Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw project: Vespa VGLA1T Misa 1960


Julo

Aanbevolen berichten

Wat zoek je ermee te doen, op foto lijkt het een oudere restauratie... Juist?

 

Link naar reactie

Ciao! Ik twijfel nog wat eerlijk gezegd. Ik vind een perfect gerestaureerde GL ook wel heel leuk. Bovendien is dit niet de originele lak, hij werd ooit overspoten en daardoor niet meer origineel. Aan de andere kant heeft hij inderdaad wel een leuke look en draait de motor rond. Ik heb dus idd ook al gedacht om de motor te reviseren en er zo mee rond te rijden gezien het ergens wel jammer is om deze 'oude look' weg te werken...

Blijf maar comments leveren en me verder overtuigen dus... ;-)

Link naar reactie
18 uren geleden, Julo zei:

... Ik heb dus idd ook al gedacht om de motor te reviseren...

Neejeuh!! LML-blokje en 12v! :D

Betere remmen, betere lichten, betere rijleute! Met een Sip Road en de 150cc 5-poorts reedvalve heb je bijna 12 lekkere pk’s ter beschikking. Ideaal om in het huidige verkeerd vlot mee te kunnen, een deftige noodstop te doen, een vrachtwagen aan 70km/u veilig voorbij te steken etc...

Oude blokjes zijn leuk voor het schap. Ik heb het afgeleerd daar revisiegeld in te blijven gieten. 

Link naar reactie

Ik ga er idd voor opteren om nu de Vespa terug rijdend te zetten en eerst mijn PK'tje volledig te herlakken. Misschien dat ik deze volgende winter dan volledig aanpak.

Welke benzinekraan raden jullie aan? Deze??

https://www.sip-scootershop.com/en/products/fuel+tap+omg+fast+flow+for_15879400

Link naar reactie

Oud ijzer = niet veilig , altijd kans om aan de kant te staan bv : kabels af , motor, ontseking problemen ,... . Maar wel veel plezier van het schakelen en rijden met vrienden met de zelfde intresse .Een goede opbouw en afstelling is heel belangrijk !

 

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, EriX zei:

cut & chop it... ;-)

:(

Link naar reactie

Ik heb geen moer verstand van techniek, maar toen ik mijn vespa kocht, ongerestaureert en nooit overschildert, was Ik direct verkocht aan die wat roestige ‘look’ en alles zo gelaten dat het was, technisch wat in orde laten zetten en rijden... en ja, als hij warm is valt hij stil...en na wat trappen rijd hij weer...en zo komen we er ook wel...

AF061C8B-4D48-4059-A49F-F734420D21CE.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...