Jump to content
Vespaforum.be

225cc Pinasco trillingen 6000 tr/min


Fabian

Recommended Posts

Ik heb een motovespa 200 motorblok omgebouwd naar een 225cc supersport Pinasco, lange slag mazzuchelli met gepolijste drijfstang en een pinasco flytech onsteking met een vliegwiel van 1600gr. De ontsteking staat afgesteld op 23° in lage toeren en 19° in de hogere toeren. Carburator 24/24 met een BE2 mengbuis en een 138 sproeier momenteel (te rijk maar momenteel nog aan het inrijden en op zoek naar de juiste setting). Als uitlaat heb ik voorlopig een sito plus gemonteerd.

Momenteel ben ik nog aan het inrijden en doe ik het rustig aan, maar ik merk als ik hoger in toeren ga dat ik vanaf 5500 a 6000 toeren enorm veel trilling in het blok gewaarword.

Alle lagers en dichtingen zijn vervangen tijdens de ombouw.

Heeft er iemand ervaring met deze setup en is er een oplossing voor de hevige trillingen?

Groeten Fabian 

Link to post

Niet te veel zorgen maken , alles moet zich nog zetten , als er wat meer km's op je blok staan dan zul je zien en voelen dat die trillingen grotendeels verdwijnen ,

en je hoofdsproeier zal wel wat te groot zijn .

grtzz 

  • Like 1
Link to post

Alvast bedankt voor de reactie Spaniard, ik wacht rustig af wat het brengt. Ondertussen op zoek naar de juiste sproeiermaat, denk dat ik nog een paar maten mag zakken.

Groeten Fabian

Link to post

Weg met die Sito+! Een semi-expansie touring uitlaat (BGM Big Box, Sip Road, Polini Original Box,... sluit qua timing beter aan bij de K2D Mazzucchelli 60mm. Geen kameraad/clubgenoot waarvan je de pot even mag lenen?  

Link to post

Gdm Frederik

Weet jij of er veel verschil is tussen de touring en de sportversie van de BGM big box? Alvast in prijs...en de uitleg dat touring meer op koppel gericht is, maar heeft daar al iemand ervaring mee?

 

Link to post

Ik heb alleen heel positieve ervaringen met de Touring versie (Sport nog niet gemonteerd). Er van uitgaande dat de vergelijking tussen de Sip Road 2.0 en zijn XL variant door te trekken is, reserveer je d Sport versie best voor hoogvolumineuze carburatie met reedvalve en hoogtoerige cilinders. Met de plug&play Super Sport 225cc en Si-carburate ga je het meeste voordeel halen uit de Touring. 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By P.Leen
      Beste @AJ,
      Ik zag dat je een Motovespa hebt/ had... Ik heb een vraag. Ik heb een Motovespa uit 1965. Ik ben aan het worstelen met de ontsteking. De contactpunten gaan niet open. Weet jij misschien of er nog een soort ring over de uitgaande as bij het vliegwiel geplaatst moet worden? Volgens mij zou dit een ovale ring moeten zijn, die de contactpunten open laat gaan.Dus eerst die ring en dan het vliegwiel. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg zo. Ik weet niet of er zo'n ring moet zitten, hoe deze heet en of ik die nog ergens los kan krijgen?
      Mvg Peter Leenhouwers
    • By LordHelmchen
      Hoi,
      dit verenset vervangt de centrale koppelingsveer van de Smallframe Modellen. Is heel simple af te stellen, smooth te trekken maar houdt geweldig.  2o PK + X zijn geen probleem met de originele 3 koppelingsschijfen. Waarom veel geld uitgeven aan dure koppelingen of XL2-deksels als het makkelijker kan.
      Set inkl. 12 veren    65€
      Excuses voor mijn nederlands.
      Groet Ralph
    • By BjornDJ
      Vespagisten,   Heeft er iemand toevalig een Speedo  type “Veglia-Bressel” liggen op het schap liggen die hij niet meer gebruikt? Je zou er mij een groot plezier meedoen     
    • By Bernard83
      Ik weet dat dit een terugkerend topic is, maar zelfs na het grasduinen in de talloze topic (ook abroad) vind ik niet het juiste antwoord:
      - pinker RA werkt niet
      - alle andere pinkers werken normaal
      - lamp vervangen
      - kabel in bil , kabel + socket, socket opzichzelf gemeten (met klassieke multimeter een verbindingstest, geeft aan dat de stroomkring doorloopt)
      - massa (de veer vd bil en het aanhaakpunt) schoongemaakt en geschuurd (bloot contact)
      - bush stud (het contactpunt met het frame) met contactspray schoongemaakt
      - bush stud uitgemeten met draaiende motor (Q: multimeter in bush stud/ multimeter aan frame --> wat moet ik eigenlijk meten van waarde?)
      - volgens schema is de RA-zijde verbonden met Vi (violet) (Q: wat kan ik hier nog aan meten?) zie foto kabelboom
      - Q: indien de pulsator (pinker relay) zou defect zijn, dan zou de RV-pinker ook niet werken denk ik? Correct?

    • By Bernard83
      €40
      1500 km - gebruikssporen
      zonder piston
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+177+cc+_10001000?fbclid=IwAR0tv36nneOAADuu1qpldfOoSnzmRc7w8aoykr3uFyovHqpHPvGFsOa3ivw
      locatie: regio Gent




×
×
  • Create New...