Ga naar inhoud
Vespaforum.be

afstellen carburatie met polini banaan


Fabien Pille

Aanbevolen berichten

Hallo 

Ik heb een Vespa V50 special 

met 50cc cilinder en een carburator 16.10 van Dellorto 

ik heb er nu een Polini uitlaat opgeplaatst .( zie foto )

heeft er hier iemand ervaring met deze uitlaat .

start van eerste kick en draait mooi op stationeer toerental 

maar gaat niet goed in toeren , 

kan iemand ongeveer de sproeier maten van de hoofd en de stationaire (lagere en middelste toeren ) 

Alvast bedankt 

polini banana.jpg

Link naar reactie
32 minuten geleden, Bram Ketelaars zei:

Kijk even wat er in zit als sproeier! Ik heb exact dezelfde erop zitten, en ik reed volgens mij met een sproeier maatje 78

Nu 58 erin 

En heb jij stationere sproeier veranderd 

Link naar reactie

Standaard sproeier is maat 51, stationair sproeier is 38. 

Maat 58 is al redelijk groot voor jouw setup als je met een standaard 2 poorts cilinder rijdt. Het lijkt erop dat je Vespa teveel brandstofmengels krijgt. Welke cilinder zit erop? 

- Draai je luchtstelschroef helemaal in en dan 1,5 slag uit. Dit is je uitgangspunt

- Controleer of je geen valse lucht trekt. Zit er een viltenpakking achter je carb in de aanzuigbuis? 

- In het geval van een standaard cilinder zou ik alleen de hoofdsproeier aanpassen naar 52,53,54. Stationair sproeier aanpassen is niet nodig.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 13-2-2018 om 10:19, JJP zei:

Standaard sproeier is maat 51, stationair sproeier is 38. 

Maat 58 is al redelijk groot voor jouw setup als je met een standaard 2 poorts cilinder rijdt. Het lijkt erop dat je Vespa teveel brandstofmengels krijgt. Welke cilinder zit erop? 

- Draai je luchtstelschroef helemaal in en dan 1,5 slag uit. Dit is je uitgangspunt

- Controleer of je geen valse lucht trekt. Zit er een viltenpakking achter je carb in de aanzuigbuis? 

- In het geval van een standaard cilinder zou ik alleen de hoofdsproeier aanpassen naar 52,53,54. Stationair sproeier aanpassen is niet nodig.

Dank u wel voor de info heb 55 gemonteerd gaat dab best 

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...