Ga naar inhoud
Vespaforum.be

even voorstellen


La vita é Bella

Aanbevolen berichten

hallo beste Vespaliefhebbers;

of noemt het nu vesparisti?Enfin dat terzake. Ik wil me even voorstellen. Ik ben een 52 jarige man uit vlaams Brabant. Een tijd terug besloot ik wat te doen aan mijn fysiek en het woon-werkverkeer af te leggen per fiets. Nu kocht ik een speedpedelec fiets (Stromer STS 1) en een trekkihngfiets om de dagelijke afstand (34 km enkel) te overbruggen. Ik ben inmiddels zo gewend te fietsen dat ik het dagelijks doe. Als het weer slecher is neem ik de stromer of de auto. Aangezien het me zo'n deugd doet om dagelijks buiten te zijn gebruik ik de auto nog zelden. Nu ook de stromer gebruik ik eigenlijk wenig en ik zou die eventueel graag vervangen door een scooter type Vespa, Lml, Scomadi , lambretta of Royal alloy( schijnbaar identiek aan de Scomadi's) Aangezien ik ook tijdens de vakanties uitstapjes zou willen doen met 2 en gezien ik ook zou willen dat mijn wederhelft met de scooter heb ik enkele vragen waarop ik hier graag een antwoord voor hoop te vinden.

Het zou een automaat moeten zijn gezien mijn vrouw nooit bromfiets of motor heft gereden ( ik wel heb verschillende zware motoren gehad, de laatste was een Suzuki SV 1000 S)

Nu mijn vragen zijn de volgende ;

Wat te kiezen een 125 vespa of 125 Lml  of 300 GTS vespa ?

een 200 lambretta of scomadi of royal alloy?

Waarom die vraag? Wel ik vrees dat een 125 net wat te licht is om met 2 rond te rijden, een 300 misschien net wat te zwaar is voor de wederhelft vandaar eventueel een mooie middenmaat zoals een 200 of een 250 gts?

Welke van hierbovenstaande zijn qua kwaliteit te meiden of net aan te raden ( Van Vespa is de kwaliteit bewezen dus die buiten beschouwing gelaten.

Bestaan er opvoerkits voor 125 CC naar bv 170 CC en hoeveel kost dat en waar te bestellen etc?

Welke dealers raden jullie aan rond het leuvense?

Alvast bedankt om mijn vragen of enkele ervan te beantwoorden.

Ik hoop hier een leuke gemeenschapte te treffen en veel leuke momenten te kunnen beleven. Alvast bedankt

Link naar reactie

als jij (en je vrouw) een rijbewijs hebben voor een motorfiets zou ik voor de gts300 gaan. Onderhoudsarm en bedrijfszeker.

Het toeval wil dat ik een mooie okkazie te koop heb staan, een mat zwarte gts 300 Supersport. Ik gebruikte deze vooral om 2 keer per week mijn woon-werk verplaatsing te maken maar de laatste 2 maanden doe ik dit met een stromer ST1X waardoor de GTS stilstaat en dus overbodig is geworden.

Link naar reactie

Welkom Ronny. best een Vespa 250 GTS  of 300 GTS aanschaffen. genoeg reserve om met 2 personen te berijden . automaat, wendbaar, vinnig,.

Een 250 of 300 moet je veel minder "forceren" dan een 125. en als je een tijdje met een 125 hebt rondgereden verlang je naar een "zwaardere" :)

Met een autorijbewijs van voor 1989. mag je zonder problemen een Vespa 250 / 300 "temmen" ;)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

tHX voor de reacties, inmiddels heb ik een 2de hands witte GTS 300 ie gekocht in ELEN bij dislen-stokkem nadat ik een reactie kreeg na een oproep op Facebook. Aangekocht in december 2016 dus nog een 9 tal maanden garantie lopend. Tijdens het kort proefritje reed ik de teller net op 1500 km. Bovendien komt ze van een vespa kenner en liefhebber. Heb het geld dinsdagavond overgeschreven en hoop haar (of is vespa een hem?) dit weekend op te halen en volgende week de platen aan te vragen. Het goeie weer mag beginnen voor mijn part. Ik kijk er naar uit. Ik plaats foto's zodra ik haar in bezit heb. Ik kreeg er wel van de verkoper maar die ga ik niet posten zonder toestemming.

Link naar reactie
8 uren geleden, Ronny Lenaers zei:
9 uren geleden, Ronny Lenaers zei:

 inmiddels heb ik een 2de hands witte GTS 300 ie gekocht in ELEN bij dislen-stokkem . Tijdens het kort proefritje reed ik de teller net op 1500 km. Bovendien komt ze van een vespa kenner en liefhebber.            Het goeie weer mag beginnen voor mijn part...

 

Proficiat met je nieuwe "Italiaanse aankoop"...nu zo'n kenner en liefhebber zal het wel niet zijn, als de Vespa al na nog geen 1500 km er wordt "uitgeflikkert"

Het mooie weer is komende... en dit weekend schakelen we terug over op het "zomeruur" ...Vespa's uit de "stal trekken"... ... en volop weeral bollen :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...