Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa afhalen Frankrijk


Filientje!

Aanbevolen berichten

Hoi, nog niet gereden! Is nog onderweg met MotoByCat... op zijn Frans... veel blablabla maar weinig boem-boem als je belt...*patati & patata*blablabla... :D Op 23/03 binnen gebracht in hun center in Toulon... ze beloven 7 dagen... ik hoop volgende week hem te kunnen afhalen.

Link naar reactie
Op 24-3-2018 om 12:55, nero zei:

Heel mooie scoot (de Franse VS1 :) )! 

Enig probleem zijn de bandjes (9"x3.5) die nergens te verkrijgen zijn.  Hopelijk zijn ze n goede staat en doe je niet teveel kilometers... 

Groetjes, nero. 

Je hebt gelijk Nero, zoals vaak :D , ik kan nergens nog die bandjes vinden... Bij Maskes in Nederland zegt men me de velgen van de GS150 te monteren op 10". Dat zou wel werken? Ook de steun moet vervangen worden anders gaat de Vespa knikken als je hem wil parkeren. Dompertje echter ;)... €199 voor 2 velgen... €126 voor de beide (wit zijvlak) bandjes... binnenbanden €20... nieuwe scootersteun €56... :rolleyes:

Met die oude banden wil ik omwille van mijn eigen veiligheid niet rijden... je weet maar nooit...

Hij start ook niet... geen vonk op de bougie... bobijn, bougie en bougiekabel te vervangen...

Hij staat wel reeds bij me thuis... oef!  :D:):D

Pfff...20180406_143239.thumb.jpg.8d18a4d9f3672dd53425de82cde7a6d4.jpg

Link naar reactie

Vooraan gaat een GS-velg passen, achteraan zit de uitlaat in de weg heb ik me laten vertellen.  

Idd kon je via Vespa  Club De France soms bandjes bestellen, maar ik vermoed dat het dezelfde zijn als deze die er nu op liggen.  De bandjes werden in beperkte oplage gemaakt in Vietnam (of al die kanten). 

Een oplossing is ook om small frame bandjes te gebruiken: http://legendsbike.be/fr/1184-pneus?p=2 al is dit mogelijk geen gezicht. 

Groetjes, nero. 

 

 

Link naar reactie

Ik heb 10" velgen gemonteerd, uiteraard moet je dan ook een andere staander monteren!

Volgende week gaat de uitlaat eronder, dan weten we meteen of de velg in weg zit ja dan neen... ( ik hoop van niet ).

20170810_110021.jpg

Link naar reactie

Juist even in de garage gedoken!

De uitlaat raakt net niet de achterband, al rijden vermoed ik van wel.

Ik ga er een flinke deuk in meppen B) voor alle zekerheid...

 

Link naar reactie

Een flinke mep op de uitlaat volstaat :huh: om de 10 incher te doen passen...

Mijn GL met een paar "dichterlijke vrijheden" zoals het broodje, 10 icnh wielen enz...

 

20180410_174512.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Even een UPDATE 22-04:

De 10" type GS velgen gemonteerd op aangeven van Maskes, er is bij het achterwiel en de uitlaat iets meer dan één cm ruimte, de twee raken elkaar niet bij het rijden dus was een "ferme mep" op de uitlaat hier niet nodig Jeansprint :lol:

Waar je wel moet aan denken is bij het voorwiel is een binnenband te monteren met een ventiel in 90° hoek, bij een gewoon recht ventiel gaat het haperen als het wiel draait. Je moet inderdaad ook de standaard mee vervangen.

Het probleem bij "warm starten" is verholpen door een nieuwe bobine, kabel, bougiekop en bougie te vervangen.

Het rijden en schakelen gaat goed, tenminste na het afregelen van de speling op de kabel :P Topsnelheid is 72km/u :D

Hopelijk hadden jullie iets aan deze bijkomende info B)

Have a nice day!

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...