Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies bij aankoop 2dehands Vespa


velocevespa

Aanbevolen berichten

Ciao tutti,

Na jarenlang alleen maar op vakantie van een Vespa te hebben genoten, heb ik nu besloten mij zelf een wespje aan te schaffen. Ik zal deze voornamelijk gebruiken om te pendelen tussen Lier en Antwerpen, dus echt grote afstanden ga ik er niet mee doen. Zou er graag in de toekomst eens mee naar de zee rijden ofzo, maar dit is niet het hoofddoel.

Ik heb de 2dehands markt op de gelijknamige website al eens verkend, maar ik heb niet echt een goed idee wat eerlijke prijzen zijn en wat niet. Ik stel mezelf ook de vraag of het goed is voor een goedkoper model te kiezen of het misschien loont wat extra te betalen.

Heb de volgende drie advertenties gevonden waarbij ik vooral de eerste interessant vind:

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-lx-125-391795328.html

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/lml-200-px-393277881.html

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-125-gts-2012-389815607.html

Zou iemand mij zijn of haar vakkundig advies kunnen geven? Heb het topic "Waar op letten bij aankoop van een oude Vespa ?" alvast gebookmarkt voor wanneer ik een bezichtiging ga doen.

Grazie tutti!

Joris

Link naar reactie

Geen motorrijbewijs, maar als het interessanter is kan ik het wel halen. Al gaat mijn voorkeur uit naar een 125 cc want daar moet je geen belasting op betalen zeker?

Mijn voorkeur gaat naar een automatische, heb enkel nog maar met een semi-automatische Honda Wave gereden in Azië en dat heeft me overtuigd dat handgeschakeld geen probleem mag zijn.

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Schakelen is idd geen probleem maar 1000€ uitgeven om enkel met een lml200 te rijden is misschien ook wat veel. Die LX... Tja, misschien ben je die snel beu... Vind ik ook geen mooie. Persoonlijk vind ik, ziet die gts er het beste uit...

Link naar reactie

Px = hand geschakelde = the real deal = the real vespa = werken = nog echte vespa look

Gts = anders dan de px = moderner = beter voor lange afstanden = ne plastic vespa 

Moeilijk hé, ik rij met beide graag. Maar ik rij dagelijks met de px familie en soms met de gts...

Euhm en ne LX kan ik niet van mee praten... Is qua looks niet echt mijn ding, ne vespa moet billen hebben :wub:

 

Link naar reactie

voor het ene model is 2000€ is een schappelijke prijs, voor het andere dan weer niet. ik denk dat het belangrijk is om eerst uit te maken welk model je wil.

In het geval van een GTS of LX hangt de prijs ook sterk af van km-stand en bouwjaar (hoe recenter en hoe minder km hoe duurder)

de prijs van een PX is dan weer veel minder leeftijdsafhankelijk

Link naar reactie
8 hours ago, velocevespa said:

Bedankt, allen!

Vinden jullie 2000 euro een schappelijke prijs voor een tweedehands Vespa of kan ik best nog even de kat uit de boom kijken tot zich een beter koopje aandient? Kwestie van de gangbare prijzen een beetje te leren kennen...

Jouw vraag en jouw keuzes hierboven zijn zeer algemeen. Wil je een vespa om bij de 'vespakudde' te horen of ben je verliefd op bepaalde modellen, op de stijl, 2-takt geronk, ... ? Best eerst jouw keuze maken qua model en dan op zoek gaan naar een goede keuze. Wat oudere gts'en vind je wel voor 2000€, px'en ook maar al wat meer afgeleefd. Voor een mooie px van 2005-2007 ga je al richting 2500€, al denken er veel dat ze goud waard zijn. Mee oppassen dus. Recente gts'en zijn uiteraard duurder...

Link naar reactie
13 uren geleden, Kinnie zei:

Px = hand geschakelde = the real deal = the real vespa = werken = nog echte vespa look

Maar dan moet er geen LML badge op zitten ;) 

Link naar reactie
3 uren geleden, Wutsie75 zei:

Jouw vraag en jouw keuzes hierboven zijn zeer algemeen. Wil je een vespa om bij de 'vespakudde' te horen of ben je verliefd op bepaalde modellen, op de stijl, 2-takt geronk, ... ? Best eerst jouw keuze maken qua model en dan op zoek gaan naar een goede keuze. Wat oudere gts'en vind je wel voor 2000€, px'en ook maar al wat meer afgeleefd. Voor een mooie px van 2005-2007 ga je al richting 2500€, al denken er veel dat ze goud waard zijn. Mee oppassen dus. Recente gts'en zijn uiteraard duurder...

Ik ben verliefd op de stijl en ook hoe ze rijden. Qua model heb ik nog geen specifieke voorliefde, maar zoals Kinnie zei: de Vespa moet billen hebben. Ik denk dat ik toch inderdaad rond de 2000 euro zal moeten mikken voor een goede occasie.

Bedankt iedereen voor jullie deskundige hulp!

Link naar reactie

Je hebt een sterke voorkeur voor een "automaat", je hebt geen "motorrijbewijs" en je houd van "billen" : dus er blijft enkel nog de Vespa 125 GTS over om aan te schaffen.

Alvast welkom...en hou het forum goed in de gaten, want er zijn soms "goede tweedehands" te koop en informeer je voldoende door nog wat door het forum te "bladeren"...

Link naar reactie
1 uur geleden, velocevespa zei:

 

Kan er iemand mij trouwens vertellen of 1500-1700 euro een eerlijke prijs is voor onderstaande Vespa?

Lijkt mij een niet overdreven prijs, als je hem voor 1500 euro kan "lospingelen". wel eerst gaan proefrijden. en dan kan je er nog wel een hele tijd van genieten.

Is nog wel een versie met carburator en zal misschien niet zo'n goede wegligging hebben als een nieuwere GTS. maar om te beginnen zeker niet slecht.

 

Link naar reactie

lml, gts, lx... 

 

Tja, het zijn geen oud Wespen. Ik zou als ik u was gaan voor een lx, goedkoop rijden zonder al te veel problemen

Link naar reactie
3 uren geleden, Daan zei:

lml, gts, lx... 

 

Tja, het zijn geen oud Wespen. Ik zou als ik u was gaan voor een lx, goedkoop rijden zonder al te veel problemen

Bedoel je dat je met die andere modellen sneller problemen zult hebben? Is het verschil dan zo markant?

Link naar reactie

Nee, Maar een LX is praktisch (Blijft een scooter qua wendbaarheid) En is goedkoop, vooral import vanuit holland. Een LX50 kost rond de 600 euro. een LX125 niet veel meer. Vooral in nederland is een 125 niet geliefd. je moet er een motorrijbewijs voor hebben, en dan kiest men vaak voor een 200 of 300 cc.

Zelf ben ik meer van de klassiekers, het schakelen is toch wel typerend voor Vespa in mijn ogen. 

Als ik u was zou ik even doorsparen voor een mooie Veloce, en later een P200 blok eronder lepelen. Doet je gebruikersnaam ook eer aan. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Daan zei:

Nee, Maar een LX is praktisch (Blijft een scooter qua wendbaarheid) En is goedkoop, vooral import vanuit holland. Een LX50 kost rond de 600 euro. een LX125 niet veel meer. Vooral in nederland is een 125 niet geliefd. je moet er een motorrijbewijs voor hebben, en dan kiest men vaak voor een 200 of 300 cc.

Zelf ben ik meer van de klassiekers, het schakelen is toch wel typerend voor Vespa in mijn ogen. 

Als ik u was zou ik even doorsparen voor een mooie Veloce, en later een P200 blok eronder lepelen. Doet je gebruikersnaam ook eer aan. 

Bedankt, Daan!

Ik woon in Antwerpen en kan mijn Vespa niet binnen zetten, dus in dat opzicht is een LX wel interessant wegens de goedkopere prijs en hopelijk minder kans op diefstal. En dan kan ik ondertussen sparen om later meteen een mooie Veloce te kopen!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...