Ga naar inhoud
Vespaforum.be

sip road of sito plus onder px150 2007


1969

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na wat opzoekwerk ben ik helemaal het noorden kwijt. De bedoeling voor mij zou zijn, om wat meer trekkracht en een beetje sneller te gaan met mijn px. Maar wat is er nu aan te raden , een sito plus of een sip road. En is het nodig om een luchtfilter polini venturi te plaatsen? De hoofdsproeier moet ook wijzigen, op het forum vind je de raad om een setje te kopen, maar op sip vind ik enkel een setje vanaf 105 ... 

Alvast bedankt,

Dimitri

Link naar reactie

Sito+ knettert nogal luid op 125/150cc. Sip Road klinkt voller en geeft iets meer koppel in de lage toeren. De Polini pot en BGM Big Box Touring zijn ook goeie alternatieven (iets moderner). Persoonlijk zou ik voor die laatste gaan. 

Venturi’s en andere luchtfilters zijn weggesmeten geld op standaard cilinders. Wel kan je het “hartje” van je huidige luchtfilter doorboren (indien nog niet gebeurd) voor iets debiet (sneller op toeren).

De kleine sproeier kan blijven zitten. De grote moet minstens 2 sproeiermate  verrijken. De standaard jetting van de 150cc is afhankelijk van het jaartal. Voor bovenstaande uitlaten neem je luchtspoeier 160, mengbuis BE3, hoofdsproeier 105~106 als startpunt en mengvijs 2 toeren uit. Bougie warmtegraad 8.

Die dingen kosten amper een paar €’s. Linkje

 

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op 30-12-2017 om 19:58, 1969 zei:

@Frederik9111, bedankt om die linkjes te posten. Nu ben ik zeker wat ik moet bestellen. Het hartje uitboren zal ik zeker doen. Nu nog beslissen wat voor uitlaat. De BGM Big Box Touring of de Sip road 2.0 rood met twee chroom pijpjes. Al zijn die pijpjes voor de show denk ik.

Groeten,

Dimitri

En u wiel veranderen kaka met die pijpjes. Zoals aangegeven bgm bigbox of sip road 2.0

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...