Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaatgeluid GTS300 bj 2013


Leo Binnemans

Aanbevolen berichten

Ik ondervind het volgende: ik rij een eind en leg dan de motor stil om bijvoorbeeld te tanken. Wanneer ik dan opnieuw start maak de motor meer lawaai. Alsof er een lekkage is opgetreden ergens aan de uitlaat. Start ik de motor de volgende dag dan is dat bijkomende lawaai weg tot...zie hiervoor. Heeft er iemand een verklaring voor dit fenomeen? Is dit eigen aan dit type? Heeft er iemand een oplossing voor? Bedankt voor jullie reacties. (PS ik ben geen veelrijder: tot nu 11000 km. Het beschreven probleem was er al van in het begin denk ik).

Link naar reactie

Welkom Leo, er van uitgaande dat je een standaard uitlaat hebt, heb je al gekeken of je uitlaatklem (onderdeelnummer 8), uitlaatbocht (onderdelnummer 7) en/of lambda sensor (onderdeelnummer 13) nog goed vastzit? Als dat niet het geval is draai deze aan en kijk of het is opgelost. Heb je nog steeds een probleem controleer dan of je pakking (onderdeelnummer 6) niet beschadigd is. 

Het zou kunnen zijn dat er tussen de cilinder en uitlaat een lek zit, cilinder koelt minder snel af dan de pijp dus krimpt ook minder snel, dat zou het "tank probleem" kunnen verklaren. Als je de volgende dag start zijn zowel cilinder als uitlaat koud, de pijp zet bij het starten sneller uit dan de cilinder en sluit dus goed af.

image.thumb.jpeg.48b3508f7b0a713676cd907c34645f07.jpeg

Link naar reactie

Bedankt, Pilaf voor je snelle reactie en advies. (PS de uitlaat is inderdaad nog origineel. Ik merk dat er op dit forum nu en dan belangstelling is voor verbruiksgegevens. Toeval wil dat ik die vanaf de eerste tankbeurt, zowat vijf jaar geleden, heb bijgehouden. Ik vermoed dat jullie mij een kalme rijder zullen vinden. Sneller dan 50 of 60 zal ik zelden rijden maar ik geniet ervan om af en toe bij groen licht de gas even volledig open te draaien. Mijn gemiddeld verbruik is: 3.04 l/100 km.)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...