Ga naar inhoud
Vespaforum.be
Log in om dit te volgen  
DVDE

lml 4t 200 loopt vast tijdens starten op de compressieslag

Recommended Posts

Beste,

Heb sinds 2012 een LML 4t 200 en reeds 23.000km mee gecruised .
De motor starte steeds zeer vlot, ook na stilstand in de winter.
Normaal draait de motor vlot door tijdens het starten en slaat dan direct aan, maar nu ondervind ik het volgende :
Tijdens het elektrisch of kickstarten loopt de motor (soms) vast op het dode punt van de compressieslag.
Moet met de kickstarter de motor door de compressie duwen en opnieuw starten.
Loopt ofwel opnieuw vast, of gaat door/over het compressiepunt en start daarna.
Ook met een warme motor na een ritje komt het soms voor bij het opnieuw starten.
Heeft dit soms te maken met een compressieventiel ?
Kan hierover niets vinden.

Iemand een idee

Bedankt
DVDE

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Batterij aan vervanging toe? 

Groetjes, nero. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Log in om dit te volgen  

• Gerelateerde inhoud

• Door Lander-B
      Bestaan er uitlaten voor een lml star automaat 4takt ? 
    • Door Lander-B
      Goedemiddag 
      Heb een vraagje over welke banden ik zou moeten nemen voor goeie grip wil liefst banden met whitewall 
      Gaat voor een lml 125cc 4takt automaat
    • Door Johan1
      Hallo iedereen,
      Ik zit met een vreemd probleem, mijn kabel van de km teller voor de 3de keer gebroken op nog geen 1000km, reeds iedere keer de kabel langs een andere weg gestoken omdat ik dacht dat het aan te scherpe bochten zou liggen maar geen verbetering! Heeft iemand hier een oplossing voor of eventueel een mogelijke oorzaak? Het gaat om een LML scooter 125CC automaat maar denk dat het hetzelde is als een Vespa PX qua kabel?
      Mvg
      Johan
    • Door The Sig
      Hallo iedereen!
      Al lange tijd lees ik topics op dit forum en ze hebben me al dikwijls geholpen.
      Maar: vanaf heden heb ik ook zelf een profiel aangemaakt omdat ik me af en toe ook wens te mengen of vragen wil stellen.
      Ik heb sinds een paar maanden een LML Star Deluxe Automatica 4t 125cc (amai, een hele boterham). Ik heb voordien met scooters met versnellingen gereden, maar ik moet zeggen dat de automatic best fijn is om mee rond te cruisen en dan vooral in druk verkeer.
      Ik heb al veel gelezen over het dichtdraaien van de benzinekraan bij stallen van de scooter, maar met de beste wil: ik vind deze niet op mijn scooter en bijgevolg vermoed ik dat er ook helemaal geen is. Hetzelfde voor de choke; ik ga ervan uit dat er automatische choke is bij het indrukken van de elektrische starter en dat je deze niet nogmaals handmatig hebt.
      Wel een paar vraagjes voor hen die ook automatisch rijden:
      - trilt jullie scooter ook erg (vooral bij het starten en lage snelheid)?
      - hebben jullie ook zoveel moeite met de kickstart? Deze werkt eigenlijk nooit. Als de batterij weer eens plat is na een week stilstand (is dat gebruikelijk?), probeer ik altijd te kickstarten. Maar da's dus een hopeloze zaak. Ik sta daar dan als een spast keer op keer dat ding aan te trappen, maar hmmm... Ik laat hem uiteraard wel eerst opkomen tot punt van meeste weerstand.
      - hoe dikwijls gaan jullie op onderhoud? Om de 3000 km ongeveer?

Alvast dank voor jullie tips/raad!
      The Sig
    • Door Oro
      Dit antwoord kreeg ik toen ik onderdelen wilde bestellen bij Tasso Parts :
      ThLmle LML factory has been closed since March 2016 and we are awaiting reopening and advisement on stock.

Ik vermoed dat dit toch niet normaal is of word er slechts enkele maanden geproduceerd ?