Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Framenummer


Schroten

Aanbevolen berichten

Ik kan op de plek waar hij hoort geen framenummer ontdekken... hoe hoog zijn deze nummers? En staat alleen het nummer erin of staat er ook (in mijn geval) VGL1T voor?

ik moet binnenkort langs de RDW (Nederland) om het oude kenteken de activeren, alles is verder in orde, papieren compleet, motornummer is wel goed te lezen. Ik verwacht geen problemen maar het maakt het wel gemakkelijker als het framenummer ook te lezen is...

Groet

Hans

C2BB9185-C5E5-4342-94F5-0804F27C55DF.jpeg

Link naar reactie

Hans,

je framenummer begint niet met VGL1T, maar met VGLA1T. Zie hieronder een voorbeeld.

Vermits de vespa van 1960 of 1961 is, moet het framenummer ergens liggen tussen 16000 en 35267. Dat nummer staat zeker op het kentekenbewijs.

Zeker niet schuren op die plaats, want dan wordt het verschil nog kleiner. Probeer ook eens een sterk spotlicht boven het framenummer te houden, dus niet loodrecht erop. Je kan ook aan de achterzijde proberen het framenummer te ontcijferen in spiegelbeeld. Hetgeen Speedracer zegt, ook te proberen, maar het etsen zou ik als laatste alternatief doen. Hierover vind je op internet genoeg info.

DSCN6656.jpg.13db3af87dc97e56c6cfbe7fd5b19bf7.jpg

Link naar reactie

Edwin, dank! Ik zie nu waar ik moet zoeken en zie zowaar wat cijfers! (heel vaag en nog lang niet allemaal, maar ik ben op weg) Lastig om de donkere putjes weg te krijgen.

Bijzonder dat jij op mijn foto meer ziet dan ik in real live... Zal wel wat over mijn zichtvermogen zeggen:unsure: :P

groet

Hans

 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...