Ga naar inhoud
Vespaforum.be

#DutchWesp Custom GTS Candy Python Green


#DutchWesp

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
39 minuten geleden, motorhan zei:

Je bent een echte Designer,  je maakt hem steeds meer eigen.  Mooi gedaan weer.

Ben benieuwd wat je nog meer kan bedenken of wat je nog meer voor wensen hebt.

 

Gr

Han

 

Dank U han!

Daarom ook gekozen voor deze spiegels, juist om 'm eigen te maken.
Op het moment ben ik al zelfs bezig met een nieuwe update :) zodra dit klaar is laat ik het hier zien.

Er zijn nog wel een aantal dingen die ik zou willen :wub:
Gr.Jim

Link naar reactie

Je maakt ons nu wel erg nieuwsgierig. Ik ben zelf al weer blij als ik er dit jaar weer een paar keer op kan rijden. Het wordt hoog tijd dat ik de nieuwe voor en achter schokdempers ga testen. en de aangepaste Jiffy kan gebruiken bij het op en afstappen.

 

 

Link naar reactie

Ben geen fan van van perso projecten... De reden, zelden zijn ze geslaagd !

Maar in uw geval, is het buitengewoon knap gedaan en geslaagd ! ! Mocht ik uw versie in de winkel kunnen kopen, ik zou geen seconde twijfelen ! Je mag terecht fier zijn op je werk & project. Succes met je verdere projecten en blijf maar posten .

Link naar reactie
13 uren geleden, #DutchWesp zei:

Ja ik hoop dat we maar veel droge zonnige dagen mogen krijgen om van onze Vespa's te gaan genieten.
Ben benieuwd wat je keuze kwa merk veren gaat worden:rolleyes: ik zou ze wel van Zelioni willen...

Gr.Jim

De dempers zitten er al een tijdje op, Voor de Bitubo en achter Malossi. Het is alleen lastig de Malossi na te stellen de rechter is geen probleem daar kun je de originele verstelsleutel van Vespa voor gebruiken maar links werkt dat niet. daar is te weinig ruimte. Ik heb daar 2 originele Vespa haaksleutels voor aangepast 1 voor strakker zetten en 1 voor lichter zetten/stellen.

Standaard zit er geen gereedschap bij/ de Bitubo is wel heel makkelijk te stellen. alleen heb je daar weer geen referentie punten en moet je dus de windingen tellen.

Maar ben benieuwd of het verschil geeft met de originele dempers. waarom ik ze heb vervangen, omdat ik het leuk vind de scooter ook eigen te maken en dit leek me wel een leuke optie. Die Zelioni ken ik niet maar zal wel iets speciaals zijn.

20171208_125801_resized_1.jpg

20171121_145647_resized_1.jpg

20171117_121202_resized_2.jpg

Link naar reactie
21 uren geleden, lind zei:

Ben geen fan van van perso projecten... De reden, zelden zijn ze geslaagd !

Maar in uw geval, is het buitengewoon knap gedaan en geslaagd ! ! Mocht ik uw versie in de winkel kunnen kopen, ik zou geen seconde twijfelen ! Je mag terecht fier zijn op je werk & project. Succes met je verdere projecten en blijf maar posten .

Bedankt voor uw compliment Lind,

 

Zodra de updates binnen zijn plaats ik foto's ervanB)

Gr.Jim

Link naar reactie

Heb vandaag een nieuwe vario van Dr Pulley gekocht, als het goed is komt dit morgen binnen met DHL.
Zaterdag monteren en kijken hoe dit bevalt als het niet te koud is:lol:

En dan gelijk een beurtje geven aangezien ik nu ook een Malossi luchtfilter en olie filter gekocht heb. 
Weer even lekker weekendje sleutelen voor mij:wub:

Gr.Jim

Link naar reactie
12 uren geleden, #DutchWesp zei:

Heb vandaag een nieuwe vario van Dr Pulley gekocht, als het goed is komt dit morgen binnen met DHL.
Zaterdag monteren en kijken hoe dit bevalt als het niet te koud is:lol:

En dan gelijk een beurtje geven aangezien ik nu ook een Malossi luchtfilter en olie filter gekocht heb. 
Weer even lekker weekendje sleutelen voor mij:wub:

Gr.Jim

Voor welk gewicht heb je gekozen, want ik dacht gelezen te hebben dat er nogal wat verschillen zijn. Maar ben benieuwd naar je bevindingen

Gr

Han

Link naar reactie

Ik heb 3 setjes gewichten gekregen bij de set. Ik dacht 13,5 & 13 & 12,5 gram. 

Zelf dacht ik eraan om naar 13gram te zakken aangezien er standaard 14gram rollen in zitten. 

 

Ook ik ben benieuwd hoe dit gaat rijden. Heb ook verhalen gelezen dat de vario van dr pulley contact maakt met de oliecarter binnen. Dus even goed nakijken voordat alles dicht gaat. 

Gr. Jim

Link naar reactie
18 minuten geleden, #DutchWesp zei:

Ik heb 3 setjes gewichten gekregen bij de set. Ik dacht 13,5 & 13 & 12,5 gram. 

Zelf dacht ik eraan om naar 13gram te zakken aangezien er standaard 14gram rollen in zitten. 

 

Ook ik ben benieuwd hoe dit gaat rijden. Heb ook verhalen gelezen dat de vario van dr pulley contact maakt met de oliecarter binnen. Dus even goed nakijken voordat alles dicht gaat. 

Gr. Jim

Die verhalen ken ik niet maar wel dat er vaak  meerdere keren wordt gewisseld van gewichten. En wat wil je bereiken of staat er in de handleiding met laag gewicht meer trekkracht en hoog gewicht meer snelheid. Ik roep maar iets hoor.

Is dat overigens een standaard pakket met 3 setjes rollen. en waar gekocht.

Ik zit er zelf ook al een tijdje over te denken maar ik zie er tegen op om het meerdere keren te doen. Ik meen dat Forum lid Marinde bij haar GTS ook andere rollen heeft laten monteren maar daar was een reden voor, ik meen dat ie niet helemaal lekker liep. En of daar Pulley in is gekomen weet ik ook zo niet. maar schijnt nu heel fijn te rijden.

Met vr gr

Han

 

Link naar reactie

ik had deze set gevonden op devespagarage.nl was een "aanbieding'' van een klant die er maar heel kort mee gereden had.

 

Ik heb helaas geen tijd gehad om ze te verwisselen dit weekend, hopelijk aankomend weekend :) 
heb gelezen dat ze over het algemeen 12gram rollen het beste erop presteren dus ben benieuwd.

De GTV zadel die ik had gaat er toch maar niet op, denk niet dat het totaal plaatje mooi zal gaan staan op de candy kleur.
zadel staat nu te koop en ga mijn eigen zadel laten bekleden met een vernieuwd design:wub: word cognac versleten leer.

Gr.Jim

Link naar reactie

Ik heb ook nog eens zitten Googlen en zie dan dat er veel verschillende meningen zijn van beter tot minder en geen verschil. Ik had die aanbieding ook gezien en dan denk je weer waarom haalt iemand het er na een paar km weer uit.

Aan de andere kant is dat weer niet zo belangrijk, het gaat er om wat jou beleving er straks mee is.  Zadel bekelden met wat is ook altijd zo'n ding veel te veel keus als je het laat bekleden kies je voor standaard dan is het eenvoudiger daarom kies ik meestal voor zwart, wel saai maar past overal bij.

Gr

Han

 

 

 

Link naar reactie

Ik weet dat de eigenaar van verhaal de vario had verwijderd en bij z'n nieuw gekochte gts een malossi vario erin heeft laten plaatsen.
Mijn setjes staat inmiddels te koop op marktplaats en dan kijk ik op een latere tijdstip wat ik wel ga nemen. Laat het voor nu nog maar even standaard tot ik me 2de beurt krijg bij 5K.

GTV zadel staat ook op marktplaats , en mijn huidige zadel ga ik als het weer mee zit volgend weekend beslissen wat het precies gaat worden.
Gr.Jim

Link naar reactie
Op ‎18‎-‎3‎-‎2018 om 17:29, #DutchWesp zei:

Ik weet dat de eigenaar van verhaal de vario had verwijderd en bij z'n nieuw gekochte gts een malossi vario erin heeft laten plaatsen.
Mijn setjes staat inmiddels te koop op marktplaats en dan kijk ik op een latere tijdstip wat ik wel ga nemen. Laat het voor nu nog maar even standaard tot ik me 2de beurt krijg bij 5K.

GTV zadel staat ook op marktplaats , en mijn huidige zadel ga ik als het weer mee zit volgend weekend beslissen wat het precies gaat worden.
Gr.Jim

Hoi Jim,

Wat heeft nu voor jou de doorslag gegeven om het maar even zo te laten. Komt dat ook door de tegenstrijdige post op internet.

En wat overweeg je nu om te nemen. Uit je verhaal begrijp ik een beetje dat de vorige eigenaar er dan ook niet 100% van overtuigd was anders had hij toch niet overwogen om voor Malossi te kiezen. Aan de andere kant wil hij gewoon weten of dat beter of minder of gelijk is.

Ik blijf het volgen.

Gr

Han

 

Link naar reactie

goedenavond Han,

 

Ja idd, de slechte berichten hebben mij doen beslissen om de set weer te verkopen.
Een vriend van me rade me aan om voor de Race Vario van Polini te gaan. Dus denk dat dat het gaat worden, weet het anders ook niet :lol: J. Costa / Malossi / Polini

Zoveel keuze maar niet echt iets wat eruit springt op het internet voor de GTS300
Vandaag wel eindelijk weer eens even lekker een stukje gereden. hoop op mooi weer zodat ik 'm weer vaker kan gaan pakken en genieten.

Gr.Jim

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag weer eens even lekker met de GTS bezig geweest, het volgende is geplaatst:

* Malossi Multi Var
* Malossi V-snaar
* Malossi luchtfilter
* Malossi Olie filter 
* Onderhouds beurt

F9_B5_B0_D4_D240_4689_9_BEE_D9_D1039577_

mi_L044_Ua_Sj_K7d_Ti_B4xu7y_A.jpg

 

Actie foto:
VOOt79_THSi_Gc_CJJJH0_FITw.jpg

Maar wat een verschil al zeg! merk gewoon echt verschil op optrekken, al heb ik er pas 15km mee gereden.
Morge ga ik ermee over de snelweg en dan even kijken of ik daarin ook verschil merk. tot nu toe tevreden ermee!

 

Ohja, deze kon ik jullie ook niet onthouden!
66_E88471_33_C9_45_F1_8281_6_D06_B1868_A


Gr.Jim

Link naar reactie

Hoi Jim,

Die extra S heeft ie wel verdiend. en heb je ook e.v. bestelnummers van de Vario delen en/ of waar je de delen hebt gekocht. Als ik b.v. zoek op V snaar zie ik nergens de afbeelding zoals jij die hebt geplaatst en is er ook keus inzake de rollen of is dat voor de 300 een vast gegeven.

 

en natuurlijk ook benieuwd of je verder nog positieve dingen hebt opgemerkt tijdens het rijden.

Heb je voor de de en montage de achter dempers losgemaakt omdat het lijkt dat je zo behoorlijk veel ruimte hebt. 

 

Met vr gr

Han

 

Link naar reactie

Goeden avond Han,

Ik heb zelf alleen de Luchtfilter en Olie filter gekocht aangezien ik ook wat stickers nodig had maar de Malossi Vario en V-snaar heb ik laten kopen door een vriend van me die monteur is en voor zichzelf werkt.

Ben er morge dus kan eventueel het bestelnummer voor je opvragen? De extra S sticker heeft ze idd wel verdiend nu ja :)

Enigste wat losgehaald is, is de zij skirt en luchtfilter deksel. daarom heb je dan meer speel ruimte.
Afgelopen zaterdag bijna 150km ermee gereden en bevalt prima, meer als ik ervan verwacht had.
Ik ga wel de rollen vervangen voor de 15gr set want nu schiet ik op topsnelheid in de toerenbegrenzer.

Van de week even kijken en dan uittesten hoe dat bevalt,

 

Gr.Jim
 

Link naar reactie

Bedankt weer voor je bevindingen. Ben benieuwd naar de uitkomst van de nieuwe rollen.

En natuurlijk het gehele resultaat acceleratie van uit stilstand sneller? topsnelheid echte kilometers op Navi/GPS

en vind je het de kosten en inspanning waard. of ben je gewoon weer een ervaring rijker.

Ik blijf het volgen

Met vr gr

Han

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...