Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw in de Vespa wereld


gbernaer

Aanbevolen berichten

Hallo Vespa rijders/liefhebbers

Sta me toe me even voor te stellen.Mijn naam is Gert en ik ben woonachtig in Ham/Limburg. Sinds 1996 ben ik reeds bezeten met het oldtimervirus wat resulteerde in een 10 tal aankopen/verkopen van oude Volkswagens (kever en busjes voornamelijk). Sinds vorig jaar zijn daar ook oldtimerbrommers/scooters bijgekomen. Allereerst heb ik hetgene gekocht wat ik vroeger reeds had (Honda Camino). Dus op dit moment heb ik 3 Honda Camino's die rijden in bezit. Daar is dan in de loop van dit jaar een Sparta Sport uit 1966 bijgekomen. Tijdens de Vespa dagen in Tessenderlo dit jaar hebben wij 5 Vespa's en hun bijrijders op logé gehad van de Vespa club Ath (daar zit een vriend van mij bij). De zondag ben ik dan een Vespa gaan huren (weliswaar een nieuwe) om mee te doen aan het wereldrecord van de langste Vespa colonne. En dit is zo meegevallen dat de zoektocht naar een Vespa is begonnen. Vermits wij 2 kinderen hebben en de brommers mee op vakantie gaan in de camper hebben wij gezocht achter 2 Vespa's met een duozit. Onze keuze is gevallen op het model Vespa pk50 uit de jaren 80. Afgelopen zondag ben ik er dan 2 kunnen gaan kopen in Gent. Een witte Pk50 S en een blauwe Pk 50 XL. Beide hebben nog wat opknapwerk maar de basis is er en ze hebben beide papieren die deze week al de post passeren voor een pre-registratie. En dan kan de zoektocht beginnen naar onderdelen en accesoires (bagagerekje voor en/of achter). Via het forum heb ik al wat resto topic's kunnen volgen. Ook zal ik op zoek moeten gaan naar een Vespa garage of iemand die na zijn uren eraan sleuteld. Want eerlijk gezegd is de Vespa techniek compleet nieuw voor mij. Sorry voor mijn iets wat langere introductie maar zo hebben jullie een idee wie ik ben en hoe mijn passie voor alles wat met oldtimers te maken heeft er gekomen is. Mvg Gert

Ps : dit is helaas een slechte foto van de 2 Vespa's zonet opgehaald in Gent

received_10212751216867677.jpeg

Link naar reactie

Succes met de restauraties! Onderdelen zijn er zat te krijgen. Kijk maar eens op onderdstaande link:

https://www.sip-scootershop.com/ (duitsland)

https://www.motoricambisoviero.it/ (goedkoper maar duurt ook iets langer want het moet vanuit Italië komen)

De techniek is erg simpel. Naast het blokje (en ook dat schijnt niet zo heel lastig te zijn) kun je met een normale doppenset, steeksleutels en een set schroevendraaiers alles zelf wel. 

Link naar reactie

Hallo

Veel succes met je toffe bakskes. Ik ben ook bezig met de restauratie van een PK50S. Laat maar horen als we kunnen helpen!

Link naar reactie

Hallo Gert,

Eerst en vooral welkom hier en in de Vespa wereld. Betreffende je zoektocht naar een garage kan ik je misschien wat bieden. Zeer recent heb ik een nieuwe ruimte aangeschaft omdat de garage thuis wat klein werd voor de steeds uitbreidende Vespa garage. De nieuwe plaats is dan weer wat groot dus kwam ik op het idee om er een soort clubhuis van te maken waar gelijkgestemde Vespa sleutelaars elkaar treffen en samenwerken aan hun Vespa's, straffe verhalen uitwisselen en een pot pakken.

Ben volop aan de verhuis en inriching bezig en wou later op dit forum een "aankondiging" doen, maar gezien je vraag leek het me goed je alvast kort in te lichten.

Plaats: Hasselt

Groetjes

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Mokonzi zei:

Hallo Gert,

Eerst en vooral welkom hier en in de Vespa wereld. Betreffende je zoektocht naar een garage kan ik je misschien wat bieden. Zeer recent heb ik een nieuwe ruimte aangeschaft omdat de garage thuis wat klein werd voor de steeds uitbreidende Vespa garage. De nieuwe plaats is dan weer wat groot dus kwam ik op het idee om er een soort clubhuis van te maken waar gelijkgestemde Vespa sleutelaars elkaar treffen en samenwerken aan hun Vespa's, straffe verhalen uitwisselen en een pot pakken.

Ben volop aan de verhuis en inriching bezig en wou later op dit forum een "aankondiging" doen, maar gezien je vraag leek het me goed je alvast kort in te lichten.

Plaats: Hasselt

Groetjes

 

ciao mokonzi,

ik hoor je graag je aankondiging doen, ben uit het genkse...

 

ciao ciao dirk

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...