Kinnie Geplaatst: 31 januari 2018 Delen Geplaatst: 31 januari 2018 Wat zoek je ermee te doen, op foto lijkt het een oudere restauratie... Juist? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 januari 2018 Delen Geplaatst: 31 januari 2018 Looks fine by me. Ik zou daar persoonlijk niet te veel aan projecten hoor. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 31 januari 2018 Delen Geplaatst: 31 januari 2018 Gaaf ding, lekker zo laten en mee rijden. Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 31 januari 2018 Delen Geplaatst: 31 januari 2018 Ander zadel en rijden zoals het is . Link naar reactie
Julo Geplaatst: 31 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2018 Ciao! Ik twijfel nog wat eerlijk gezegd. Ik vind een perfect gerestaureerde GL ook wel heel leuk. Bovendien is dit niet de originele lak, hij werd ooit overspoten en daardoor niet meer origineel. Aan de andere kant heeft hij inderdaad wel een leuke look en draait de motor rond. Ik heb dus idd ook al gedacht om de motor te reviseren en er zo mee rond te rijden gezien het ergens wel jammer is om deze 'oude look' weg te werken... Blijf maar comments leveren en me verder overtuigen dus... ;-) Link naar reactie
Freddy Rotten Geplaatst: 31 januari 2018 Delen Geplaatst: 31 januari 2018 if it ain't broken, don't fix it ! ;-) Link naar reactie
Ronin Geplaatst: 31 januari 2018 Delen Geplaatst: 31 januari 2018 Zo laten! Kleur is misschien niet origineel maar ik vind ze wel wat hebben en ziet er op de foto toch ook al wat “ouder” uit. Mooie Vespa! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 1 februari 2018 Delen Geplaatst: 1 februari 2018 18 uren geleden, Julo zei: ... Ik heb dus idd ook al gedacht om de motor te reviseren... Neejeuh!! LML-blokje en 12v! Betere remmen, betere lichten, betere rijleute! Met een Sip Road en de 150cc 5-poorts reedvalve heb je bijna 12 lekkere pk’s ter beschikking. Ideaal om in het huidige verkeerd vlot mee te kunnen, een deftige noodstop te doen, een vrachtwagen aan 70km/u veilig voorbij te steken etc... Oude blokjes zijn leuk voor het schap. Ik heb het afgeleerd daar revisiegeld in te blijven gieten. Link naar reactie
Julo Geplaatst: 1 februari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2018 Ik ga er idd voor opteren om nu de Vespa terug rijdend te zetten en eerst mijn PK'tje volledig te herlakken. Misschien dat ik deze volgende winter dan volledig aanpak. Welke benzinekraan raden jullie aan? Deze?? https://www.sip-scootershop.com/en/products/fuel+tap+omg+fast+flow+for_15879400 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 1 februari 2018 Delen Geplaatst: 1 februari 2018 Yep, die of de BGM variant (Scooter-Center). Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 2 februari 2018 Delen Geplaatst: 2 februari 2018 Oud ijzer = niet veilig , altijd kans om aan de kant te staan bv : kabels af , motor, ontseking problemen ,... . Maar wel veel plezier van het schakelen en rijden met vrienden met de zelfde intresse .Een goede opbouw en afstelling is heel belangrijk ! Link naar reactie
EriX Geplaatst: 3 februari 2018 Delen Geplaatst: 3 februari 2018 cut & chop it... ;-) Link naar reactie
Kinnie Geplaatst: 3 februari 2018 Delen Geplaatst: 3 februari 2018 4 uren geleden, EriX zei: cut & chop it... ;-) Link naar reactie
Tomermaat Geplaatst: 4 februari 2018 Delen Geplaatst: 4 februari 2018 Ik heb geen moer verstand van techniek, maar toen ik mijn vespa kocht, ongerestaureert en nooit overschildert, was Ik direct verkocht aan die wat roestige ‘look’ en alles zo gelaten dat het was, technisch wat in orde laten zetten en rijden... en ja, als hij warm is valt hij stil...en na wat trappen rijd hij weer...en zo komen we er ook wel... Link naar reactie
Tomermaat Geplaatst: 4 februari 2018 Delen Geplaatst: 4 februari 2018 De stickers kon ik echter niet laten... Link naar reactie
Kristof E Geplaatst: 5 februari 2018 Delen Geplaatst: 5 februari 2018 Geen gemakkelijke, ik zeg: ofwel "oude lak" laten en technisch afstellen ofwel echt het andere uiterste...volledige make over (dus ook terug naar originele lak). Het is maar wat je zelf wil natuurlijk, hoe dan ook is het een mooi ding! Veel plezier ermee! Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 februari 2018 Delen Geplaatst: 6 februari 2018 Er is ook een tussenoplossing: decaperen en hopen dat de oude lak er nog onder zit. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.