Jump to content
Vespaforum.be

PX125 hoger in toeren


Julo

Recommended Posts

PX125 setup: SIP road sport uitlaat voor de rest standaard. Main jet: 105.

Rij reeds een tijdje met de andere uitlaat. De laatste tijd wanneer ik serieus doorpeer op bv een expressweg gedurende meer dan een kwartier stijgt het toerental af en toe heel snel bij het loslaten van de gas. Zijn er nog andere scenario's dan deze die jullie zien alvorens ik mijn sleutels bovenhaal:

- Valse lucht aan carbu: lijkt me de meest logische maar is het niet vreemd dat dit enkel voorvalt bij "sportief" rijden? En bovendien ongekend probleem bij originele setup.

- Mengsel niet goed afgesteld: wat is het correcte aantal toeren van de mengselvijs voor deze setup?

Nog andere zaken? Met de hoofdsproeier heb ik reeds gespeeld...

Link to comment

Een 125cc Vespamotor dient niet om een kwartier op volle toeren door te "peiren". 

Te warme ontsteking -> warmtelek bourage -> valse lucht -> onvoorspelbaar mensgel -> vragen om een gat in uwe piston.

Tijd voor een verse grote bourage en een koudere bougie (en hopen om geen andere bijkomende schade).

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment

Kan het niet zijn dat de carburator bevriest, heb dat vroeger af en toe tegengekomen met raceauto's, koud en nat. Weet niet of dit ook kan bij 2-takt motoren?

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...