Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke gps...


Thomas78

Aanbevolen berichten

Lang getwijfeld tussen garmin en tomtom na wat garminervaring. Toch de stap naar tomtom gedaan. Wat gevloekt in t begin met de communicatie, registratiegebruiksvriendelijkheid maar nu zeer tevreden! Was niet zo plug & play als dat ik gedacht had, je moet je er even mee bezig houden. Routes maken is gemakkelijker in mydrive dan met het basecamp'gedrocht'. Ook omzettingen van gpx en dergelijke gaat vlotjes. Blij dat ik die keuze gemaakt heb. En als je appels met appels vergelijkt ook een stukske goedkoper.

Link naar reactie
On 3/8/2018 at 9:08 AM, Thomas78 said:

Ik zou een Tom Tom Roder 450 willen aanschaffen...iemand ervaring met dit model of eventueel andere gps toestellen? En hoe hem elegant bevestigingen?(Zie ander topic :-)?

Thomas, ik heb de 450 op mijn PX en ben er megacontent van! Routes make via Mydrive is super handig en ook de kronkelroutes zijn fantastisch...

Link naar reactie

Ik gebruik al jaren de Garmin 660  bedraad en met een zelfgemaakte steun aan de spiegel absoluut trillingvrij. voor mij is het voordeel dat ik onder het rijden naar Mp3 kan luisteren. De BT functie gebruik ik niet.

Als je wilt kan ik wel een plaatje maken en posten hoe ik het heb gedaan maar er zijn op internet vele oplossingen te vinden. Je kan ook een speciale steun kopen maar die is wel duur.

 

 

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Op 9-3-2018 om 07:32, Wutsie75 zei:

Lang getwijfeld tussen garmin en tomtom na wat garminervaring. Toch de stap naar tomtom gedaan. Wat gevloekt in t begin met de communicatie, registratiegebruiksvriendelijkheid maar nu zeer tevreden! Was niet zo plug & play als dat ik gedacht had, je moet je er even mee bezig houden. Routes maken is gemakkelijker in mydrive dan met het basecamp'gedrocht'. Ook omzettingen van gpx en dergelijke gaat vlotjes. Blij dat ik die keuze gemaakt heb. En als je appels met appels vergelijkt ook een stukske goedkoper.

basecamp shit is idd brol, heb zelf een Garmin en ben daar absoluut niet content van.  Vroeger reed ik met een goedkope auto Tomtom was perfect, enige reden dat ik de switch maakte was net om routes uit te zetten.  Garmin kreeg de voorkeur omdat tomtom software niet op Mac draait, mijn ergste aankoop ooit :(

 

Link naar reactie

Nu een 450 kopen zou ik niet meer doen, staat bij vele shops aan dezelfde prijs als de nieuwe 550. Kan je hem ergens in NL aan 100 euro goedkoper kopen dan doe je een goeie zaak.Tenslotte al die routes en rommel die ze in de 450 geduwd hebben gebruik je toch niet. Nieuwe 550 heeft Wifi en is stukken sneller, alleen er zitten nog wat bugs in. Wil je echter meer dan kronkelroutes, dan zou ik voor een Garmin gaan. Zeker als je zelf route wil uitzetten, wegpunten toevoegen, stops, bezienswaardigheden en muziek beluisteren onderweg,etc. Basecamp is prachtig maar vraagt wat "leer"tijd. 

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...