Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Halve maantjes


Flavista

Aanbevolen berichten

Hallo,

bij de montage van de motor heb je voor het vast zetten van het tandwiel op de krukas alsook voor de koppelingskorf een half maantje nodig (beide dus aan de koppelingszijde).  Ik heb mij nieuwe aangeschaft maar dezelfde. De afmetingen hiervan zijn 12,2 x 4,85 x 3 mm.

Het lijkt mij nu echter dat er twee verschillende types nodig zijn, de uitsparing in de as voor de koppelingskorf is namelijk minder diep dan die voor het tandwiel, waardoor ik de koppeling niet op de as krijg. Of vergis ik mij?  In de catalogus van SIP staan echter ook een aantal maantjes met andere afmetingen. Eentje met de afmetingen 3 x 3 x 10. Is dat de juiste voor de koppelingskorf? Kan iemand dat bevestigen? Bedankt

 

Groetjes, Gu

 

Link naar reactie

Een half maantje is gemaakt uit gehard staal.  En ik denk niet dat je een dergelijk kleinood met de gebogen kant en met een hoogte van nog geen 5 mm fatsoenlijk in een bankschroef kan opspannen. Afin ik toch niet. Laat staan dat je bij het vijlen de rechte kant behoudt, want die heb je echt wel nodig, wil het goed vast zitten. Lijkt me niet echt een optie eerlijk gezegd. Toch maar eens eerst naar de juiste maat op zoek gaan dus.

 

Link naar reactie

Bij CentralAuto koop je alle juiste modelletjes in zakjes van 25 voor de prijs van 1 exemplaar bij SIP... B)

In alle eerlijkheid zijn de maantjes het allerlaatste waarop ik zou gaan besparen. Beter een juiste maat dan een halfslachtig home-made ding waarmee je de spiebaan van een 200keer duurdere krukas uitleutert.

Link naar reactie

Een as die een spie verkloot is veul minder erg dan een spie die as verkloot.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...