplaatst: 18 maart 2018 hhhmmm ik heb ook een complete vario kit liggen van dr. Pulley Ik twijfelde al om de rollen gewoon in me huidige vario schaal te leggen ,maar nu ik dit gezien heb helemaal. Wil geen ellende krijgen met me GTS... en die 1mm ring die erbij zit? krijg je hierdoor dan niet overtoeren op het eind? Gr.Jim Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 18 maart 2018 Delen Geplaatst: 18 maart 2018 Jim, niet laten afschrikken, gewoon monteren en kijken wat de snaar doet bij hoge snelheden. Er zijn ook GTS-en die helemaal geen last hebben van aanlopende snaren. Hoe hoog je snaar komt hangt natuurlijk ook af van de leeftijd en het merk van je snaar. Het is meer een aandachtspuntje. Je kan bij installatie van je vario altijd even de marker test doen om te kijken hoe hoog je snaar komt: http://www.pulley-scooter-tuning.com/2012/03/der-eddingstift-test.html Mooi topic op MV: http://modernvespa.com/forum/topic151161 en http://modernvespa.com/forum/topic120497 En die 1mm ring merk je niets van qua toeren, je zit toch al aan het einde van het toerengebied van de GTS. Scheelt bij mijn top ongeveer 10km/h. Het is trouwens niet zo als bij de begrenste brommers dat de toeren hoog zijn, daar zitten de ringen (2-2,5mm) in een slecht "vario" gebied. En even offtopic, compliment hoe jij je GTS hebt geupgraded. Link naar reactie
#DutchWesp Geplaatst: 18 maart 2018 Delen Geplaatst: 18 maart 2018 1 uur geleden, Pilaf zei: Jim, niet laten afschrikken, gewoon monteren en kijken wat de snaar doet bij hoge snelheden. Er zijn ook GTS-en die helemaal geen last hebben van aanlopende snaren. Hoe hoog je snaar komt hangt natuurlijk ook af van de leeftijd en het merk van je snaar. Het is meer een aandachtspuntje. Je kan bij installatie van je vario altijd even de marker test doen om te kijken hoe hoog je snaar komt: http://www.pulley-scooter-tuning.com/2012/03/der-eddingstift-test.html Mooi topic op MV: http://modernvespa.com/forum/topic151161 en http://modernvespa.com/forum/topic120497 En die 1mm ring merk je niets van qua toeren, je zit toch al aan het einde van het toerengebied van de GTS. Scheelt bij mijn top ongeveer 10km/h. Het is trouwens niet zo als bij de begrenste brommers dat de toeren hoog zijn, daar zitten de ringen (2-2,5mm) in een slecht "vario" gebied. En even offtopic, compliment hoe jij je GTS hebt geupgraded. Dus eigenlijk gewoon monteren , de vario markeren en sowieso ook de geleverde ring tussen de koelvin en vario te monteren. Die van mij is van bouwjaar 2017, dan lees je al die verhalen waarin ze olie lekkage opgelopen hebben en dan schrik je er wel even van... wil namelijk niet die problemen krijgen, staat nog geen 3000km op de teller vandaar. Ik ga het aankomend weekend monteren en dan maar even kijken na een ritje waar hij allemaal tegenaan gezeten heeft Ik hoop dan maar dat het probleemloos zal gaan bij m'n GTS. Bedankt voor uw compliment Gr.Jim Link naar reactie
timve Geplaatst: 12 april 2018 Delen Geplaatst: 12 april 2018 Je hebt toch de onderste bouten (van carterpan) niet losgezet in plaats van enkel de bouten rondom de afdekkap van de vario, koppeling en riem. Uit ervaring weet ik dat de M6 boutjes van de carterpan gemakkelijk los komen te zitten, zeker wanneer je wat heviger door begint te blazen. Typische lekkageplaats is dan onder vooraan, olie en stof van vario is dan grijs zwarte prut aan de binnenkant... gewoon alles even bij trekken en zien of probleem is opgelost. Je hebt toch niet met een hamer op de as (krukas) liggen kloppen om de bout los te krijgen van de vario ... want dat is moordend voor roulementen (aanrander: pneumatische ratel), en een vespa lekt en zweet sowieso langs alle kanten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.