Ga naar inhoud
Vespaforum.be

225cc Pinasco trillingen 6000 tr/min


Fabian

Aanbevolen berichten

Ik heb een motovespa 200 motorblok omgebouwd naar een 225cc supersport Pinasco, lange slag mazzuchelli met gepolijste drijfstang en een pinasco flytech onsteking met een vliegwiel van 1600gr. De ontsteking staat afgesteld op 23° in lage toeren en 19° in de hogere toeren. Carburator 24/24 met een BE2 mengbuis en een 138 sproeier momenteel (te rijk maar momenteel nog aan het inrijden en op zoek naar de juiste setting). Als uitlaat heb ik voorlopig een sito plus gemonteerd.

Momenteel ben ik nog aan het inrijden en doe ik het rustig aan, maar ik merk als ik hoger in toeren ga dat ik vanaf 5500 a 6000 toeren enorm veel trilling in het blok gewaarword.

Alle lagers en dichtingen zijn vervangen tijdens de ombouw.

Heeft er iemand ervaring met deze setup en is er een oplossing voor de hevige trillingen?

Groeten Fabian 

Link naar reactie

Niet te veel zorgen maken , alles moet zich nog zetten , als er wat meer km's op je blok staan dan zul je zien en voelen dat die trillingen grotendeels verdwijnen ,

en je hoofdsproeier zal wel wat te groot zijn .

grtzz 

Link naar reactie

Weg met die Sito+! Een semi-expansie touring uitlaat (BGM Big Box, Sip Road, Polini Original Box,... sluit qua timing beter aan bij de K2D Mazzucchelli 60mm. Geen kameraad/clubgenoot waarvan je de pot even mag lenen?  

Link naar reactie

Gdm Frederik

Weet jij of er veel verschil is tussen de touring en de sportversie van de BGM big box? Alvast in prijs...en de uitleg dat touring meer op koppel gericht is, maar heeft daar al iemand ervaring mee?

 

Link naar reactie

Ik heb alleen heel positieve ervaringen met de Touring versie (Sport nog niet gemonteerd). Er van uitgaande dat de vergelijking tussen de Sip Road 2.0 en zijn XL variant door te trekken is, reserveer je d Sport versie best voor hoogvolumineuze carburatie met reedvalve en hoogtoerige cilinders. Met de plug&play Super Sport 225cc en Si-carburate ga je het meeste voordeel halen uit de Touring. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...