Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Terug van weggeweest, nu met een GTS 300 Touring


Czy

Aanbevolen berichten

Na een zoektocht van een paar weken en twijfels tussen een GTS250 en GTS300 heb ik vandaag een beslissing genomen.

Het is een GTS300 touring geworden uit 2011 met 19000 km, net een onderhoud gehad met een nieuwe riem en nieuwe bandjes.

Nu is mijn vraagje de volgende, hoeveel betalen jullie ongeveer voor een verzekering? Het is de bedoeling om de verzekering te koppelen aan mijn wagen die nu bij Belfius verzekerd is.

De Vespa heeft nu een topkoffer, is deze makkelijk te demonteren? Ik ga de Vespa volgende week pas ophalen.

IMG_2656.JPG

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo,

Ik ben vandaag mijn Vespa gaan ophalen en moet zeggen dat een 300 wel heel fijn rijdt, de Vespa rijdt precies zonder moeite en vlot. Een heel verschil met mijn LX125.

Heb al dadelijk de topkoffer en windscherm eraf gehaald, vind het wat strakker zo.

Wel dadelijk nog een vraagje, mijn GTS heeft geen jiffy of zijstandaard. Ik heb op internet een chromé exemplaar gezien van Buzotti. Of raden jullie me een ander type aan?

Groetjes

WhatsApp Image 2018-01-21 at 16.12.02.jpeg

WhatsApp Image 2018-01-21 at 16.30.37.jpeg

Link naar reactie

. .dat een GTS 300 aangenamer, vlotter en comfortabeler rijdt dan een LX 125 is normaal. maar wat niet normaal is. is dat je "GTS" geen zijstandaard heeft.

       Normaal zit zo'n "zijstandaard" er "standaard" op. ik vraag mij af wat de vorige eigenaar daarmee uitgespookt heeft.

       Ik zou gewoon een standaard "zwarte ijzeren zijstaander" kopen van een GTS 300..die is daar speciaal voor ontworpen.

      

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Er zijn meer mensen die de zijstandaard verwijderen, om reden dat ze hem nooit gebruiken. Ik heb pas nog van iemand op het Forum een splinternieuwe zijstandaard bekomen die hij van zijn splinternieuwe  Vespa GTS  2017 had gedemonteerd inclusief schakelaar en veren.

De reden voor mij was dat de nieuwe  standaard niet meer automatisch inklapt. en dat is voor mij handig met afstappen. en er waren er toen meer die aangaven dat ze de jiffy demonteerde omdat ze het niet mooi vonden en omdat ze hem altijd op de midden bok zetten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...