Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies bij aankoop 2dehands Vespa


velocevespa

Aanbevolen berichten

Mag vanavond gaan zien. Yes!

Heb wel twee bedenkingen:

- ik woon in Antwerpen en zal hem buiten moeten zetten, is dit nefast voor de carrosserie en dergelijke? Of gewoon een zeil kopen?

- is zo'n mooie wesp geen populair doelwit voor dieven? Ik huur dus kan geen beugel in de muur zetten, kan dus enkel een goed slot gebruiken. Is een diefstal dan ook gedekt door de verzekering of niet?

Ik wil dus vermijden dat ik deze mooie investering al binnen de maand kwijt ben...

Any thoughts? Thanks!

Link naar reactie

Daar zou ik inderdaad mee oppassen, als ze hem kunnen opheffen, desnoods met 4 man, is ie vroeg of laat weg.

Veel succes met de bezichtiging deze avond, veel vespa's zien er mooier uit op foto dan in't echt. Iedereen is zo enthousiast precies, ben ik de enige die de prijs voor die vespa zeker niet 'joepie-snel-wezen' vindt?

Link naar reactie

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .allemaal goed en wel , maar onze vriend die huurt. en mag daarom, zomaar geen gaten in de voorgevel boren..

In Antwerpen je mooie Vespa buiten laten slapen, is om problemen vragen. alles wat "vast of los" staat en het heeft wat waarde, staat daar meestal niet zo lang :D

Link naar reactie

Bedankt iedereen voor jullie feedback!

Heb na lang wikken en wegen mijn Vespadroom voorlopig even opgeborgen, omdat het risico jammer genoeg te groot is dat hij gestolen wordt. Het is echt jammer dat we tegenwoordig in een tijd leven waarin het zo moeilijk is iets moois te hebben (zeker in Antwerpen dan), omdat anderen er zo snel mee weg zijn.
Maar goed, blijf niet heel mijn leven in 't stad wonen, dus eens ik "op den buiten" woon kan ik mij ineens een ferme wesp aanschaffen.

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
57 minuten geleden, velocevespa zei:


Maar goed, blijf niet heel mijn leven in 't stad wonen, dus eens ik "op den buiten" woon kan ik mij ineens een ferme wesp aanschaffen.

 

. . . . . . . . je hoeft helemaal niet "op den buiten" in de groene rand van Antwerpen te gaan wonen. je moet enkel zorgen dat je Vespa op een "veilige plaats" geparkeerd staat.

In Antwerpen kan je perfect een Vespa houden. als je een huis of appartement huurt of koopt met garage. of als je ergens een garagebox huurt of koopt. hangt af van je budget.

En op "den buiten" wonen is niet altijd goedkoper dan in de stad te wonen. dat je nu je Vespa-droom voorlopig moet uitstellen, dat had je zelf ook wel kunnen voorspellen. . . . ..

Link naar reactie

Ik ken het gevoel, woon zelf ook in Antwerpen en mijn wesp staat helemaal in de garage in het ouderlijk huis. (15km verder) in de garage. Is heel pijnlijk maar het risico is te groot. Als je hem niet droog en vast kan zetten ergens binnen dan is het een groot risico. Vroeg of laat zal er iets mee gebeuren. Er zijn we betalende parkings. Hoe dan ook blijft een vespa een hebbedingetje. Eens ik beschik over een eigen garagebox dan zet ik hem terug! Ik ken de pijn helaas.

Link naar reactie

Ik ging ongeveer 2 a 3 jaar geleden een van mijn eerste keren met mijn px een toertje doen op een zondag. We waren toen in het rustige en brave centrum van aarschot een nieuwbouwwoning aan het zetten. Ik dacht bij mezelf ik passeer even voor te zien op de werf of alles nog ok is. Ik zet mijn wesp netjes met de rijrichting mee op een parkeerplaats langs de straat voor rijwoningen. Ik ben nog geen 10 minuten op de werf geweest. Ik kom terug bij mijn wesp en die stond, gelukkig zonder schade, scheef in de andere rijrichting. Dus volgens mij iemand die er willen mee weglopen is maar wegens het stuurslot in een toertje draaide. Man man moest ik daarop uitgekomen zijn had ik die gast nog een paar meer toertjes laten draaien zenne maar dan wel zonder de vespa hé. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr :angry:

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...