Ga naar inhoud
Vespaforum.be

De eerste stappen ...


Gast BeeBee

Aanbevolen berichten

Hey Vespa-drivers,

Zoals het hoort, mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Dirk, een in Limburg aangespoelde West-Vlaming, woonachtig in Genk sedert 2009.
Vijftig jaar op de teller gepasseerd (al een tijdje) ;-)  In die 50-tal gepasseerde jaren al met het één en ander gereden.
Zoals zovelen, begonnen met een 49ceeceeke (we noemden dat toen allemaal fier een VIJFTIG-CC), een Yamaha Trial. Deze heb ik eigenlijk volledig “op”-gereden (de wilde jaren). Vele jaren later (m’n mid-20’s) de grote sprong gedaan naar een échte moto. Een Suzuki GS750E, waar ik anderhalf jaar op gereden heb. Wegens téveel power en téveel schrik voor téveel boetes, geswitched naar een trailmachine Suzuki TS400. Na x jaren verder in het leven, kwam er gezinsuitbreiding en geraakte ik motorisch gezien op terug op non-actief.
Tot ik een paar jaar geleden door een collega op het werk terug geactiveerd werd. Op zoek naar m’n jeugddroom (een Yamaha 750 Superténéré) werd het uiteindelijk een TDM850 (wegens een goede Ténéré véél te duur). Daar heb ik dan na veel sleutelwerk zowat een jaar mee gereden.
Toen stond ik (weeral door dezelfde collega) voor een prachtokkazie, nl. een Honda CBF1000A met amper 6000km op de teller en in showroomstaat. Daar heb ik dan terug zowat een jaar op gereden en térug van de hand gedaan voor dezelfde reden als toendertijd m’n GS750E. Het cirkeltje was/is blijkbaar rond. De wilde haren zijn nu én grijs én stilletjes aan het uitvallen. :-) Een andere collega op het werk reed met een motorscooter, wat me het idee gaf voor een goed alternatief om m’n “oudere” dagen toch nog wat motoriek actief te slijten. Eventjes de scootermarkt verkent, wat als resultaat gaf dat die (naar mijn gevoel) grote “plastieken boten” (die je in Parijs “en masse’ tegenkomt) eigenlijk (mijn inziens) niet zoveel karakter hebben en vluchtig modieus in de tijd staan.
Ik heb zo het gevoel dat als je zo ene koopt, je het daaropvolgende jaar precies een ‘démodée’ ding hebt. Zodoende kwam ik bij Vespa terecht. Mooi, ‘tout court’ goed, én niet onbelangrijk … tijdloos. Eindelijk, het licht gezien!!  Na uren (en soms eens een nacht) het internet afgeschuimd te hebben om mezelf wat te informeren m.b.t. de in’s & out’s van de verschillende Vespa’s, en na enkele keren veranderd te zijn van gedacht, uiteindelijk een GTS300IE van 2014 met 3200km op de teller op de kop kunnen tikken.
Er restte me alleen nog een naam te verzinnen voor m’n nieuwe vriend/vriendin. Want een naam, dat hadden de voorgaande gemotoriseerde tweewielers ook gekregen. M’n laatste, de CBF1000 noemde bijvoorbeeld DeeDee (wat staat voor Dikke Duizend). De GTS is een zwarte geworden, dus lag algauw terug een nieuwe afkorting op tafel als troetelnaam, nl. BeeBee, je raad het al, dit staat voor “Black Beauty” :-) Rest me nu nog ergens een Vespa-club uit te zoeken me dunkt ;-)
Et voilà, bij deze hoop ik dat jullie allen een beetje beeld hebben gekregen van “de nieuweling”.
Tot binnenkort ergens onderweg.
 

IMG_1635.jpg

Link naar reactie

Welkom op het forum! Mooi verhaal overigens.

Veel geluk en veilige kilometers toegewenst op je mooie Black Beauty!

Link naar reactie

eindelijk, na al die jaren en tussenstappen de enige echte tweewieler gekozen :-)

Welkom

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Dankjewel allemaal voor de verwelkoming! :-)

Ondertussen ook al m'n eerste stapjes gezet om m'n BeeBee wat te personaliseren.
Gister kwam er 'toevallig' een camionette voorgereden met een laat kerstgeschenk. :rolleyes:
Het bleken m'n eerste bestelde 'mod'-stukken te zijn, nl. chromed fairings.
Ik hou zoals je kan zien een beetje van chrome (als het in combiné is met zwart).
En idd, ik stel vast dat het virus zich genesteld heeft, want ik heb al een paar volgende stukken in gedachten. ;)

IMG_1689.thumb.jpg.27ea9e7ddc69431322d4a40a898a13bd.jpg

Link naar reactie

Mooie personalisatie dat je uw gts hebt gegeven.:wub: Ik vind het ook mooi bij het zwart.

Ik zou er nog chroom velgen onder steken, een chroom valbaren set een chroom biesje aan het voorspatbord en een chroom voorrekje. Dan kan het misschien wel zijn dat het zwart wat uit de toon begint te vallen tegen al die chroom... Maar daar zijn ook oplossingen voor, al wat nu zwart is kan je in het chroom laten spuiten. Dan is ie helemaal af B)

Link naar reactie
18 uren geleden, Kinnie zei:

Mooie personalisatie dat je uw gts hebt gegeven.:wub: Ik vind het ook mooi bij het zwart.

Ik zou er nog chroom velgen onder steken, een chroom valbaren set een chroom biesje aan het voorspatbord en een chroom voorrekje. Dan kan het misschien wel zijn dat het zwart wat uit de toon begint te vallen tegen al die chroom... Maar daar zijn ook oplossingen voor, al wat nu zwart is kan je in het chroom laten spuiten. Dan is ie helemaal af B)

Idd, dat biesje vooraan, een bagagerekje vooraan zie ik ook nog wel zitten.
Maar de valbaren 'vallen' me zo niet direct in de smaak. Ik durf niet te zeggen dat ik ze lelijk vind, maar naar mijn smaak klopt er iets niet. :-(
Maar volledig chroom 'spuiten' daarentegen, het lijkt me wel een mooie gedachte.
Ik heb zelfs al stiekem Mr. Google gevraagd naar een fotootje van een GTS volledig in het chroom, maar kreeg nul op m'n request. ...

Link naar reactie

Met een beetje fantasie...zie je GTS al staan. Zo'n rijdende spiegel trekt waarschijnlijk wel vrouwen aan die nog even de makeup willen bijwerken. Succes met je chroom project.

image.thumb.jpeg.60950af427ab5e56e5b321be1c645990.jpeg

Link naar reactie
22 uren geleden, Vespaciao zei:

... ...Mooi, maar wel oppassen dat je niet "over de top" gaat met je 'voorliefde' voor "chromen opzetstukken"...anders lijkt het wel of je op een "rijdend spiegelpaleis" zit :D

Een van mijn favoriete muziekfilms is quadrophenia van the who. Daarin zitten pas rijdende spiegelpaleizen :). Beebee kan gerust nog wat aanpassingen doen :P

Link naar reactie
3 uren geleden, BeeBee zei:

't Is misschien net té, maar het heeft toch wel iets! :mellow:

Mwha nee dat is niet te, dan heb je pas echt iets uniek.

Ik zal eens met mijn madam klappen se om haar wesp in het chroom te zetten, ze heeft ook een zwarte gts. Zo kan ze haar make up direct checken B)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag lag er bij thuiskomst een kadoosje op me te wachten.
M'n bestelde stukken, waardoor ik de GTS terug wat verder kon personaliseren.
Een medium windscherm en een chrome plastron.
Ik denk dat ik het qua chrome nu toch wel even ga moeten stilleggen, anders gaat het waarschijnlijk niet meer zo goed kloppen voor wat betreft het zwart/chrome evenwicht.
Van de plastron ben ik wel content, maar van het medium-scherm niet zozeer.
Met m'n 1,84m heb ik nu heel veel last van het windgeruis aan m'n oren! :(
Nieuw dilemma: cutten of vervangen door large of small scherm ...
Opnieuw stof tot nadenken. Met het huidig medium-scherm is het nu wel aangenaam dat er geen druk meer is op het bovenlichaam.
Dus waarschijnlijk wordt het een wissel naar groot scherm. Maar euh ... ben ik dan niet een beetje een opa op de vespa? (heb niets tegen opa's hé) ;)

IMG_1711.jpg

IMG_1712.jpg

Link naar reactie
20 uren geleden, BeeBee zei:



    Dus waarschijnlijk wordt het een wissel naar groot scherm. . . Maar euh . ben ik dan niet een beetje een opa op de vespa? (heb niets tegen opa's hé) ;)

 

In steden zoals Amsterdam is een "groot scherm" dan weer hip. Vespa's met hoge schermen worden daar door velen bereden. omdat "misdaadkoning" Willem Holleeder er ook op reed.

Copy-gedrag dat door velen wordt overgenomen. omdat het stoer en "gevaarlijk" staat met hoog "bad boy-gehalte", dat "onderwereldfiguren" ook rondreden met een Vespa met hoog scherm.

Zelfs de beruchte advocaat Bram Moskowitz die uit zijn functie werd gezet. en die zich omringde met Hell's Angels en andere gangsters. reed ook met zo een Vespa met hoog scherm.

Dus vergeet die "brave verhaaltjes" van "den bompa rijdt met een hoog scherm"  :D)))

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zaterdag dan toch maar de switch gedaan naar een hoog Vespa-scherm.
Waauw, de "Vespa-Fun" gaat gelijk met 100% omhoog!
Zaaaaalig! Ik hoor terug de geluiden van m'n machine en ik rij bij temperaturen van ± 3 à 5 C° met m'n vizier helemaal open!
En bij 100km/Hr is het terug aangenaam vertoeven op de Vespa i.p.v. die geluidsgeseling te moeten ondergaan!
Inderdaad Vespaciao, ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat zo'n hoog scherm helemaal niet "oubollig" is qua uitstraling.
Toen ik m'n Vespa met het hoge scherm aan m'n 20-jarige modebewuste dochter toonde, reageerde ze met: "hé sjiek".

Moraal v/h verhaal: Ikzelf was oubollig (in m'n denken), niet het scherm! ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...