Ga naar inhoud
Vespaforum.be
Fabian

225cc Pinasco trillingen 6000 tr/min

Recommended Posts

Ik heb een motovespa 200 motorblok omgebouwd naar een 225cc supersport Pinasco, lange slag mazzuchelli met gepolijste drijfstang en een pinasco flytech onsteking met een vliegwiel van 1600gr. De ontsteking staat afgesteld op 23° in lage toeren en 19° in de hogere toeren. Carburator 24/24 met een BE2 mengbuis en een 138 sproeier momenteel (te rijk maar momenteel nog aan het inrijden en op zoek naar de juiste setting). Als uitlaat heb ik voorlopig een sito plus gemonteerd.

Momenteel ben ik nog aan het inrijden en doe ik het rustig aan, maar ik merk als ik hoger in toeren ga dat ik vanaf 5500 a 6000 toeren enorm veel trilling in het blok gewaarword.

Alle lagers en dichtingen zijn vervangen tijdens de ombouw.

Heeft er iemand ervaring met deze setup en is er een oplossing voor de hevige trillingen?

Groeten Fabian 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Niet te veel zorgen maken , alles moet zich nog zetten , als er wat meer km's op je blok staan dan zul je zien en voelen dat die trillingen grotendeels verdwijnen ,

en je hoofdsproeier zal wel wat te groot zijn .

grtzz 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

Alvast bedankt voor de reactie Spaniard, ik wacht rustig af wat het brengt. Ondertussen op zoek naar de juiste sproeiermaat, denk dat ik nog een paar maten mag zakken.

Groeten Fabian

Deel dit bericht


Link naar bericht

Weg met die Sito+! Een semi-expansie touring uitlaat (BGM Big Box, Sip Road, Polini Original Box,... sluit qua timing beter aan bij de K2D Mazzucchelli 60mm. Geen kameraad/clubgenoot waarvan je de pot even mag lenen?  

Deel dit bericht


Link naar bericht

Gdm Frederik

Weet jij of er veel verschil is tussen de touring en de sportversie van de BGM big box? Alvast in prijs...en de uitleg dat touring meer op koppel gericht is, maar heeft daar al iemand ervaring mee?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik heb alleen heel positieve ervaringen met de Touring versie (Sport nog niet gemonteerd). Er van uitgaande dat de vergelijking tussen de Sip Road 2.0 en zijn XL variant door te trekken is, reserveer je d Sport versie best voor hoogvolumineuze carburatie met reedvalve en hoogtoerige cilinders. Met de plug&play Super Sport 225cc en Si-carburate ga je het meeste voordeel halen uit de Touring. 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ik ga die redenering volgen, is trouwens ook de goedkoopste van de twee versies!

Deel dit bericht


Link naar bericht

kheb met beide gereden, was uitermate tevreden van de bbt, de bbs zelfs met 30 carbu en malossi mhr  overtuigde mij niet. Daarentegen reed een scoot and service prachtig

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

Bedankt voor de info alvast!!!

Deel dit bericht


Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

  • Gerelateerde inhoud

×