Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Keuze nieuwe helm


LighScan

Aanbevolen berichten

Het is tijd voor een nieuwe helm. Na een aantal winkels bezocht te hebben kon ik mijn keuze eindelijk tot 3 helmen beperken. Dat heeft heel wat moeite gekost want ik heb blijkbaar hoge eisen:

* "echte" Pinlock (en liefst zo'n grote die het volledige vizier doet...)
* geluidsisolatie is een erg belangrijk punt voor mij
* geen sport-type, het is voornamelijk voor uitstapjes, woon/werk --> comfort dus!
* geïntegreerd zonnevizier

 

Keuze 1: Schuberth C4 (systeemhelm)

Pro's: heel comfortabel, mooi design, en lijkt zeer stil te zijn, wat mijn belangrijkste punt is.
Maar op het internet lees ik wel dat bij de C4 het klepje aan de mond voor wind loskomt, de Pinlock is niet volledig vizier en bovendien zou het schijnbaar niet eens een echte Pinlock meer zijn, maar nagemaakt door Schuberth?

Keuze 2: Shoei Neotec (systeemhelm)

Geen idee of deze helm redelijk stil is? Hij past wel comfortabel, het vizier gaat vlotjes met 1 hand volledig dicht (wilt bij Schuberth wel eens voor problemen zorgen), het is een echte Pinlock, ... Ik had hem al bijna gekocht, maar ik twijfel in hoeverre deze helm echt stil is...

Keuze 3: Shoei GT-AIR (integraalhelm)

Het is de enige integraalhelm die overeind is blijven staan in mijn top 3, maar deze was vlotjes op te zetten, gaf een comfortabel gevoel, maar opnieuw twijfel ik in hoeverre de helm echt stil is. Ze maken er graag reclame mee, dat wel, maar het ook waarmaken...

Link naar reactie

De Schuberth C3 viel trouwens af, die had ik ook bijna gekocht maar het vizier bedient zich moeilijker, ik krijg het met 1 hand nooit volledig dicht geklikt. Datzelfde probleem deed zich ook voor bij de Schuberth S2 Sport. Die laatste viel natuurlijk sowieso al af omdat het teveel naar het sport-segment neigt.

Link naar reactie

Mm, ik heb een C3 mat zwart (is die nog te krijgen?) en sluit het vizier altijd met 1 hand. Als ik hem niet aan heb en het kingedeelte wil sluiten moet ik wel een kant wat ruimer maken zodat het goed sluit maar als ik hem op heb is dat ok. Ook tevreden vd Pinlock. Geen opmerkingen over. Kan wel niet vergelijken met andere want het is mijn eerste deftige helm. 

Ik vind de helm wel fris met dit weer (draag geen ondermuts en ben kaal) maar dat zal misschien normaal zijn. 

Leuk is ook wel dat je na registratie 5 jaar garantie hebt.

Link naar reactie

De C3 en de C3 Pro zijn beide nog gewoon verkrijgbaar, al is de C3 omgedoopt tot C3 basic (wellicht om verwarring tussen "C3" en "C3 Pro" te voorkomen?)

Misschien dat ik morgen die C3 Pro nog is ga proberen, als ik mij tevreden kan stellen met de viziersluiting, dan heb ik de perfecte helm.

Link naar reactie

Ik zou steeds een fluo kiezen, dit is de mijne. Ik ben er content van. En ik heb mijn Frakske er ook bij gestoken...

 

927F4C59-F8A9-4E12-803D-8F29C89CF1E4.jpeg

7EFC989D-2B5E-4B27-B378-998D778AB7C8.jpeg

Link naar reactie
1 hour ago, LighScan said:

De C3 en de C3 Pro zijn beide nog gewoon verkrijgbaar, al is de C3 omgedoopt tot C3 basic (wellicht om verwarring tussen "C3" en "C3 Pro" te voorkomen?)

Misschien dat ik morgen die C3 Pro nog is ga proberen, als ik mij tevreden kan stellen met de viziersluiting, dan heb ik de perfecte helm.

Pro of basic is dezelfde helm, enkel Pinlock is optie bij basic (standaard bij pro) en de pro is vooruitgerust met communicatiesysteem. 

Link naar reactie

Ik rijd al jaren rond (op mijn V-Strom) met een C3 (eerste type) en die bevalt prima! Ik heb ook de Shoei helmen gepast maar die zitten echt compleet anders. Een heel ander type binnenvoering en comfort. Echt gaan passen dus voor je iets besteld. En wil je het echt goed doen dan ga je naar Polo in Jüchen (bij Düsseldorf) en dan ga je daar testen. Ze hebbend aar een windtunnel staan waar je kan ervaren hoe iedere helm bij een bepaalde snelheid is qua geluidsniveau. 

Louis.de heeft de C3 nog in het assortiment voor slechts 299 euro! https://www.louis.de/artikel/schuberth-c3-louis-special-edition-klapphelm/216980?list=bec5fd7b95ccbb27c22c267321085dc9

De C3 pro heeft ook een heel klein spoilertje achterop zitten. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...