Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Vespa PK 50 XL


maartenb16

Aanbevolen berichten

Hoi,

In de zomer van 2017 een Vespa pk 50 XL van een mede forum lid gekocht.

De basis was uitstekend om gewoon te rijden. Een bezoekje aan het RDW was nog wel benodigd ivm ontbreken kenteken.

Na revisie motorblok toch maar besloten de gehele Vespa opnieuw te laten spuiten. 

Licht stralen - Reinigingsbad - epoxy - voor bewerking - grond verf - lak.

van de week het spuitwerk ophalen en opbouwen.

Na het opbouwen en afspraak maken met het RDW kunnen we gaan rijden:)

gegroet, Maarten

 

2017-11-15-PHOTO-00003180.jpg

IMG_3827.JPG

2017-11-15-PHOTO-00003182.jpg

2017-11-16-PHOTO-00003266.jpg

2017-11-16-PHOTO-00003273.jpg

2017-11-17-PHOTO-00000175.jpg

Link naar reactie

wow! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Velgjes niet meegespoten? 

En heb je de schalen van de balhoofdlagers verwijdert of goed afgeplakt? Doet me erg denken aan mijn eigen PK projectje, voor foto's zie: https://imgur.com/a/UBTHw (alles staat wel door elkaar in dat album)

Link naar reactie
1 uur geleden, pdvd zei:

wow! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Velgjes niet meegespoten? 

En heb je de schalen van de balhoofdlagers verwijdert of goed afgeplakt? Doet me erg denken aan mijn eigen PK projectje, voor foto's zie: https://imgur.com/a/UBTHw (alles staat wel door elkaar in dat album)

Dank voor je reactie:).

velgjes laten coaten, maar gewoon een grijze kleur. Mee spuiten in de lak kleur vind ik zelf niet mooi.

ik heb de vaste delen aan het frame niet verwijderd of afgeplakt. Is dat een probleem?

Link naar reactie

Als de schalen waar je balhoofdlagers in draaien vol zitten met verf dan stuurt je Vespa voor geen meter meer. Ik raad sowieso aan om, als je de vork er toch uit hebt liggen al de lagers en schalen te vervangen (voor die schalen heb je wel wat speciaal gereedschap voor nodig). Velgjes meegespoten in de lak is overigens alleen mooi met whitewalls (vind ik) En zo is mijn PK dus ook ;) 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het standaard, dan alles op de tuintafel van de vrouw voor de voorvork, daarna het blok met het standaard uit  en op de voorvork. Je kan een lege krat bier op zijn zij leggen ter ondersteuning... bij het achterbumpertje

Advies als je buitenwerkt met deze temperaturen een volle krat te pakken. 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...