911gt2 Geplaatst: 1 januari 2018 Delen Geplaatst: 1 januari 2018 Ik heb sinds Zaterdag eindelijk weer weer smallframe vespa in mijn leven nadat ik de domme fout gemaakt had mijn vorige te verkopen. Hoe dan ook, mijn vorige 50R was een stuk vlotter dan degene die ik nu heb. Deze is compleet stock en ik vroeg me af wat ik op een budget van ca 400 euro kan bereiken om hem wat vlotter te krijgen, vooral 2 naar 3 is frustrerend. Is alleen een andere uitlaat al voldoende of moet ik echt een grotere cilinder gaan monteren? En als dat zo is wat ik een mooie set om mee te starten? Link naar reactie
Bram Ketelaars Geplaatst: 1 januari 2018 Delen Geplaatst: 1 januari 2018 Ik rij op dit moment met een malossi 75cc setje. Bevalt echt super! Zit een nieuwe koppeling in, cilinder kit, carburateur, eigenlijk alles om hem om te bouwen. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 1 januari 2018 Delen Geplaatst: 1 januari 2018 Een 75cc icm 16.16 en banaan. Verder kun je kiezen je primair 1 tandje meer te nemen. Of een grotere vertanding. Hier verlies je trekkracht mee, maar heb je een hogere top. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 3 januari 2018 Delen Geplaatst: 3 januari 2018 Den 3 bak veranderen door een 4 bak xd 102 dr 19/19 banaan polini veeer voor koppeling ( hzb ik nieuw liggen) spruitstuk en carb vind je makkelijk 2dehands en sito of andere uitlaat vind je ook makkelijk Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 4 januari 2018 Delen Geplaatst: 4 januari 2018 19 uren geleden, arti-bella zei: Den 3 bak veranderen door een 4 bak xd 102 dr 19/19 banaan polini veeer voor koppeling ( hzb ik nieuw liggen) spruitstuk en carb vind je makkelijk 2dehands en sito of andere uitlaat vind je ook makkelijk Vertanding heb ik ook liggen Link naar reactie
911gt2 Geplaatst: 6 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2018 Thanks, ik heb intussen een leovinci besteld oom te kijken wat de impact daarvan is. Ik wil daarna kijken naar 75 cc. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 6 januari 2018 Delen Geplaatst: 6 januari 2018 Ik heb met die leovinci in den tijd gereden met een 50DR en met de 50 polini, 16/16 carburator er ook nog op. Reeds op een 3 bak met de DR50 een kleine 60 en met de polini een kleine 70. Maar ik kan zoals ik al gezegd heb alleen maar zeggen dat de belangrijkste upgrade een 4 bak is. Met een 3 bak is het veel minder leuk rijden. De toeren die je moet maken om in zijn 3de vooruit te gaan zijn te belastend naar mijn ervaring. mvg Link naar reactie
911gt2 Geplaatst: 6 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2018 Ja maar ik vind een 3-bak juist de charme van de vroege modellen. Maar ik ga eerst kijken wat de uitlaat voor verschil maakt. Ik heb vandaag ook 10" wielen besteld want die kleintjes van 9" zijn wel erg gevoellig. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.