Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GS 160Mk1


150sprint

Aanbevolen berichten

Eerder  dit jaar kocht ik 2x GS 160Mk1 van 1962. De eerste ligt al jaren helemaal uit elkaar en daar heeft de vorige eigenaaar nog zelf mee gereden. De tweede is grotendeels kompleet en was aangeschaft om als donor te dienen voor zijn project.. Deze stond in zijn geitenkot. 

Mijn vraag is of je kan zien aan het chassisnummer of het een misa of Italiaan is. Ze hebben allebei geen gaatjes voor de benaming (wat duid op misa scooters) Het benamingsplaatje van de eerste is van alu (misa) en heeft een grijs aquilla zadel ( wat dan weer Italiaans is). Ik vraag mij dan af of er bij levering in 1962 dan meteen een ander zadel (grijs) zou gemonteerd zijn en het zwarte donza zadel vervangen is. Zou dit meer voorkomen? 

 Bij de tweede heb ik geen zadel.. ook de billen en benzinetank ontbreekt. Ik zoek deze nog! Iemand?

Alvast bedankt, Peter

3C19F376-CB2C-4A9F-B964-2AC5814F675D.jpeg

1B07D353-7E07-499C-91CC-1973A4CF8645.jpeg

Link naar reactie

De Misa vespa's hebben zeker niet allemaal Donza zadels. Een duidelijk patroon is er niet, maar ik schat dat 60-70 % van de Misa vespa's een Donza zadel hebben . Destijds werd gemonteerd wat vooradig was, meestal Donza en Aquila, maar af en toe ook een minder bekend merk.

Het is natuurlijk nooit uit te sluiten dat de eigenaar destijds het zadel heeft vervangen.

Ik denk dat beide Vespa's in Jette zijn geassembleerd.

Succes met de zoektocht naar originele onderdelen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...