Ga naar inhoud
Vespaforum.be

motor gaat in toeren als ik ontkoppel


stefan vna

Aanbevolen berichten

Je geeft aan het blok volledig te hebben gereviseerd, inc nieuwe cilinder + zuiger. 

 

Best eens alles op een rijtje te zetten: 

- Cilinder? (hoeveel CC, standaard/race)

- Welke carburateur? (16-10.16-16, ...) Nieuwe vlotternaald? 

- Welke hoofdsproeier?

- Cilindervoet - en kop goed vast? (valse lucht).

- Ontsteking? (naast nieuwe contactpuntjes ook bobine en condensator vervangen? Staat de ontsteking op de juiste tijd?)

 

Het blijft anders raden naar de oorzaak voor de forumleden met zo weinig informatie. 

Link naar reactie

Zal even een overzicht geven :

De cilinder is nieuw en 50CC standaard

De carburator die er nu op staat is een 16/10 met de originele maten van sproeiers (heb ze vroeger nagekeken maar ken de maten niet van buiten), vlotternaald is wel niet vervangen. Dit weekend volledig nieuwe carburator op plaatsen.

Gisteren alles nagekeken op valse lucht met remreiniger

  • Carburator naar spruitstuk
  • spruitstuk naar carter
  • carter naar cilinder
  • cilinder naar cilinderkop

De onsteking staat juist op 19°, de contactpunten zijn vervangen.  De bobine en condensator nog niet. (heb zeer goede vonk)

Link naar reactie

vandaag de nieuwe carb erop gezet.

het is ju beter maar hij blijft teveel benzine krijgen.  nog steeds blauwe rook en op stationair valt hij stil. ik heb de stelschroef nu op 1 slag gezet maar ook dit helpt niet.

heb hem opnieuw nagekeken op valse licht met remreiniger en nergens een fit gevonden.

na een 15 minuten de bougie eruit gehaald en de kop is nog steeds zwart van de olie, wel minder als donderdag maar volgens mij te veel.

is er nog een manier hoe ik de carburator kan afstellen?  andere sproeiers?

alle tips zijn welkom

stefan

Link naar reactie

zit de juiste cilinder er wel op ? er bestaan 2 types weet ik nu , zie pm die ik u stuurde , groetjes 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag gebeld naar maskes en vonden dat het motortje juist draaide.

Op mijn vraag waarom hij zo moeilijk af te stellen is en waarom hij op laag stationair steeds stilvalt vertelde peter me dat dit normaal is met een V50.

Nu kan ik niet vergelijken met een andere V50 maar heb vroeger lang met een PK50 gereden en die konden wij gemakkelijk een half uur stationair laten draaien.

Iemand die dit verhaal kan bevestigen of tegenspreken?

Stefan

Link naar reactie

Toch wel hoor. Stationair is de ontbranding onvoldoende warm om alle olieresiduen op te branden. De koolstofopbouw zal uiteindelijke elke goed afgestelde 2T-motor doen stilvallen.

Link naar reactie

Vandaag alles geminteerd en loopt heel goed.

enkel probleempje met de benzinetank de doorvoer is niet goed vastgezet en bij de minste beweging komt er benzine uit de doorvoer in het chassis.

heeft er soms iemand in de buurt van ekeren de juiste sleutel om dit goed vast te zetten?

Link naar reactie

de benzinetank is in orde , bedankt adrian 

ben nu bezig met het afstellen van de versnellingen en hier heb ik opnieuw een vraagje.

ik heb de kabels gemonteerd en probeer ze nu goed af te stellen, eerste versnelling staat juist maar wanneer ik naar 2 en 3 wil schakelen moet ik veel verder schakelen dan de nummertjes op de hendel.  ik heb al geprobeerd om de kabels met de stelschroeven aan te passen maar dit helpt niet echt. ik moet steeds ongeveer 1 cm verder schakelen dan het nummertje op de hendel.  Ook wanneer ik van 2 naar 3 schakel en ik trek hem niet ver genoeg schiet hij in tussenversnelling.

kan iemand mij uitleggen welke stelschoef ik nu moet aandraaien of minder vastzetten om hem korter te laten schakelen

onderstaand een foto van hoeveer ik moet gaan om in 3 te schakelen.

image.jpg

Link naar reactie

bedankt voor de hulp, heb ze nu kunnen afstellen en vallen goed in versnelling, ze komen wel niet met de cijfers overeen maar dit is het minste van mijn zorgen!

daarna mijn dochter voor de eerste keer op de vespa laten rijden en nu hebben we hetvolgende probleempje, ze is klein en fijn en heeft niet veel kracht, zij heeft moeite met het intrekken van de koppeling, ik heb getracht deze minder straf te zetten door de stelschroef aan te passen. echter wanneer het voor haar gemakkelijk wordt pakt de koppeling niet helemaal meer en valt hij natuurlijk stil als ze stilstaat.

is er een mogelijkheid om dit nog aan te passen of moet ze gewoon naar de fitness ;-))

Link naar reactie

Is het probleem door te kleine handen of door een straffe koppeling.  Ik heb de indruk dat er verschillende sterktes zijn in die veren van de koppeling, misschien eens zoeken naar een slappere veer?  

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...