Ga naar inhoud
Vespaforum.be

even voorstellen


Jawi

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Na wat lezen op het forum, heb ik mezelf geregistreerd op 1 november. Ik was er echter nog niet toegekomen mezelf even voor te stellen. De ziekte die me te pakken heeft is hevig dus enige vorm van begrip en compassie is op zij plaats, denk ik.

Ik ben een liefhebber van alles wat een motor heeft(maar totaal niet technisch aangelegd, hé) en ben begonnen met de aankoop van een hobby auto in 2012. Dit was toevallig in het jaar dat ik 40 werd. Geen idee wat de reden was... De auto was van 1996 en viel dus in de categorie: schoon gevonden in mijn jonge jaren en altijd van gedroomd om er één te hebben. De auto uiteindelijk verkocht in 2015 omdat er te weinig mee gereden werd. 5geen spijt want voor mij moet er gereden worden anders is de fun er een beetje af) Omdat ik vond dat ik toch wel een hobby verdiende, blijven uitkijken naar alles wat motor heeft en de  vespa-microbe gekregen van mijn buurman. Hij is liefhebber van oldies en heeft me een paar keer op sleeptouw genomen. Eenmaal besmet met de microbe heeft het toch een tijdje geduurd vooraleer een uitbraak van de ziekte kwam. Ik werd  plots verliefd op een VNA 1958 die me getoond werd op foto.. Liefde op het eerste gezicht en gekocht(lang verhaal met gemiste kans wegens vakantie en dan plots kunnen kopen bij iemand op 5km van huis). Schitterende Vespa die dankzij de totale revisie niet alleen mooi oogt maar ook nog eens schitterend rijdt. Met enkele vrienden wat toertochten gereden en meer en meer informatie over vespa gevonden en gelezen. De microbe werd dus niet echt behandeld maar eerder versterkt...

Tot de conclusie gekomen dat samen met mijn madam rijden ook wel leuk zou zijn. Dus op zoek naar een vespa voor haar. Zij wil graag wat comfort (en niet schakelen) dus uiteindelijk bij Chris Smeyers -schitterende kerel- terecht gekomen. Het is een Vespa 125 GST 70j editie geworden. Ondanks het grote verschil met de VNA, een fantastische Vespa. Zeer comfortabel, goed handelbaar en mooi. De microbe leek behandeld want samen ritjes maken is het leukste en beste wat er is. Ik op de VNA, zij op de GTS. De kinderen achterop bij kortere tochten. Schitterend.

Omdat de microbe nog steeds in het bloed zit(ook de GTS heeft niet volledig geholpen), blijven rondkijken en spreken over oude vespa's met andere liefhebbers. Kwam er een V31T voorbij in goede staat. Gaan kijken en na lang nadenken niet gekocht. Was niet helemaal origineel wat betreft mechaniek en ik was niet helemaal zeker dat we alle stukken nog zouden vinden. Geen 14 dagen later aan het praten met een vriend van een vriend die ook liefhebber van vespa's blijkt te zijn en wel een speciale vespa te koop weet staan... een V31T van 1951 (niet meer originele lak maar voor de rest  wel volledig origineel). Gaan kijken en ik was verkocht, dus de vespa ook...-:). Andere carburator gestoken voor meer praktisch gebruik(originele gehouden natuurlijk) en al enkele ritjes gedaan. Schitterende ervaring (back in time)en de looks zijn geweldig.

De hele zomer kunnen vermijden dat de ziekte weer de kop opstak maar dan komt het najaar met al zijn ziektes...Mijn microbe steekt toch weer de kop op. Een paar foto's binnengekregen van een GS150 van 1959 met wat cosmetisch werk aan. Lang gezeverd via whatsapp maar uiteindelijk te laat beslist om hem eventueel te nemen. Het hele verhaal besproken met de vriendengroep (vespa lovers and owners) en blijkt er een GS150 VS5 te koop te staan (volledig in orde). Rarara,... gaan kijken, rijden en verkocht natuurlijk. 

Dus uiteindelijk 4 vespa's in de garage en voor elk wat wils-:)  Hopelijk is de microbe nu een beetje behandeld en gaan de symptomen, zich niet meer manifesteren de eerste jaren.

In elk geval ben ik dus zeer blij met wat ik heb en zal er vanaf het voorjaar redelijk wat gereden gaan worden. Hopelijk kom ik velen van jullie tegen op wat ritjes van enkele clubs en kunnen wat babbelen over vespa's en andere leuke dingen in het leven.

Jan

 

IMG_7215.JPG

IMG_7216.JPG

Link naar reactie

Mooi verhaal dit :D Welkom op het forum in ieder geval!

De Vespa microbe, eenmaal in het bloed laat hij zich moeilijk verwijderen.

Link naar reactie

Mooi verhaal Jan, maar euh ...
Dit is nu eens het splijtend bewijs dat "het internet" niet altijd de beste plaats is om zich te documenteren om zelf doktertje te spelen!
Je bent heus niet de eerste die vicieus besmet geraakt en er niet meer uitgeraakt.
Maar troost je, er zijn heel veel mensen op deze aardkluit die met een chronische besmetting zitten en toch de tachtig en méér halen! :-)
Et voila, kheb het ook al ... Ik werd op slag verliefd toen ik de eerste foto met dat mooie Grijsje zag.
Heel veel genot gewenst en veel plezier in de "zelfhulpgroep" ;-)

Link naar reactie

Mooie wespen, mooie verhaal, ik ben ook gebeten door het wespen virus...

Ik kan ervan mee spreken B)

Link naar reactie
Op ‎12‎-‎12‎-‎2017 om 02:52, Jawi zei:

Dank jullie wel voor het warme welkom. Ik ben dus blijkbaar niet alleen ziek-:)

 

... Jan... het is hier op het "forum" zelfs zo erg... als er geen "verkeerde hersenkronkels in je bovenkamer zitten, dat je hier niet veel kan komen zoeken ;)

           Van menige "forumleden" zegt men wel eens dat "er flink aan gebeten is" of dat er "een serieuze hoek af is"...en daar kan ik mij 'volledig' in vinden :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...