Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijklaar maken lx 125 na lange stilstand


PeterKe

Aanbevolen berichten

Hey iedereen 

Ik ga binnenkort waarschijnlijk overgaan tot de aankoop van een px125. In het topic gevraagd staat al een berichtje met wat meer uitleg. De aanschaf zou een combinatie zijn van een oude verliefdheid op het model px en het woon werk  verkeer. 

Om echter de haalbaarheid te weten te komen van deze investering kan ik een lx 125 model lenen die echter al geruime tijd stilstaat (denk +1 jaar). Waar moet ik zoal aan denken om deze rijklaar te maken? Hij heeft steeds onder een hoes gestaan. Ik dacht om sowieso de olie te verversen, bougie te vervangen of controleren, nieuwe batterij nieuwe luchtfilter en de tank zo goed mogelijk te legen en nieuwe benzine erin. Uiteraard banden nazicht en vervangen als ze scheurtjes vertonen. 

Ben ik iets vergeten? 

Alvast bedankt! Oh en als ergens een manual te vinden is zou handig zijn. Bespaart me waarschijnlijk een hoop zoekwerk... 

Link naar reactie

Mijn advies zal zijn net zoals jezelf voorsteld;

- olie, bougie (gewoon vervangen), accu, luchtfilter vervangen en de oude benzine vervangen.

plus;

- benzinefilter (als die aanwezig is), oliefilter vervangen. Verlichting controleren, remmerij controleren en evt de remvloeistof vervangen.

Inderdaad zijn de banden ook belangrijk om na te zien.

Een werkplaats handboek is vast ergens op internet verkrijgbaar maar ik kan je er niet aan helpen.

Groet'n,

Rik.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...