Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opbouw VM1 - Pinasco 166cc


Philly

Aanbevolen berichten

Beste Vespisti,

In al mijn enthousiasme heb ik voor mijn reserve motor een Pinasco 166cc kitje gekocht. 
Het is nu maart en jullie horen mij al aankomen ... tijd, kennis, plaats, ... het ontbreekt me allemaal een beetje. 

Ik heb enkele Vespa shops bezocht maar daar vond ik geen interesse om mijn motor af te bouwen, ook door enkele 2-takt tuners/specialisten werd ik al wandelen gestuurd. 
Heeft er iemand van jullie zin (uiteraard tegen betaling) hieraan verder te werken en me te helpen? 

Contacteer me via een berichtje of met je gegevens voor meer info

Alvast bedankt, 

Link naar reactie

fabrizio , uit luik , topper voor deze motors 

Link naar reactie
23 uren geleden, kevinvw zei:

Je bent uit de buurt van Frederik, contacteer hem eens hier opt forum;)

Denk niet dat dit frederik zijn specialiteit is . 

Link naar reactie
6 uren geleden, roufio zei:

Denk niet dat dit frederik zijn specialiteit is . 

Spot on! :lol:

But happy to learn! 

Link naar reactie
4 uren geleden, Speedracer zei:

He’ll have to learn sooner of later...

Ik vrees dat ik het ondertussen zitten heb... B) (wideframe in the house!)

Link naar reactie

@geertvespa nee het is inderdaad veel meer dan dat. Heb 2 dozen bouwpakket liggen en 2 donormotors die nog stukken kunnen leveren. 

Er zit nu een VL3 motor in die een vlotte 70  haalt, heb 2 VM1 motors voor de ombouw en een volledig gerestaureerde VN1 (het juiste type) op de kast staan. De VN vind ik net iets te traag maar heeft wel de waarde mocht ik ooit verkopen. 

Een extra frame zou ook welkom zijn want vind het nu een beetje zonde om 3 perfecte motors te gaan overhouden, met slechts 1 frame. Zou dan een 12v en een 6v opbouw kunnen overhouden. 

Wel als iemand het nog ziet zitten, kaat maar weten. Tips zijn altijd welkom, er zit geen haast achter. Vespa rijdt, zou enkel Het uitwerken van mijn eigen koppigheid zijn. Wie gaat er nu eigenlijk een Vespa van 54 gaan “tunen” dat vraag ik me regelmatig af. 

Link naar reactie
1 uur terug, Philly zei:

. Wie gaat er nu eigenlijk een Vespa van 54 gaan “tunen” dat vraag ik me regelmatig af. 

Meer mensen dan je denk ,waarom zou pinasco een hele tuningmotor en alle nodige tuning onderdelen ontwikkelen als er geen markt voor zou zijn?

mensen als bolag en André nasy , zijn ook mensen om te volgen als het op wide frame tuning aankomt 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Het idee erachter is voor iedereen waarschijnlijk anders.

Voor mij is het: Ik vind het model van de faro basso mooi maar te traag om in mijn opzicht veilig in het verkeer te rijden. Er zijn andere oplossingen zoals er nu reeds een andere motor in zit maar het aanpassen van de “originele” motor spreekt me meer aan. Het is en blijft een hobby en daar denk je niet steeds rationeel over na ... - de kosten voor de ombouw naar een 166cc gaan niet in vergelijking staan met winst tgo de 150cc motor, dat weet ik. Doel is ook niet om 100km/u te rijden, het blijven 8 inch wielen. Maar een constante 70 met een top van +\-90 moet haalbaar zijn denk ik.

Bollag en Nasy heb ik ook gezien/gelezen er zijn veel leuke projecten. Mocht ik tijd, plaats en meer budget hebben en daar zullen er zich nog wel enkele in kunnen vinden denk ik ;-)

Link naar reactie
40 minuten geleden, Philly zei:

Het idee erachter is voor iedereen waarschijnlijk anders.

Voor mij is het: Ik vind het model van de faro basso mooi maar te traag om in mijn opzicht veilig in het verkeer te rijden. Er zijn andere oplossingen zoals er nu reeds een andere motor in zit maar het aanpassen van de “originele” motor spreekt me meer aan. Het is en blijft een hobby en daar denk je niet steeds rationeel over na ... - de kosten voor de ombouw naar een 166cc gaan niet in vergelijking staan met winst tgo de 150cc motor, dat weet ik. Doel is ook niet om 100km/u te rijden, het blijven 8 inch wielen. Maar een constante 70 met een top van +\-90 moet haalbaar zijn denk ik.

Bollag en Nasy heb ik ook gezien/gelezen er zijn veel leuke projecten. Mocht ik tijd, plaats en meer budget hebben en daar zullen er zich nog wel enkele in kunnen vinden denk ik ;-)

Als je een volledige tuning van je wideframemotor wilt doen, hou een bedrag van om en bij de 2000€ in je achterhoofd. Voor minder ga je het niet kunnen als je het correct wilt doen. Komt erbij de afstelling. Indien je dit nog nooit gedaan hebt kan je beter in de leer gaan bij iemand. Een vastloper, gat in je piston is heel rap gebeurd. 

Ik heb met de mijne de giro delle fiandre gedaan. Dit was voor mijn motor roderen. Ik heb hem niet ontzien en alles uit de kast gehaald. Het was een voorbereiding op de 1000km van Mantova. 

Na de 500km is hij terug naar de man gegaan die hem gebouwd heeft. Alles nagekeken en een nieuwe gasschuif geplaatst. Nu was hij klaar voor de 1000km. En vraag het maar aan Roufio en Stinger. We hebben gevlogen met onze oldies. In de bergen is hij in zijn nopjes. Trekt gewoon door in derde !

Enige nadeel is dat de remmen het soms laten afweten. Vooraan pinasco trommel, maar helpt niet veel. Op die 1500km heb ik al 3 nieuwe sets gestoken.

Link naar reactie

het lijstje van onderdelen dat je nodig hebt (wat ik zo meteen voor de geest kan halen, waarschijnlijk vergeet ik nog wel een en ander):

polini cp23 carbu, andere gasschuif, set sproeiers, aangepaste carbu cover, uitlaat (sip road of bollag big box of ...) uitlaat adapter, spruitstuk, luchtfilet, primair tandwiel 22, "pignon elastique" , primair rebuild kit, koppeling, krukas, cilinder (maar die had je al), spacer deksel koppeling, elektronische ontsteking flytech

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...