Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn eerste intrede


Sultan

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Zoals het een goed nieuw forumlid betaamt, stel ik mezelf even voor. Ik ben Giel, bijna 28 lentes jong en afkomstig uit het Gentse. De liefde voor Vespa's had ik al van kinds af aan te pakken. Verjaardagen werden dan ook steevast gevierd met de postkaartjes van de beroemde tweewielers.

Op mijn zestiende was het dan eindelijk zo ver. Na een maand lang bussen te hebben gewassen, kon ik met mijn zuurverdiende centjes mijn eerste Vespa kopen. Het werd een petroleumgroene PK50 uit 1993. Echter miste ik de elegantie van een oude Vespa een beetje. Daarom had ik mezelf voorgenomen, dat als ik de kans kreeg om een Vespa 50N/L/R te kopen, ik deze zeker zou grijpen. Een jaar later was het dan zo ver. Een perfect gerestaureerde Vespa 50L. Alles mooi afgewerkt en motor helemaal gereviseerd. Slechts 1 probleem: ik, als student, kon het me niet veroorloven om 2 wespen te onderhouden. Daarom had ik besloten om de PK50 te verkopen en met dat bedrag de 50L binnen te halen. Helaas kreeg de verkoper enkele uren voor de proefrit koudwatervrees en annuleerde de koop (Zeg nu zelf, wie kan die man, behalve ik dan, ook maar iets kwalijk nemen?). Daar zat ik dan zonder Vespa...

Daar zit ik dan zonder Vespa, reeds 10 jaar lang. In al die tijd is de liefde voor deze prachtige tweewieler echter niet afgenomen, in tegendeel zelfs. Nu mijn leven wat vorm begint te krijgen (je weet wel; vriendin, werk, huisje, tuintje, auto, hond ...) heb ik me dan ook weer voorgenomen om op zoek te gaan naar mijn eeuwige liefde op 2 wielen. De idee van 10 jaar geleden staat nog steeds recht. Ik ben op zoek naar een Vespa uit de jaren 60, omdat ik dat de meest elegante Vespa's vind.

Tijdens mijn recente zoektocht ben ik al heel wat mooie exemplaren tegengekomen, maar de meeste daarvan vonden jammer genoeg hun oorsprong in het verre Azië.

Tot ik deze week terecht kwam op volgende website: italianvintagemotors.com.

De VNB uit 1961 die op deze site te koop wordt aangeboden, deed mijn mond openvallen. Vanaf de eerste seconde dat ik haar zag, wist ik wat mijn volgende Vespa zou worden. Het probleem echter (en dat werd hier op dit forum ook al meerdere keren aangehaald) is dat het onmogelijk is om zo'n machine te kopen enkel en alleen afgaande op foto's en een beetje uitleg.

Dus gaat mijn zoektocht verder, maar deze keer veel specifieker. Een VNB 2/3T, volledig gerestaureerd en gereviseerd in de originele kleur. (Grigio Celeste Chiaro MaxMeyer 1,298,8840) Liever geen o-lak of RATlook, aangezien ik op mijn werk al meer dan genoeg met roest word geconfronteerd.

Na jaren dit forum gevolgd te hebben, leek het me dan ook het ideale moment om me lid te maken. De know-how die hier circuleert kan er alleen maar toe dienen dat mijn toekomstige wesp de beste zorgen zal krijgen die ze verdient.

 

Zo dit was het dan!

Sultan

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...