Ga naar inhoud
Vespaforum.be
velocevespa

Advies bij aankoop 2dehands Vespa

Recommended Posts

Ciao tutti,

Na jarenlang alleen maar op vakantie van een Vespa te hebben genoten, heb ik nu besloten mij zelf een wespje aan te schaffen. Ik zal deze voornamelijk gebruiken om te pendelen tussen Lier en Antwerpen, dus echt grote afstanden ga ik er niet mee doen. Zou er graag in de toekomst eens mee naar de zee rijden ofzo, maar dit is niet het hoofddoel.

Ik heb de 2dehands markt op de gelijknamige website al eens verkend, maar ik heb niet echt een goed idee wat eerlijke prijzen zijn en wat niet. Ik stel mezelf ook de vraag of het goed is voor een goedkoper model te kiezen of het misschien loont wat extra te betalen.

Heb de volgende drie advertenties gevonden waarbij ik vooral de eerste interessant vind:

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-lx-125-391795328.html

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/lml-200-px-393277881.html

https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-125-gts-2012-389815607.html

Zou iemand mij zijn of haar vakkundig advies kunnen geven? Heb het topic "Waar op letten bij aankoop van een oude Vespa ?" alvast gebookmarkt voor wanneer ik een bezichtiging ga doen.

Grazie tutti!

Joris

aangepast door velocevespa

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben je in het bezit van een motorrijbewijs? Zoniet, valt die 2de sowieso al af ;)

Je advertenties tonen zowel automatisch geschakelde "moderne" Vespa's, als een LML (Vespa lookalike) die dan weer handgeschakeld is. Waar gaat je voorkeur naar?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen motorrijbewijs, maar als het interessanter is kan ik het wel halen. Al gaat mijn voorkeur uit naar een 125 cc want daar moet je geen belasting op betalen zeker?

Mijn voorkeur gaat naar een automatische, heb enkel nog maar met een semi-automatische Honda Wave gereden in Azië en dat heeft me overtuigd dat handgeschakeld geen probleem mag zijn.

Alvast bedankt!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Schakelen is idd geen probleem maar 1000€ uitgeven om enkel met een lml200 te rijden is misschien ook wat veel. Die LX... Tja, misschien ben je die snel beu... Vind ik ook geen mooie. Persoonlijk vind ik, ziet die gts er het beste uit...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Op een 200 betaal je ook geen tax ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Px = hand geschakelde = the real deal = the real vespa = werken = nog echte vespa look

Gts = anders dan de px = moderner = beter voor lange afstanden = ne plastic vespa 

Moeilijk hé, ik rij met beide graag. Maar ik rij dagelijks met de px familie en soms met de gts...

Euhm en ne LX kan ik niet van mee praten... Is qua looks niet echt mijn ding, ne vespa moet billen hebben :wub:

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt, allen!

Vinden jullie 2000 euro een schappelijke prijs voor een tweedehands Vespa of kan ik best nog even de kat uit de boom kijken tot zich een beter koopje aandient? Kwestie van de gangbare prijzen een beetje te leren kennen...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

voor het ene model is 2000€ is een schappelijke prijs, voor het andere dan weer niet. ik denk dat het belangrijk is om eerst uit te maken welk model je wil.

In het geval van een GTS of LX hangt de prijs ook sterk af van km-stand en bouwjaar (hoe recenter en hoe minder km hoe duurder)

de prijs van een PX is dan weer veel minder leeftijdsafhankelijk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, velocevespa said:

Bedankt, allen!

Vinden jullie 2000 euro een schappelijke prijs voor een tweedehands Vespa of kan ik best nog even de kat uit de boom kijken tot zich een beter koopje aandient? Kwestie van de gangbare prijzen een beetje te leren kennen...

Jouw vraag en jouw keuzes hierboven zijn zeer algemeen. Wil je een vespa om bij de 'vespakudde' te horen of ben je verliefd op bepaalde modellen, op de stijl, 2-takt geronk, ... ? Best eerst jouw keuze maken qua model en dan op zoek gaan naar een goede keuze. Wat oudere gts'en vind je wel voor 2000€, px'en ook maar al wat meer afgeleefd. Voor een mooie px van 2005-2007 ga je al richting 2500€, al denken er veel dat ze goud waard zijn. Mee oppassen dus. Recente gts'en zijn uiteraard duurder...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Kinnie zei:

Px = hand geschakelde = the real deal = the real vespa = werken = nog echte vespa look

Maar dan moet er geen LML badge op zitten ;) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Wutsie75 zei:

Jouw vraag en jouw keuzes hierboven zijn zeer algemeen. Wil je een vespa om bij de 'vespakudde' te horen of ben je verliefd op bepaalde modellen, op de stijl, 2-takt geronk, ... ? Best eerst jouw keuze maken qua model en dan op zoek gaan naar een goede keuze. Wat oudere gts'en vind je wel voor 2000€, px'en ook maar al wat meer afgeleefd. Voor een mooie px van 2005-2007 ga je al richting 2500€, al denken er veel dat ze goud waard zijn. Mee oppassen dus. Recente gts'en zijn uiteraard duurder...

Ik ben verliefd op de stijl en ook hoe ze rijden. Qua model heb ik nog geen specifieke voorliefde, maar zoals Kinnie zei: de Vespa moet billen hebben. Ik denk dat ik toch inderdaad rond de 2000 euro zal moeten mikken voor een goede occasie.

Bedankt iedereen voor jullie deskundige hulp!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt een sterke voorkeur voor een "automaat", je hebt geen "motorrijbewijs" en je houd van "billen" : dus er blijft enkel nog de Vespa 125 GTS over om aan te schaffen.

Alvast welkom...en hou het forum goed in de gaten, want er zijn soms "goede tweedehands" te koop en informeer je voldoende door nog wat door het forum te "bladeren"...

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, velocevespa zei:

 

Kan er iemand mij trouwens vertellen of 1500-1700 euro een eerlijke prijs is voor onderstaande Vespa?

Lijkt mij een niet overdreven prijs, als je hem voor 1500 euro kan "lospingelen"...wel eerst gaan proefrijden...en dan kan je er nog wel een hele tijd van genieten...

Is nog wel een versie met carburator en zal misschien niet zo'n goede wegligging hebben als een nieuwere GTS...maar om te beginnen zeker niet slecht...

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen


  • Gerelateerde inhoud

    • Door Marckske
      Hallo
      Wat kunnen jullie uit het volgende frame nummer  afleiden?
      Alvast bedankt.
    • Door LighScan
      Het is tijd voor een nieuwe helm. Na een aantal winkels bezocht te hebben kon ik mijn keuze eindelijk tot 3 helmen beperken. Dat heeft heel wat moeite gekost want ik heb blijkbaar hoge eisen:
      * "echte" Pinlock (en liefst zo'n grote die het volledige vizier doet...)
      * geluidsisolatie is een erg belangrijk punt voor mij
      * geen sport-type, het is voornamelijk voor uitstapjes, woon/werk --> comfort dus!
      * geïntegreerd zonnevizier
       
      Keuze 1: Schuberth C4 (systeemhelm)
      Pro's: heel comfortabel, mooi design, en lijkt zeer stil te zijn, wat mijn belangrijkste punt is.
      Maar op het internet lees ik wel dat bij de C4 het klepje aan de mond voor wind loskomt, de Pinlock is niet volledig vizier en bovendien zou het schijnbaar niet eens een echte Pinlock meer zijn, maar nagemaakt door Schuberth?
      Keuze 2: Shoei Neotec (systeemhelm)
      Geen idee of deze helm redelijk stil is? Hij past wel comfortabel, het vizier gaat vlotjes met 1 hand volledig dicht (wilt bij Schuberth wel eens voor problemen zorgen), het is een echte Pinlock, ... Ik had hem al bijna gekocht, maar ik twijfel in hoeverre deze helm echt stil is...
      Keuze 3: Shoei GT-AIR (integraalhelm)
      Het is de enige integraalhelm die overeind is blijven staan in mijn top 3, maar deze was vlotjes op te zetten, gaf een comfortabel gevoel, maar opnieuw twijfel ik in hoeverre de helm echt stil is. Ze maken er graag reclame mee, dat wel, maar het ook waarmaken...
    • Door MaximilianusVH
      Hallo
      Enkele weken heb ik een mooie zwarte Vespa S50 4t in perfecte staat gekocht via 2dehands.
      Op het moment dat ik hem wou laten verzekeren werd er mij verteld dat de kentekenpapieren ontbreken en dat deze documenten zeer belangrijk zijn om je scooter te verzekeren.
      Dus om deze kentekenpapieren te verkrijgen moet de vorige eigenaar aangifte doen bij de politie zodat er een attest van verlies wordt gegeven en hiermee geraakt de scooter nog verzekerd. De gelijkvormigheidsattest was wel gewoon aanwezig bij de aankoop van mijn Vespa.
      Ik heb dus contact opgenomen met de vorige eigenaar, maar zelf zegt hij dat hij de scooter nooit heeft ingeschreven en nooit heeft laten verzekeren. Hierdoor ben ik dus contact gaan opzoeken met de eigenaar voor hem. Hij vertelde me dat hij de scooter heeft gekocht van een man uit Leuven om vervolgens door te verkopen, hij was dus een occasie verkoper. Met die occasie verkoper kon ik dan ook niks mee regelen voor die kentekendocumenten.
      De man uit Leuven was dus de allereerste eigenaar van de Vespa, en na lang zoeken en proberen heb ik eindelijk contact met hem kunnen opnemen. Wanneer ik hem benaderde voor de papieren zei hij dat hij ooit een bewijs van verlies had voor de kentekendocumenten, maar die is hij ook kwijtgeraakt en verder wil hij er niks meer mee te maken hebben, want het is zijn scooter niet meer en waarom zou hij nog moeite doen voor iets dat niet meer van hem is.
      Concreet: De verzekering moet het voertuig opnieuw inschrijven op mijn naam, maar het staat nog steeds ingeschreven op de eerste eigenaar. En hierbij heeft de verzekering die kentekenpapieren nodig.
       
      Nu is mijn vraag of mijn Vespa S50 nog ooit in godsnaam verzekerd kan worden. Het kan toch niet dat je Vespa gewoon niet verzekerd kan worden door schuld van de vorige eigenaren.
      Moet ik mijn Vespa nu tweedehands verkopen voor 350€ wisselstukken of in een meer gooien? Als je Vespa niet verzekerd geraakt ben je er eigenlijk niks mee. Is er geen manier om te achterhalen wat de gegevens zijn van de vorige inschrijving zonder dat de vorige eigenaren dit moeten regelen, want zij gaan niet veel doen aangezien het hun scooter niet meer is.
      Is er iemand die hier meer over weet en een oplossing heeft voor dit probleem?
      Ik zou het appreciëren mocht iemand me helpen.
       
      Alvast bedankt
       
      Met vriendelijke groeten
       
      Maximilianus
       
       
       
       
       
    • Door granny
      ben geinteresseerd in een oldtimer.
      Waar moet ik specifiek op letten?
    • Door Ken De Meyer
      Beste,
      Iemand een idee waar ik dit , of een gelijkaardig spatbord kan bestellen?

×