Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even voorstellen


GuntherV

Aanbevolen berichten

Hallo,ik ben Gunther, 54 en sinds een goeie maand in het bezit van een vespa gts 250ie, bw 2010, met 11000km op de teller.

Tot een paar maanden terug carpoolen mijn echtgenote en ik naar het werk, en kwam ik met de trein terug.

Sinds oktober echter is ze met pensioen, dus ofwel deed ze me naar het werk, ofwel nam ik ook ‘s ochtends de trein.

ik was al even aan het nadenken over een alternatief, en een scooter was al een paar keer in me opgekomen, zonder concreet te worden.

Tot ik eind oktober aan de praat raakte met een familielid, die blijkbaar een Vespa had, en ... van plan was die te verkopen.

Het moeilijkste was om mijn echtgenote te overtuigen, want, buiten wat rondgereden op een snorfiets in mijn jeugd, heb ik totaal geen ervaring.

Maar het is gelukt, met de belofte dat ik 2u rijles zou volgen :-).

En ik ben er intussen toch al een 10-tal keer mee naar het werk gereden.

En hier in de buurt ook al wat rondgereden natuurlijk. 

Ben heel blij met mijn speeltje, dik ingepakt, handschoenen aan, helm op en weg, zalig gevoel. En de eerste keer dat een tegenligger-vesparijder zijn hand opstak als groet, heel fijn...

ik ga er nog plezier aan beleven!

Link naar reactie

Proficiat Gunther,

Van harte geluk gewenst met je aanwinst!
Wacht tot het weer wat beter wordt en je vestimentair wat meer bevrijd gaat rondtoeren, dan ga je pas genieten :-)

IDD, die eerste "Hey maat" die je onderweg krijgt van een andere Vesparijder, die vergeet je niet zo gauw. :-)

 

images.jpeg

Link naar reactie

Nog even een bijkomend leuk verhaaltje vertellen. Toen ik pas mijn Vespa had, en er mee bij mijn ouders kwam, vertelde mijn pa dat ik vroeger ook nog Vespa ‘gereden’ had. Ergens tweede helft jaren 60 had mijn pa er ook eentje, een 125cc, en als we ergens naartoe reden, stond ik gewoon recht op de voetenplank tussen de benen van mijn pa, handjes aan het stuur... :-)

Link naar reactie

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... bij jou zal dan waarschijnlijk het "Vespa-virus" er met de "moedermelk" zijn "ingel(t)epeld ;)

                                                                                                       ... In ieder geval de "geschiedenis herhaald zich steeds weer... en alles komt ooit terug...:) 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...