Julo Geplaatst: 15 januari 2018 Delen Geplaatst: 15 januari 2018 PX125 setup: SIP road sport uitlaat voor de rest standaard. Main jet: 105. Rij reeds een tijdje met de andere uitlaat. De laatste tijd wanneer ik serieus doorpeer op bv een expressweg gedurende meer dan een kwartier stijgt het toerental af en toe heel snel bij het loslaten van de gas. Zijn er nog andere scenario's dan deze die jullie zien alvorens ik mijn sleutels bovenhaal: - Valse lucht aan carbu: lijkt me de meest logische maar is het niet vreemd dat dit enkel voorvalt bij "sportief" rijden? En bovendien ongekend probleem bij originele setup. - Mengsel niet goed afgesteld: wat is het correcte aantal toeren van de mengselvijs voor deze setup? Nog andere zaken? Met de hoofdsproeier heb ik reeds gespeeld... Link naar reactie
Patrick K Geplaatst: 15 januari 2018 Delen Geplaatst: 15 januari 2018 Ik heb hetzelfde probleem met mijn pk50s deze is alleen volledig orgineel en heeft (in een ver verleden) altijd prima gedraaid. dus ook ik ben erg benieuwd naar het antwoordt scheelt mij zoeken. Heb er nu namelijk nog niks aan gedaan. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 15 januari 2018 Delen Geplaatst: 15 januari 2018 Ik dacht ook aan valse lucht aan carbu maar zou bij normaal rijden ook moeten voorvallen... Vreemd... Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 15 januari 2018 Delen Geplaatst: 15 januari 2018 Een 125cc Vespamotor dient niet om een kwartier op volle toeren door te "peiren". Te warme ontsteking -> warmtelek bourage -> valse lucht -> onvoorspelbaar mensgel -> vragen om een gat in uwe piston. Tijd voor een verse grote bourage en een koudere bougie (en hopen om geen andere bijkomende schade). Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 19 januari 2018 Delen Geplaatst: 19 januari 2018 Kan het niet zijn dat de carburator bevriest, heb dat vroeger af en toe tegengekomen met raceauto's, koud en nat. Weet niet of dit ook kan bij 2-takt motoren? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.