Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX125 hoger in toeren


Julo

Aanbevolen berichten

PX125 setup: SIP road sport uitlaat voor de rest standaard. Main jet: 105.

Rij reeds een tijdje met de andere uitlaat. De laatste tijd wanneer ik serieus doorpeer op bv een expressweg gedurende meer dan een kwartier stijgt het toerental af en toe heel snel bij het loslaten van de gas. Zijn er nog andere scenario's dan deze die jullie zien alvorens ik mijn sleutels bovenhaal:

- Valse lucht aan carbu: lijkt me de meest logische maar is het niet vreemd dat dit enkel voorvalt bij "sportief" rijden? En bovendien ongekend probleem bij originele setup.

- Mengsel niet goed afgesteld: wat is het correcte aantal toeren van de mengselvijs voor deze setup?

Nog andere zaken? Met de hoofdsproeier heb ik reeds gespeeld...

Link naar reactie

Een 125cc Vespamotor dient niet om een kwartier op volle toeren door te "peiren". 

Te warme ontsteking -> warmtelek bourage -> valse lucht -> onvoorspelbaar mensgel -> vragen om een gat in uwe piston.

Tijd voor een verse grote bourage en een koudere bougie (en hopen om geen andere bijkomende schade).

Link naar reactie

Kan het niet zijn dat de carburator bevriest, heb dat vroeger af en toe tegengekomen met raceauto's, koud en nat. Weet niet of dit ook kan bij 2-takt motoren?

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...