Ga naar inhoud
Vespaforum.be
Jos54

Velg 10" GS en cilinderkap VL

Recommended Posts

Ik zoek 1 of 2 (liefst) gebruikte velgen van een GS voor de ombouw van mijn VL1T (van 8" naar 10").

Iemand een idee welke band daar best bij zou passen?

Verder ook nog graag gevonden: cilinderkap in aluminium van een VL1T (met bout vooraan - niet bovenaan)

Dank bij voorbaat.

Jos5aa79cb259948_VespaVL1Tprojectvoorkant2.thumb.jpg.b2d5a3763961c3afa54ca73c33b99e41.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Qua 10" band met retro look vind ik de Heidenau K38 wel de max...  https://www.sip-scootershop.com/en/products/tyre+heidenau+k38+classic+_89960000

Vollenbak in de bocht in de regen, zal wel ander koek zijn en kan je beter voor de K58 gaan :ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht

persoonlijk vind ik het zonde om deze om te bouwen naar 10"

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het ook jammer, maar er komt een getuned blokje onder waarvan de tandwielverhoudigen niet werden of niet konden aangepast worden in functie van de grotere kracht en dus snelheid. Hierdoor blijft als enige oplossing er grotere wielen ondersteken. Met de 8" wielen kan het dus ook - we gaan dat trouwens uitproberen - maar we vrezen dat het wel eens een wreed nerveus meiske zou kunnen worden.

Anderzijds zijn - gezien de snelheid - grotere banden iets veiliger.

Andere ideeën zijn zeer welkom.

Deel dit bericht

Link naar bericht

eventueel overwegen om banden 4.00 -8 te monteren ipv 3.50-8, da's een mooie compromis tussen de twee, minder kans dat je onder remmen met de band tegen de binnenzijde van't voorspatbord ziten je wiel blokkeert maar ik weet niet wat er allemaal beschikbaar is in die afmeting...

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik heb ook een getuned blok op 8". Ik ben nu wel benieuwd naar je overbrenging ;)

er bestaan trouwens 8" velgen en trommels waar je grotere remmen in krijgt moest dat je probleem zijn. Kost een aardige duid maar dan heb je ook wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dank voor jullie reacties. Kan er zeker iets mee doen.

Voorlopig is het afwachten wat de praktijk zal brengen.

Zaterdag 24/3 gaat hij naar de motorman en wordt het blokje (dat tegen dan "blok" mag genoemd worden) er onder gestoken en op punt gesteld.

Wordt vervolgd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen